Gjest Liker å ha familiebesøk Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Takk!!! godt med litt forståelse. Lurer litt på om alle de som svarer og syns jeg er sutrete noen gang har hatt besøk over lang tid. Ja vi bruker å ha familiebesøk over lengre tid. Det lengste varte tre måneder. Ellers er det fra en helg til opptil et par uker vanligvis. Dersom vi skal ha kontakt med familien må det bli slik da vi bor langt fra hverandre. Du har derfor ikke min helt store sympati. Men om dere aldri besøker dem hadde det sikkert vært naturlig å dele på matutgifter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liker å ha familiebesøk Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 ''Jeg blir litt overrasket over at så mange synes det er ille med besøk over flere dager.'' Jeg blir mest overrasket over at noe blir overrasket over at det kan bli for mye. Folk har ulike grenser, ulikt behov for privatliv og alenetid, ulike jobber, livssituasjoner og ikke minst ulike boliger. Man har dessuten ulike relasjoner og forkjellig kjemi med sin familie. Alt i alt gjør dette at man ikke kan forvente at alle skal synes det er like greit å ha huset fullt av folk. Spesielt ikke om oppholdet kankje er mer motivert av å bo billig enn å besøke vertskapet. mvh ''Jeg blir mest overrasket over at noe blir overrasket over at det kan bli for mye. Folk har ulike grenser, ulikt behov for privatliv og alenetid, ulike jobber, livssituasjoner og ikke minst ulike boliger. Man har dessuten ulike relasjoner og forkjellig kjemi med sin familie. Alt i alt gjør dette at man ikke kan forvente at alle skal synes det er like greit å ha huset fullt av folk. Spesielt ikke om oppholdet kankje er mer motivert av å bo billig enn å besøke vertskapet. '' For oss er det slik at om vi skal ha kontakt med familien blir det familiebesøk. Og jeg synes det er hyggelig. Men selvfølgelig er det slitsom også. Jeg har aldri opplevd at det er motivert av å bo billig. Det koster såpass mye å reise til hverandre, og den eneste grunnen til at vi reiser er for å besøke hverandre, så ingen slike baktanker. Jeg tenker også på tråden med Laguna der hun skulle feriere en uke med svigerforeldrene, slik mange gjør, så var det mange som mente at de aldri tilbragte så mange dager sammen med familien. Og da ser jeg bort fra lagunas spesielle svigerforeldreforhold. Så jeg er overrasket ja... Jeg hadde syntes det hadde vært kjempetrist om vi som familie kunne skulle møttes ved at noen tok inn på hotell. Det hadde i praksis blitt mye mindre besøk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Bor langt fra flere familiemedlemmer. Så hos oss bor vi hos hverandre når vi besøker hverandre. Vist kan det være slitsomt, men jeg ville aldri vært foruten familiebesøk. Synes det er mest koslig jeg. Ingen betaler noe mye for mat for slike besøk. Bortsett fra at vi gjør det nå hos et par av besteforeldrene som er pensjonister og ser ut til å ha dårlig råd. Som regel går dette med mat opp i opp hos oss. Jeg blir litt overrasket over at så mange synes det er ille med besøk over flere dager. ''Jeg blir litt overrasket over at så mange synes det er ille med besøk over flere dager.'' Jeg vokst opp med slekt spredd over store deler av landet, og uten at folk hadde besøkt hverandre hadde vi vel knapt blitt kjent med alle kusinene og fetterne. Så jeg blir også alltid overrasket over hvor mye negativt som blir sagt i tråder om dette temaet på dol. