Gå til innhold

besøk over lengre tid....jeg blir gal!!!!

Gjest grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Anbefalte innlegg

Min bror med familie (to voksne barn og to foreldre) har invitert seg selv til oss og bodd her hele uka... (det er en festival her på stedet vi bor) Vi foreslo campingvogn ihagen, men neida, de trengte ikke så stor plass...

Når de kom hadde de med rester fra sitt eget kjøleskap, et brød og en middag. De laget middag en dag, de har sittet rundt frokostbordet hver morgen og vi har måttet vente på tur... De har kjøpt inn minimalt med mat og drikke i løpet av uka.

Min svigerinne har vært barnavakt noen kvelder, så det skal de ha!! (supert for oss)

Vi gledde oss til å få tilbake huset og livet vårt i dag, men neida, i dag tidlig bestemte de seg for å bli til i morgen!!!! Det kom så bardust på meg at jeg ikke kom på noe som gjorde at de måtte dra. (kunne jo sagt at vi hadde invitert venner på besøk..)

Jeg har vært så sur som jeg nesten aldri har vært før og lurer på hva i verden vi skal gjøre for å få de til å forstå at dette ikke er greit..

7 netter med selvinviterte gjester.... jeg kjenner det som en slags utmattelse i kroppen, vi holder på å gå ut av vårt gode skinn både jeg og min mann,,,,

godt å få skrevet det ned ;-) Takk for oppmerksomheten..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

24

• frosken

5

• flisa

4

• Mandolaika

4

Mest aktive i denne tråden

Forstår at det kan bli mye og lenge osv., men ærlig talt, det er broren din, svigerinna di og tantebarna dine. Tell til ti og ta deg sammen, de reiser snart nå. :)

Vet du, det hjelper faktisk ikke.... 7 dager er ALTFOR lenge uansett hvem det er.

Vet du, det hjelper faktisk ikke.... 7 dager er ALTFOR lenge uansett hvem det er.

Hadde du sagt 14 dager så hadde jeg vært enig med deg. De bor vel ikke konstant "oppå" dere? Er de ikke ute og borte noen timer om dagen da?

Prøv å ikke la din vrede gå utover dem, det vil du angre på.

Gjester er som fisk. De stinker etter tre dager.

''Jeg har vært så sur som jeg nesten aldri har vært før og lurer på hva i verden vi skal gjøre for å få de til å forstå at dette ikke er greit.''

Jeg tror mange slike konfliker som kan skape vondt blod kunne vært unngått om man var ærlig i stedet for å går rundt å spille høflig og si de 'riktige' tingene.

Hadde nok vært troende til å allerede når de avslo kampingvogna spørre hvor lenge de hadde tenkt å bli og fastslå at en uke ble for lenge å gå å trø i hverandre. Spesielt om de i stor grad kom til å benytte dere som festivalhotell i stedet for å besøke _dere_.

På en måte synes jeg det er litt dårlig gjort å la gjester tro de er mer velkomne enn de egentlig er. Spesielt om man virkelig irriterer seg.

Samtidig synes jeg man burde forstå at en uke er i lengste laget. Særlig når man har invitert seg selv på festival.

mvh

Gjest si det på en fin måte

Hadde du sagt 14 dager så hadde jeg vært enig med deg. De bor vel ikke konstant "oppå" dere? Er de ikke ute og borte noen timer om dagen da?

Enig... vi måtte mot vår vilje bo hos min mor

i noen mnd pga oppussing hjemme, vi hadde verken strøm eller vann hjemme, og det var støv overalt... ikke beboelig med andre ord,

det skulle jo bare være 3-4 uker i følge håndtverkerne, men

det tok sin tid, og min mor ble jo bare surere og surere...

føler det tar tid å reparere forholdet nå i ettertid pga måten hun behandlet oss da.

Jeg kommer i alle fall til å se mer mellom fingrene når det gjelder mine barn,

selv om jeg savner å ha huset for meg selv, så er det tross alt familie, og man skal kunne omgås når dette er ferdig og.

Syns du skal være ærlig jeg og si rett ut at det er fint at de vil bo hos dere,

men når det er så lenge, må dere nesten spleise litt på mat osv... si det på en fin måte.

