Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ferskenblomst

Vil du ha eiendomsskatt i Romania, eller tror du bare at de ønsker å gi vekk penger?

Norske trygdemottakere får også hus og jobb (vernet eller trening eller utdanning) av staten, så det er ingen forskjellbehandling.

Ja, skolen er gratis, men det hjelper jo NULL hvis ikke foreldrene har et sted å bo i mer enn én uke av gangen.

''Norske trygdemottakere får også hus og jobb (vernet eller trening eller utdanning) av staten, så det er ingen forskjellbehandling.

''

Og hvor i all verden finner du dekning for en slik påstand? Dette er SVÆRT LANGT fra sannheten.

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

16

• Mandolaika

15

• Goliath

3

• Mrs D

2

Mest aktive i denne tråden

''Vel, romfolk er en ekstremt heterogen gruppe. Den omfavner f. eks. mange norske romfolk (som er/var reisende), men også romfolk fra Romania - som vanligvis bor ett sted (bortsett når de må reise for få penger).

Disse to gruppene snakker også så forskjellige språk at de ikke forstår hverandre (noe zoot zoot neppe visste).''

Ja, det var du som klæsjet alt sammen i én kladd uten å spesifisere noe nærmere.

''I tillegg så vet "zoot zoot" godt at man ikke kaller romfolk for sigøynere.''

Ja, det stemmer, romfolk er det som er PK å si nå ja. How rude! Same shit, different wrapping.

1) Hvorfor skulle folkene på Årvoll IKKE ønske å bo fast?

2) Å referere til mennesker som "shit" er langt over grensen.

Gjest zoot zoot

''Norske trygdemottakere får også hus og jobb (vernet eller trening eller utdanning) av staten, så det er ingen forskjellbehandling.

''

Og hvor i all verden finner du dekning for en slik påstand? Dette er SVÆRT LANGT fra sannheten.

''Og hvor i all verden finner du dekning for en slik påstand? Dette er SVÆRT LANGT fra sannheten.''

Mannen har sin egen sannhet.

''I tillegg så vet "zoot zoot" godt at man ikke kaller romfolk for sigøynere.''

Det er fint ord som har vært i bruk lenge. Og det er heller ikke alle som er så opptatt å være PK hele tiden.

''Det er fint ord som har vært i bruk lenge. Og det er heller ikke alle som er så opptatt å være PK hele tiden. – zoot zoot''

Jeg aner ikke hva du mener med "PK", men det er vanlig høflighet å referere til korrekt benevelse for folk.

Gjest zoot zoot

''Det er fint ord som har vært i bruk lenge. Og det er heller ikke alle som er så opptatt å være PK hele tiden. – zoot zoot''

Jeg aner ikke hva du mener med "PK", men det er vanlig høflighet å referere til korrekt benevelse for folk.

''Jeg aner ikke hva du mener med "PK",''

Så du innrømmer at du er litt dum.

'' men det er vanlig høflighet å referere til korrekt benevelse for folk.''

Det ene er ikke mer korrekt enn det andre.

Annonse

1) Hvorfor skulle folkene på Årvoll IKKE ønske å bo fast?

2) Å referere til mennesker som "shit" er langt over grensen.

''1) Hvorfor skulle folkene på Årvoll IKKE ønske å bo fast?''

Det ligger ikke i deres kultur å gjøre det.

''2) Å referere til mennesker som "shit" er langt over grensen.''

Men kjære deg, det er en talemåte/et uttrykk som du ikke må ta BOKSTAVELIG.

*oppgitt*

Ferskenblomst

Nei, det er det ikke.

Å nei, vel?! Vel, jeg skal gi deg ett eksempel fra egen familie. Gutt, midten av 20 åra, 100 ufør, leilighet, ja. Men ordinært lån i ordinær bank, som han betaler av trygd. Vernet jobb, nei, han er ikke "produktiv" nok!! Utdanning, ja, tre år vgs på fire år. For å få annen utdanning må han være ansatt ett sted for at han skal få dekket høyere utdanniung. Og ingen bedrift ansetter en ufør person for at han skal få utdanning. Og før du vil si at dette stemmer ikke så skal jeg fortelle deg at detter er MIN SØNN, og at jeg vet ALT om det såkalt gode velferdssystemet for norske trygdemottakere. Og dette er end of discussion for meg!

''Jeg aner ikke hva du mener med "PK",''

Så du innrømmer at du er litt dum.

'' men det er vanlig høflighet å referere til korrekt benevelse for folk.''

Det ene er ikke mer korrekt enn det andre.

Nei, jeg bare påpeker at din bruk av frasen ikke er korrekt/utvetydig.

Nei, det er helt klart hvilken man bruker, selv om du forsøker å "provosere".

''1) Hvorfor skulle folkene på Årvoll IKKE ønske å bo fast?''

Det ligger ikke i deres kultur å gjøre det.

''2) Å referere til mennesker som "shit" er langt over grensen.''

Men kjære deg, det er en talemåte/et uttrykk som du ikke må ta BOKSTAVELIG.