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367256 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Takk!!! godt med litt forståelse. Lurer litt på om alle de som svarer og syns jeg er sutrete noen gang har hatt besøk over lang tid. ''Lurer litt på om alle de som svarer og syns jeg er sutrete noen gang har hatt besøk over lang tid.'' Ikke nødvenigvis. Noen har svært høy toleranse for ha mange folk rundt seg lenge og ofte, og så synes de det er noe temmelig galt med dem som ikke tåler like mye. Da kan mangel på samme type romslighet virke som en fornærmelse. Prinsippet synes å være at når skoen ikke klemmer på min fot, kan den heller ikke gnage på din. Som deg planlegger jeg alle besøk ut fra en grunntanke om at man ikke skal være mer og lengre sammen enn at det blir koselig. Ville heller aldri funnet på å bo hos noen en hel uke om jeg ikke med glede kunne hatt dem hos oss like lenge. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 ''Jeg blir mest overrasket over at noe blir overrasket over at det kan bli for mye. Folk har ulike grenser, ulikt behov for privatliv og alenetid, ulike jobber, livssituasjoner og ikke minst ulike boliger. Man har dessuten ulike relasjoner og forkjellig kjemi med sin familie. Alt i alt gjør dette at man ikke kan forvente at alle skal synes det er like greit å ha huset fullt av folk. Spesielt ikke om oppholdet kankje er mer motivert av å bo billig enn å besøke vertskapet. '' For oss er det slik at om vi skal ha kontakt med familien blir det familiebesøk. Og jeg synes det er hyggelig. Men selvfølgelig er det slitsom også. Jeg har aldri opplevd at det er motivert av å bo billig. Det koster såpass mye å reise til hverandre, og den eneste grunnen til at vi reiser er for å besøke hverandre, så ingen slike baktanker. Jeg tenker også på tråden med Laguna der hun skulle feriere en uke med svigerforeldrene, slik mange gjør, så var det mange som mente at de aldri tilbragte så mange dager sammen med familien. Og da ser jeg bort fra lagunas spesielle svigerforeldreforhold. Så jeg er overrasket ja... Jeg hadde syntes det hadde vært kjempetrist om vi som familie kunne skulle møttes ved at noen tok inn på hotell. Det hadde i praksis blitt mye mindre besøk. ''Jeg hadde syntes det hadde vært kjempetrist om vi som familie kunne skulle møttes ved at noen tok inn på hotell. Det hadde i praksis blitt mye mindre besøk.'' Det du beskriver er veldig hyggelig og mitt førstevalg når det fungerer. Men både folk og familier er skrudd sammen på så mange ulike måter at jeg ikke synes det er det spor merkelig når det ikke går så bra. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 ''Tenk om vi solgte huset og bodde hos henne - fast? Bare bombarderte henne, hei vi har ikke noe sted å bo, vi må bo hos deg... '' Hvis du er voksen burde du skjønne at dette ikke er noe alternativ når man først har flyttet hjemmefra og stiftet familie. Ikke sant. ''Tenk om vi solgte huset og bodde hos henne - fast? Bare bombarderte henne, hei vi har ikke noe sted å bo, vi må bo hos deg... '' Må innrømme at jeg ikke ser det som en heltedåd at voksne mennesker ikke lever på og av sine foreldre. Foreldre har ingen forsørgerplikt overfor voksne barn. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367261 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 ''Ja, det kunne jo vært verre for trådstarter... at broren måtte bo hos de pga oppussing... og kanskje i tillegg snyltet på de.'' Man tar ikke inn hos familie fordi man _må_ på grunn av oppussing. Om mulig finner man alternativt husvære, eller man spør pent om få bo hos familie i en viss tid. Passer det ikke for familie, og man har ikke råd til å leie noe, må man planlegge oppussingen slik at man kan bli boende i huset. Tiltredes. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Jeg er trådstarter, men jeg har ikke bodd hos min mor.... Jeg ville aldri funnet på å flytte inn hos min mor i flere uker pga oppussing. ''...Jeg ville aldri funnet på å flytte inn hos min mor i flere uker pga oppussing...'' Vet ikke hvem det ville vært verst for, meg eller moder'n. Uansett måtte huset ha brent ned til grunnen og gata vært eneste alternativ før jeg flyttet hjem til mamma. