Gå til innhold

43 år og overgangsalder??

Anbefalte innlegg

Gjest gamlagamla?

Jeg er 43 år og hadde i mai vedig ømme bryster. Det startet ved mens som vanlig, men det gikk ikke over slik det pleier. Siste mens hadde jeg rundt månedskiftet mai/juni. Tidlig denne uka hadde jeg bittelitt blødninger og begynnende menssmerter. Men nei, det skjedde ingenting...Brystene er ikke ømme lenger.

Jeg har aldri brukt prevensjon og har aldri vært gravid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381697-43-%C3%A5r-og-overgangsalder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gamlagamla?

''Jeg har aldri brukt prevensjon og har aldri vært gravid.''

Da blir det nesten uunngåelig å stille oppfølgningsspørsmål om du har hatt sex de siste månedene?

Jada, det har jeg, men han kan ikke lage barn, for å si det på en enkel måte...

Gjest gamlagamla?

Har du hatt sex? Er muligheten der for å kunne være gravid?

Overgangsalder, vet ikke...

sjekk det ut hos lege :D

Hetetokter, hjertebank, mensforstyrrelse er blant symptomene på overgangsalder,

men kan også skyldes andre ting.

Min mann kan ikke lage barn, så det ville iallefall vært et under som kommer altfor seint... Krise ville det vært!

Min mann kan ikke lage barn, så det ville iallefall vært et under som kommer altfor seint... Krise ville det vært!

For sikkerhets skyld ville jeg tatt en test, bare for å utelukke et evt. svangerskap. Det har jo hendt at selv steriliserte kvinner har blitt med barn og jeg vil tro det har hendt at steriliserte menn (eller menn som av andre grunner er regnet som befruktningsudyktige) kan klare å få frem en eneste liten sædcelle som kan ha rukket frem i tide.

Utover det er det ikke helt uvanlig å komme i overgangsalderen i din (vår) alder. :o)

Annonse

Gjest gamlagamla?

For sikkerhets skyld ville jeg tatt en test, bare for å utelukke et evt. svangerskap. Det har jo hendt at selv steriliserte kvinner har blitt med barn og jeg vil tro det har hendt at steriliserte menn (eller menn som av andre grunner er regnet som befruktningsudyktige) kan klare å få frem en eneste liten sædcelle som kan ha rukket frem i tide.

Utover det er det ikke helt uvanlig å komme i overgangsalderen i din (vår) alder. :o)

Uff...jeg satser på overgangsalderen...hjelpes jeg vet virkelig ikke hva jeg gjør om jeg er gravid!!!!

Gjest gamlagamla?

Med mindre du er gravid kan det være starten på f'skapet :)

Ja, jeg håper det er starten på overgangsalderen (selv om jeg føler meg fryktelig ung) og ikke graviditet! Bor på et lite sted, så det er ikke så enkelt å få kjøpt garviditetstest uten at hele bygda får vite det heller.....

Ja, jeg håper det er starten på overgangsalderen (selv om jeg føler meg fryktelig ung) og ikke graviditet! Bor på et lite sted, så det er ikke så enkelt å få kjøpt garviditetstest uten at hele bygda får vite det heller.....

''Bor på et lite sted, så det er ikke så enkelt å få kjøpt garviditetstest uten at hele bygda får vite det heller.....''

??? Hadde du vært en 15-åring skulle jeg skjønt den der, men du er da en godt voksen kvinne?! Hva er problemet med at naboen kan få snusen i at du har kjøpt en graviditetstest?

Gjest doing

Jeg følte meg også ung når overgangsalderen startet, jeg var på din alder :) Og det er slettes ikke uvanlig at de første tegnene dukker opp da. Jeg er i dag 48 og har fortsatt nogenlunde regelmessig mens, men noen mnd skjer det rariteter :)

Den siste biten kan jeg ikke hjelpe deg med. Eller jeg kan jo kjøpe en test å sende deg anonymt i posten om du absolutt ikke får tak i det på annet vis :)

Gjest doing

''Bor på et lite sted, så det er ikke så enkelt å få kjøpt garviditetstest uten at hele bygda får vite det heller.....''

??? Hadde du vært en 15-åring skulle jeg skjønt den der, men du er da en godt voksen kvinne?! Hva er problemet med at naboen kan få snusen i at du har kjøpt en graviditetstest?

Om naboene allerede vet at mannen er steril, så kan jo bygdesnakket sette i gang for alvor ;)

Da bestiller du testen på nett eller går til legen. Sistnevnte vil forstå at du vil vite om dette handler om det ene eller det andre, selv om sannsynligheten ikke er så veldig stor.

Annonse

Gjest gamlagamla?

hahaha, nei det kan du si... jeg er vel bare litt dum ;-) Jeg skal få tak i en slik test i dag slik at jeg slipper å gå å lure.

Gjest gamlagamla?

Jeg følte meg også ung når overgangsalderen startet, jeg var på din alder :) Og det er slettes ikke uvanlig at de første tegnene dukker opp da. Jeg er i dag 48 og har fortsatt nogenlunde regelmessig mens, men noen mnd skjer det rariteter :)

Den siste biten kan jeg ikke hjelpe deg med. Eller jeg kan jo kjøpe en test å sende deg anonymt i posten om du absolutt ikke får tak i det på annet vis :)

haha, takk, problemet nå er at jeg nesten ikke tørr å ta testen...hva om jeg er gravid??? Ja da vet ikke jeg... DET ser jeg virkelig mørkt på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...