*oppgitt*

''Det ligger ikke i deres kultur å gjøre det.

''

Sier hvem da? Folkene på Årvoll er ikke "reisende".

''Oljeutvinningen vil fortsette i veldig mange år, samt gassutvinningen.''

"Veldig mange år" er ganske så relativt. Jeg mener vi bør ha en langsiktig mer ansvarlig politikk som tar utg.pkt. i at ovennevnte en dag vil ta slutt, Norge burde investere i andre ting.

''Ja, Norge og andre land bør presse Romania, men inntil det skjer så får vi se hva vi kan gjøre for å få integrert de som er her, og få dem i jobb.''

Jeg synes det er veldig naivt å tro at de andre landene da vil gjøre så veldig mye mer....

Vel, vi har mulighet til å gjøre noe for noen av dem. Det er bedre enn ingenting.

Å nei, vel?! Vel, jeg skal gi deg ett eksempel fra egen familie. Gutt, midten av 20 åra, 100 ufør, leilighet, ja. Men ordinært lån i ordinær bank, som han betaler av trygd. Vernet jobb, nei, han er ikke "produktiv" nok!! Utdanning, ja, tre år vgs på fire år. For å få annen utdanning må han være ansatt ett sted for at han skal få dekket høyere utdanniung. Og ingen bedrift ansetter en ufør person for at han skal få utdanning. Og før du vil si at dette stemmer ikke så skal jeg fortelle deg at detter er MIN SØNN, og at jeg vet ALT om det såkalt gode velferdssystemet for norske trygdemottakere. Og dette er end of discussion for meg!

Ja, han får trygd som betaler for leilighet.

Han har fått mulighet til utdanning. (Jeg har ikke sagt at alle skal få høyere utdanning.) For romfolket sin del må mange begynne på grunnskolen.

Du skriver jo at han er 100% ufør, og da er det jo ikke så rart han ikke er i høyere utdannelse? Det har dog intet å gjøre med det jeg skrev om romfolk.

Med vennlig hilsen

Annonse

Vel, vi har mulighet til å gjøre noe for noen av dem. Det er bedre enn ingenting.

''Vel, vi har mulighet til å gjøre noe for noen av dem. Det er bedre enn ingenting.''

Det spørs på innfallsvinkel det. Og hvor mye tid og penger skal vi bruke på å finne ut hvem vi evt. kan gjøre hva for? Og skal vi ikke stille noen krav tilbake, annet enn at de sender ungene sine på skolen? Jeg synes forresten i grunn mange skoler i Norge har mer enn nok av utfordringer fra før og at Norge som land har mer enn nok av andre utfordringer for egen befolkning fra før, som vi bør få orden på før vi tar på oss flere.

''Vel, vi har mulighet til å gjøre noe for noen av dem. Det er bedre enn ingenting.''

Det spørs på innfallsvinkel det. Og hvor mye tid og penger skal vi bruke på å finne ut hvem vi evt. kan gjøre hva for? Og skal vi ikke stille noen krav tilbake, annet enn at de sender ungene sine på skolen? Jeg synes forresten i grunn mange skoler i Norge har mer enn nok av utfordringer fra før og at Norge som land har mer enn nok av andre utfordringer for egen befolkning fra før, som vi bør få orden på før vi tar på oss flere.

Det er masse skoler i grisgrente strøk hvor det er masse plass.

Kravene skulle jo være de samme som for andre - at de tok jobber som de ble tilbudt, eller var med på jobbtrening, osv.

Meg bekjent er det folk som har et fast sted å bo i Romania, og som kun er her midlertidig for å tigge/jobbe.

''''Meg bekjent er det folk som har et fast sted å bo i Romania, og som kun er her midlertidig for å tigge/jobbe.''

Ja, det er jo flott, da har de et sted å bo og reiser igjen snart da. :) Hvorfor vil du gjøre så veldig mye mer for dem nå da? Eller har jeg misforstått deg?

''''Meg bekjent er det folk som har et fast sted å bo i Romania, og som kun er her midlertidig for å tigge/jobbe.''

Ja, det er jo flott, da har de et sted å bo og reiser igjen snart da. :) Hvorfor vil du gjøre så veldig mye mer for dem nå da? Eller har jeg misforstått deg?

Fordi noen av dem sannsynligvis blir værende, siden situasjonen i Romania er så jævlig nå. Verre enn før.

Vil du ha eiendomsskatt i Romania, eller tror du bare at de ønsker å gi vekk penger?

Norske trygdemottakere får også hus og jobb (vernet eller trening eller utdanning) av staten, så det er ingen forskjellbehandling.

Ja, skolen er gratis, men det hjelper jo NULL hvis ikke foreldrene har et sted å bo i mer enn én uke av gangen.

Det bør vel være en viss forskjell i behandlingen av norske statsborgere kontra andre når det gjelder norske trygdeordninger Sør - eller mener du for ramme alvor at norske trygdeordninger fritt skal deles ut til alle som ønsker å nyte godt av dem?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...