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Interessant å se hvor mange som er uenige med deg... Hvis jeg har forstått rett, så har du en bror som er 20 år eldre og som du ikke har hatt et veldig nært forhold til, som skal på festival og: - tar med seg hele familien - 4 voksne mennesker totalt, - avslår tilbudet/forslaget/hintet om å overnatte i campingvogn i hagen, - bidrar med ett brød, litt pålegg og én middag som mat til fire mennesker en hel uke - kunngjør siste dag at de blir en dag til... For å være ærlig - litt barnevakt hjelper ikke stort for meg. Her er jeg helt enig med PieLill ang. gjester og fisk og sånn ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 ''...Jeg ville aldri funnet på å flytte inn hos min mor i flere uker pga oppussing...'' Vet ikke hvem det ville vært verst for, meg eller moder'n. Uansett måtte huset ha brent ned til grunnen og gata vært eneste alternativ før jeg flyttet hjem til mamma. mvh ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367265 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Takk!!! godt med litt forståelse. Lurer litt på om alle de som svarer og syns jeg er sutrete noen gang har hatt besøk over lang tid. Nok en gang lar jeg meg fascinere over at det får an å reagere negativt på at man ikke bare får støtte når man skriver innlegg på et forum som dette her... Dere får huske å skrive hva slags tilbakemeldinger dere ønsker da, slik at andre vet hva man kan svare og ikke;-)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Nok en gang lar jeg meg fascinere over at det får an å reagere negativt på at man ikke bare får støtte når man skriver innlegg på et forum som dette her... Dere får huske å skrive hva slags tilbakemeldinger dere ønsker da, slik at andre vet hva man kan svare og ikke;-)) Det er da helt vanlig å ta til motmæle når man er uenig med noen. Må være lov. Selv for en TS i DOL. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest si det på en fin måte Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 JA det skulle bare mangle..... Lagde deres egen mat? lagde dere ikke til din mor? måtte hun lage sin egen? Lagde til henne også selvsagt... Gjorde husarbeid og prøvde å avlaste henne så hun skulle se litt fordeler med å ha oss der og.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest si det på en fin måte Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 ''Ja, det kunne jo vært verre for trådstarter... at broren måtte bo hos de pga oppussing... og kanskje i tillegg snyltet på de.'' Man tar ikke inn hos familie fordi man _må_ på grunn av oppussing. Om mulig finner man alternativt husvære, eller man spør pent om få bo hos familie i en viss tid. Passer det ikke for familie, og man har ikke råd til å leie noe, må man planlegge oppussingen slik at man kan bli boende i huset. Det var jo det vi gjorde ved oppussingen, planla og spurte mor hvordan vi skulle gjøre dette... for vi ville jo gjerne få dette gjort, om vi kunne bo der, for det ble for dyrt å bo på hotell, hytte osv... og andre slektninger bor for langt unna. Og da var det greit. Da ble hun forespeilet 3-4 uker,mulig noe mer... at det tok mye lenger tid var jo ikke planlagt, og det virket som hun bebreidet oss, følte seg lurt sa hun... lurt? Var jo snekkerne som lurte oss... Hadde vi visst det tok så lang tid hadde vi utsatt oppussingen.... spart opp så vi hadde råd å bo et annet sted... evnt. eller ventet til vi vant i lotto. