Gå til innhold

Hvor får romfolk tak i penger til flybilletten?

Anbefalte innlegg

Gjest Uroria

Jeg trodde jo lenge, som mange andre at de fleste romfolk ble smuglet til landet eller at bakmenn betalte flybillettene deres for at de skulle drive organsisert tigging o.l.

Nå vet jo de fleste at dette ikke er tilfelle. Det er bare fåtall som er organisert. Men de finnes. Bare vanskleig å vite hvem som driver med hva.

Uansett, de som ikke er organsierte. Hvor får de penger til flybillettne fra? Det er jo tross alt snakk om flere tusen kroner og disse folkene har jo ofte bare noem kroner å leve av om dagen!

Fortsetter under...

Tror de fleste kommer i bil, minibuss o.l. Ville vært vanskelig både å komme seg til og leve såpass omflakkende uten kjøretøy.

Kan ikke se at det skulle være nødvendig å smugle romerenere inn i landet da de har lovlig innreise uansett.

I en såpass nomadisk kultur står nok transportmiddel høyt på prioriteringslisten.

mvh

Gjest visum er tingen

Tror de fleste kommer i bil, minibuss o.l. Ville vært vanskelig både å komme seg til og leve såpass omflakkende uten kjøretøy.

Kan ikke se at det skulle være nødvendig å smugle romerenere inn i landet da de har lovlig innreise uansett.

I en såpass nomadisk kultur står nok transportmiddel høyt på prioriteringslisten.

mvh

Kanskje på tide vi innfører visumplikt?

Annonse

Ja, sånn må det bli :D

Men altså, seriøst så har norge litt vel åpne grenser,

og det vet ALLE....

En ting er for slappe grenser i forhold til hva som slipper inn av både krimminelle og livsfarglig kjøretøy, særlig tungtransport.

Et annet problem er at både fastboende og tilreisende risikerer alt for lite ved krimminell vrirksomhet.

Norge er rett og slett et lukerativt land for kjeltringer.

mvh

Gjest visum er tingen

En ting er for slappe grenser i forhold til hva som slipper inn av både krimminelle og livsfarglig kjøretøy, særlig tungtransport.

Et annet problem er at både fastboende og tilreisende risikerer alt for lite ved krimminell vrirksomhet.

Norge er rett og slett et lukerativt land for kjeltringer.

mvh

Ja, det er altfor lett for kriminelle...

Smugle "slaver" inn i landet, smugle narkotika inn i landet, smugle ulovlige innvandrere (papirløse)....

Ser bare vi kommer med danskebåten,

blir som regel aldri stoppet, men de stopper jo noen få da, ofte etter tips eller dersom de ser mistenksomme ut.... men mange vet jo godt hvordan de skal lure tollerne.

Ikke det, jeg liker IKKE å bli stoppet selv, selv om jeg ALDRI smugler, kanskje fordi jeg føler meg mistenkeliggjort, det er ikke noen god følelse det heller.

Bare på den lille flyplassen der jeg bor, jeg har blitt stoppet 70 % av gangene jeg har flydd innenlands til Oslo - hallo liksom....

Mens når jeg har reist fra Gardermoen til utlandet eller

med danskebåten til Norge - der har jeg ALDRI blitt stoppet...

Det skremmende ved et slikt senario er først og fremst at det viser hva som kan bli nødvendig for å få en kontroll over en situasjon som har eskalert over noe tid og så løpt fullstendig løpsk.

Heldigvis behøver vi ikke tenke i de baner......enda....

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...