Annonse

Enig... vi måtte mot vår vilje bo hos min mor

i noen mnd pga oppussing hjemme, vi hadde verken strøm eller vann hjemme, og det var støv overalt... ikke beboelig med andre ord,

det skulle jo bare være 3-4 uker i følge håndtverkerne, men

det tok sin tid, og min mor ble jo bare surere og surere...

føler det tar tid å reparere forholdet nå i ettertid pga måten hun behandlet oss da.

Jeg kommer i alle fall til å se mer mellom fingrene når det gjelder mine barn,

selv om jeg savner å ha huset for meg selv, så er det tross alt familie, og man skal kunne omgås når dette er ferdig og.

Syns du skal være ærlig jeg og si rett ut at det er fint at de vil bo hos dere,

men når det er så lenge, må dere nesten spleise litt på mat osv... si det på en fin måte.

''...ikke beboelig med andre ord, det skulle jo bare være 3-4 uker i følge håndtverkerne, men det tok sin tid, og min mor ble jo bare surere og surere... føler det tar tid å reparere forholdet nå i ettertid pga måten hun behandlet oss da.''

Kan hende er det ting som dere kan trenge å reparere i forhold til henne også. Gav dere henne et reelt valg mhp å ha dere boende der så lenge?

mvh

Folk har ulike terskler for hvor lenge de orker å være invadert.

For noen er en uke alt for lenge. Det blir ikke bedre om selvibudte gjester heller ikke bidrar til matbudsjette. Synes det var litt frekt av broren å avslå campingvognen.

mvh

Folk har ulike terskler for hvor lenge de orker å være invadert.

For noen er en uke alt for lenge. Det blir ikke bedre om selvibudte gjester heller ikke bidrar til matbudsjette. Synes det var litt frekt av broren å avslå campingvognen.

mvh

''Folk har ulike terskler for hvor lenge de orker å være invadert.''

Det er sant, særlig når du bruker ord som invasjon om bror, svigerinne og tantebarn. :)

''For noen er en uke alt for lenge. Det blir ikke bedre om selvibudte gjester heller ikke bidrar til matbudsjette. Synes det var litt frekt av broren å avslå campingvognen.''

Jeg er helt enig i det, men nå er de nå der og jeg mener man tjener mest på å holde seg i skinnet og holde ut. Så får man heller si nei til et så langt besøk en evt. neste gang.

Det er sant, særlig når du bruker ord som invasjon om bror, svigerinne og tantebarn. :)

''For noen er en uke alt for lenge. Det blir ikke bedre om selvibudte gjester heller ikke bidrar til matbudsjette. Synes det var litt frekt av broren å avslå campingvognen.''

Jeg er helt enig i det, men nå er de nå der og jeg mener man tjener mest på å holde seg i skinnet og holde ut. Så får man heller si nei til et så langt besøk en evt. neste gang.

''Jeg er helt enig i det, men nå er de nå der og jeg mener man tjener mest på å holde seg i skinnet og holde ut. Så får man heller si nei til et så langt besøk en evt. neste gang.''

Til en viss grad er jeg enig i det. Samtidig gjør man ikke relasjonen noen tjeneste ved å bite i seg så mye at det kan bli vondt blod uansett.

Det forundrer meg hvor lett noen tar på å bruke andres hjem som hotell. At man er søsken gir da ingen større grunn til å vise lite hensyn og la andre holde en med mat i mer enn en uke.

Gjester og fisk stinker etter tre dager.

mvh

Gjester er som fisk. De stinker etter tre dager.

''Jeg har vært så sur som jeg nesten aldri har vært før og lurer på hva i verden vi skal gjøre for å få de til å forstå at dette ikke er greit.''

Jeg tror mange slike konfliker som kan skape vondt blod kunne vært unngått om man var ærlig i stedet for å går rundt å spille høflig og si de 'riktige' tingene.

Hadde nok vært troende til å allerede når de avslo kampingvogna spørre hvor lenge de hadde tenkt å bli og fastslå at en uke ble for lenge å gå å trø i hverandre. Spesielt om de i stor grad kom til å benytte dere som festivalhotell i stedet for å besøke _dere_.

På en måte synes jeg det er litt dårlig gjort å la gjester tro de er mer velkomne enn de egentlig er. Spesielt om man virkelig irriterer seg.