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest si det på en fin måte Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 ''...Jeg ville aldri funnet på å flytte inn hos min mor i flere uker pga oppussing...'' Vet ikke hvem det ville vært verst for, meg eller moder'n. Uansett måtte huset ha brent ned til grunnen og gata vært eneste alternativ før jeg flyttet hjem til mamma. mvh Ja, det var ikke ønskelig fra vår side heller... når vi visste det bare tok 3-4 uker så kunne vi alltids holde ut, min mor og... men så skjedde det ting som gjorde at det tok så mye tid.... Men men, dette er over nå og sårene har så og si grodd.... Min mor virket i alle fall mye mer hyggelig og avslappet etter at vi flyttet hjem igjen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest si det på en fin måte Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Ja vi bruker å ha familiebesøk over lengre tid. Det lengste varte tre måneder. Ellers er det fra en helg til opptil et par uker vanligvis. Dersom vi skal ha kontakt med familien må det bli slik da vi bor langt fra hverandre. Du har derfor ikke min helt store sympati. Men om dere aldri besøker dem hadde det sikkert vært naturlig å dele på matutgifter. Jeg syns det er koselig å få familiebesøk jeg, har slekt som bor langt vekke, og da er det trist om de bare blir et par dager... og som husvert føler jeg litt at det er jeg som skal varte opp de,husker en gang jeg hadde tenkt å lage middag, nei da skulle de plutselig ut og spise... ville vel ikke være til bry.... men jeg ble jo litt snurt da, for jeg ville jo varte opp gjestene 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Det var jo det vi gjorde ved oppussingen, planla og spurte mor hvordan vi skulle gjøre dette... for vi ville jo gjerne få dette gjort, om vi kunne bo der, for det ble for dyrt å bo på hotell, hytte osv... og andre slektninger bor for langt unna. Og da var det greit. Da ble hun forespeilet 3-4 uker,mulig noe mer... at det tok mye lenger tid var jo ikke planlagt, og det virket som hun bebreidet oss, følte seg lurt sa hun... lurt? Var jo snekkerne som lurte oss... Hadde vi visst det tok så lang tid hadde vi utsatt oppussingen.... spart opp så vi hadde råd å bo et annet sted... evnt. eller ventet til vi vant i lotto. ''Da ble hun forespeilet 3-4 uker,mulig noe mer... at det tok mye lenger tid var jo ikke planlagt, og det virket som hun bebreidet oss, følte seg lurt sa hun... lurt?'' Det er vel ikke rart om hun forventet at dere fant annet alternativ nå dere skjønte oppussingen tok lengre tid enn de forespeilede 3-4 uker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liker å ha familiebesøk Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 ''Jeg hadde syntes det hadde vært kjempetrist om vi som familie kunne skulle møttes ved at noen tok inn på hotell. Det hadde i praksis blitt mye mindre besøk.'' Det du beskriver er veldig hyggelig og mitt førstevalg når det fungerer. Men både folk og familier er skrudd sammen på så mange ulike måter at jeg ikke synes det er det spor merkelig når det ikke går så bra. mvh ''Det du beskriver er veldig hyggelig og mitt førstevalg når det fungerer. '' Det fordyrer veldig om man kun skal møtes ved at en eller begge familiene skal bo på hotell. I praksis blir det mye mindre besøk. Så vanskelig er ikke våre familieforhold i alle fall, det til tross for at det er vanskelige familieforhold hos oss også. Jeg har blant annet gått til psykolog grunnet problematisk forhold til mine foreldre. Likevel er jeg glad i dem og ønsker å ha dem på besøk. ''Men både folk og familier er skrudd sammen på så mange ulike måter at jeg ikke synes det er det spor merkelig når det ikke går så bra.'' Skal alt være så lett da? Blir man ikke utviklet som menneske av å forsøke å møtes som forskjelige individer og sette pris på hverandre til tross for ulikheter, og også uenigheter. Er det ikke det som er litt av sjarmen med familien. Man blir godt kjent selv om man er veldig ulike. Generøsitet og kjærlighet kommer man langt med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Ja, du har vel ræva full i gryn du da... som tror sånt er gratis! Vi tilbydde oss faktisk å leie på hotell, selv om vi egentlig ikke hadde råd, har faktisk blitt mer enn nok bankrått sånn som det er . Men neida hun ville vi skulle bo der, vi kunne godt bo hjemme i støvet vi... så kunne ungene bodd der, det kunne kanskje vært en løsning? Vi forklarte henne jo vi da... men hun føk jo opp for alt. Skal nå bare mangle at en mor ikke vil stille opp for sine barn. Det vil jeg gjøre i alle fall, og trøste meg med at det bare er for en periode... for det var ikke for alltid lissom.. Tenk om vi solgte huset og bodde hos henne - fast? Bare bombarderte henne, hei vi har ikke noe sted å bo, vi må bo hos deg... da er jo saken en annen, da kan man kontakte sosialkontoret og be om at de hjelper oss å finne et sted å bo, de hjelper ikke folk med bosted når de pusser opp... Og hun ville jo hjelpe og visste det var for lengre tid (3-4 uker eller lengre).... ikke vår feil at håndverkerne ikke kom på jobb om dagene og lurte oss trill rundt... både med tanke på hvor dyrt det skulle bli (ble over dobbelt så dyrt) og hvor lang tid det skulle ta (tok sikkert 4 ganger lenger tid enn forespeilet). Vi var jo superfrustrerte selv, vi ville jo hjem... vi hadde det vondt nok selv om ikke hun skulle sure seg i tillegg. ''vi hadde det vondt nok selv om ikke hun skulle sure seg i tillegg.'' Igjen, seriøst?? DERE har valgt å pusse opp et hus, som så ble dyrere enn dere forutså. Ikke hun. Dere burde leid en hybel eller leilighet for disse ukene! Selv her hvor jeg bor, som er et av landets dyreste områder, så får du sokkelleiligheter til 5-6000 kroner i måneden. Om dere ikke har råd til å bruke 15.000 på å bo et annet sted i to måneder, så burde dere kanskje revurdert hele greia når prosjektet ble så stort som det ble. Det handler ikke om å ha "ræva full av penger" - det handler om å ha viss respekt for andres privatliv, også foreldrene dine sitt. Og om dere måtte bo borte fra huset i 4-8 uker, så er ikke det en oppussing dere har betalt mindre enn 100.000 for... Så igjen da, jeg synes din mor er i sin fulle rett til å reagere negativt på at dere blir så lenge! Og jo mer du svarer og synes synd på deg selv her, jo mer utakknemlig synes jeg du fremstår... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367294 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille1365381127 Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 ''Men hun burde ikke vist irritasjonen sin så tydelig. Hun føk opp for den minste ting, tok alt i verste mening og ble rent ufordragelig... Ikke noe kjekt for oss som ikke hadde noe sted å gjøre av oss. Vi kunne jo bodd på gata da, men ikke noe kjekt det heller med små barn. Hadde det bare vært oss voksne kunne vi sikkert bodd hjemme i alt støvet og bråket uten vann og elektrisitet... Syns hun kunne sett det positive i det, at hun fikk masse tid med barnebarna. nå har vi aldri tid å besøke hverandre pga jobb. '' Jeg er enig i nicket ditt i denne tråden. Synes det er et mål å si fra på en ok måte som ikke setter den andre parten i forlegenhet. Jeg tror min mor ville sett på det som en selvfølge at hun stilte opp i en slik situasjon - selv om hun nok også kunne ha blitt sliten. Det er ikke gitt at man har penger både til nødvendig oppussing og leiekostnader et annet sted - og det er heller ikke gitt at det finnes andre bomuligheter tilgjengelig. Huset mitt invaderes ofte av ungdom om sommeren - i kortere eller lengre perioder. Det hender at jeg plutselig kan bli frustrert - men siden jeg alltid har sagt ja på forhånd, så forsøker jeg å holde styr på hva som er "mine egne greier" og hva det er rimelig å gi tilbakemeldinger til ungdommene om. ''Det er ikke gitt at man har penger både til nødvendig oppussing og leiekostnader et annet sted - og det er heller ikke gitt at det finnes andre bomuligheter tilgjengelig. '' Men det er heller ikke gitt at den som gir husly skal synes det er greit at det plutselig blir 8 uker i stedet for tre-fire... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/381757-bes%C3%B8k-over-lengre-tidjeg-blir-gal/page/4/#findComment-3367296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.