Samtidig synes jeg man burde forstå at en uke er i lengste laget. Særlig når man har invitert seg selv på festival.

mvh

Ja, neste år sier vi nok fra at de kan komme, men bare to netter og tre dager.

Enig med deg, men ikke lett å si fra heller og vil ikke lage noe styr...

Nå lot jeg mi vrede gå utover dere og ikke gjestene... ;-)

Vi har jo holdt oss i skinnet....men det har holdt hardt!

Annonse

Ja, neste år sier vi nok fra at de kan komme, men bare to netter og tre dager.

Enig med deg, men ikke lett å si fra heller og vil ikke lage noe styr...

Nei, slikt er ikke enkelt.

Forsøker, med vekslende hell, å ha som regel at jeg skal si ifra om noen gjør noe som jeg kan komme til å holde mot dem i ettertid. Noen ganger er det så enkelt som at folk ikke kommer på at deres planer (for mitt hjem) fungerer dårlig for meg. Og om jeg sa ifra, ville det ikke vært noe problem.

Ofte er det dessverre ikke så enkelt. Å korte ned lengden på et besøk eller avslå det fullstendig, kan skape skrekkelige bølger.

Når vi har gjester ønsker jeg meg stort sett alltid dobbelt så stort hus...

;-)

mvh

''...ikke beboelig med andre ord, det skulle jo bare være 3-4 uker i følge håndtverkerne, men det tok sin tid, og min mor ble jo bare surere og surere... føler det tar tid å reparere forholdet nå i ettertid pga måten hun behandlet oss da.''

Kan hende er det ting som dere kan trenge å reparere i forhold til henne også. Gav dere henne et reelt valg mhp å ha dere boende der så lenge?

mvh

Ja, men vi hadde ikke noe annet sted å bo,

og ikke hadde vi råd til hotell.

Vi prøvde å delta i fellesskapet, kjøpe vår egen mat,

dusje minst mulig, besøke folk... men tror det tok mest på at vi hadde små barn som bråket,

hun er jo vant til å bo for seg selv... så jeg skjønner henne godt.

Men hun burde ikke vist irritasjonen sin så tydelig. Hun føk opp for den minste ting, tok alt i verste mening og ble rent ufordragelig...

Ikke noe kjekt for oss som ikke hadde noe sted å gjøre av oss. Vi kunne jo bodd på gata da, men ikke noe kjekt det heller med små barn.

Hadde det bare vært oss voksne kunne vi sikkert bodd hjemme i alt støvet og bråket uten vann og elektrisitet...

Syns hun kunne sett det positive i det, at hun fikk masse tid med barnebarna.

nå har vi aldri tid å besøke hverandre pga jobb.

dusje minst mulig, besøke folk... men tror det tok mest på at vi hadde små barn som bråket,

Men hun burde ikke vist irritasjonen sin så tydelig. Hun føk opp for den minste ting, tok alt i verste mening og ble rent ufordragelig...

Ikke noe kjekt for oss som ikke hadde noe sted å gjøre av oss. Vi kunne jo bodd på gata da, men ikke noe kjekt det heller med små barn.

Hadde det bare vært oss voksne kunne vi sikkert bodd hjemme i alt støvet og bråket uten vann og elektrisitet...

Også er det noe annet med ens egne barn

enn om det er søsken osv som bor hos en.

Hadde jeg hatt min bror boende så lenge hos meg hadde jeg sikkert blitt irritert, men hadde ikke sagt noe, for jeg visste jo det ikke var hans feil...

Jeg synes du viser svært liten forståelse for at din mor syntes det var kjempeslitsomt å ha dere boende hos seg i flere mnd, men det skal være helt greit at du går på veggen etter å ha hatt din bror boende i noen dager. *rister litt på hodet*

Forstår at det kan bli mye og lenge osv., men ærlig talt, det er broren din, svigerinna di og tantebarna dine. Tell til ti og ta deg sammen, de reiser snart nå. :)

''Forstår at det kan bli mye og lenge osv., men ærlig talt, det er broren din, svigerinna di og tantebarna dine. Tell til ti og ta deg sammen, de reiser snart nå. :)''

Enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...