Gå til innhold

besøk over lengre tid....jeg blir gal!!!!

Gjest grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Anbefalte innlegg

Persille1365381127

Det var jo det vi gjorde ved oppussingen,

planla og spurte mor hvordan vi skulle gjøre dette...

for vi ville jo gjerne få dette gjort, om vi kunne bo der,

for det ble for dyrt å bo på hotell, hytte osv... og andre slektninger bor for langt unna.

Og da var det greit. Da ble hun forespeilet 3-4 uker,mulig noe mer...

at det tok mye lenger tid var jo ikke planlagt, og det virket som hun bebreidet oss, følte seg lurt sa hun... lurt? Var jo snekkerne som lurte oss...

Hadde vi visst det tok så lang tid hadde vi utsatt oppussingen.... spart opp så vi hadde råd å bo et annet sted... evnt. eller ventet til vi vant i lotto.

I tillegg til det Elextra skriver under her; hvorfor i all verden skulle dette bli andres problem enn deres?

Fortsetter under...

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

24

• frosken

5

• flisa

4

• Mandolaika

4

Mest aktive i denne tråden

''Det du beskriver er veldig hyggelig og mitt førstevalg når det fungerer. ''

Det fordyrer veldig om man kun skal møtes ved at en eller begge familiene skal bo på hotell. I praksis blir det mye mindre besøk. Så vanskelig er ikke våre familieforhold i alle fall, det til tross for at det er vanskelige familieforhold hos oss også. Jeg har blant annet gått til psykolog grunnet problematisk forhold til mine foreldre. Likevel er jeg glad i dem og ønsker å ha dem på besøk.

''Men både folk og familier er skrudd sammen på så mange ulike måter at jeg ikke synes det er det spor merkelig når det ikke går så bra.''

Skal alt være så lett da? Blir man ikke utviklet som menneske av å forsøke å møtes som forskjelige individer og sette pris på hverandre til tross for ulikheter, og også uenigheter. Er det ikke det som er litt av sjarmen med familien. Man blir godt kjent selv om man er veldig ulike.

Generøsitet og kjærlighet kommer man langt med.

Du gjør dine valg, har dine grenser og prioriteringer.

Tenk så merkelig at alle andre ikke er like fortreffelige.

mvh

Gjest Liker å ha familiebesøk

Du gjør dine valg, har dine grenser og prioriteringer.

Tenk så merkelig at alle andre ikke er like fortreffelige.

mvh

Synes du har mange gode svar PieLill. Men jeg blir litt skuffet over svaret ditt nå. Jeg er på ingen måter fortreffelig, men for meg er det et spørsmål om vi skal ha kontakt med familien eller ikke. Og jeg kunne ikke tenkt meg å ikke ha kontakt med familien. Men jeg har full respekt for de som har så vanskelige forhold at de ikke kan ha det. Men forhåpentligvis er det slik i de fleste familier at man tross alt har noe positivt i sammen også.

Synes du har mange gode svar PieLill. Men jeg blir litt skuffet over svaret ditt nå. Jeg er på ingen måter fortreffelig, men for meg er det et spørsmål om vi skal ha kontakt med familien eller ikke. Og jeg kunne ikke tenkt meg å ikke ha kontakt med familien. Men jeg har full respekt for de som har så vanskelige forhold at de ikke kan ha det. Men forhåpentligvis er det slik i de fleste familier at man tross alt har noe positivt i sammen også.

Jeg skrev slik fordi du skriver på en måte som gir meg inntykk av at det er din vei eller ingen vei.

Flott at du får det til å fungere og synes evt. vanskeligheter er verdt det. Men jeg har problemer med å svelge måten du dømmer de som ikke gjør som deg.

mvh

Det var jo det vi gjorde ved oppussingen,

planla og spurte mor hvordan vi skulle gjøre dette...

for vi ville jo gjerne få dette gjort, om vi kunne bo der,

for det ble for dyrt å bo på hotell, hytte osv... og andre slektninger bor for langt unna.

Og da var det greit. Da ble hun forespeilet 3-4 uker,mulig noe mer...

at det tok mye lenger tid var jo ikke planlagt, og det virket som hun bebreidet oss, følte seg lurt sa hun... lurt? Var jo snekkerne som lurte oss...

Hadde vi visst det tok så lang tid hadde vi utsatt oppussingen.... spart opp så vi hadde råd å bo et annet sted... evnt. eller ventet til vi vant i lotto.

tja - å bo på en hybel eller en campinghytte kan vel ikke koste mer enn 20.000 for den perioden? Det burde dere lagt inn i oppussingsbudsjettet.

Nok en gang lar jeg meg fascinere over at det får an å reagere negativt på at man ikke bare får støtte når man skriver innlegg på et forum som dette her...

Dere får huske å skrive hva slags tilbakemeldinger dere ønsker da, slik at andre vet hva man kan svare og ikke;-))

Hahahahaha, jeg syns det er helt greit å høre at andre syns jeg tåler for lite, men det er klart det er godt å få litt støtte!! Det var stort sett bare PieLill som forstod meg...

Annonse

Interessant å se hvor mange som er uenige med deg...

Hvis jeg har forstått rett, så har du en bror som er 20 år eldre og som du ikke har hatt et veldig nært forhold til, som skal på festival og:

- tar med seg hele familien - 4 voksne mennesker totalt,

- avslår tilbudet/forslaget/hintet om å overnatte i campingvogn i hagen,

- bidrar med ett brød, litt pålegg og én middag som mat til fire mennesker en hel uke

- kunngjør siste dag at de blir en dag til...

For å være ærlig - litt barnevakt hjelper ikke stort for meg. Her er jeg helt enig med PieLill ang. gjester og fisk og sånn ;-)

Herlig med forståelse!!

Ja vi bruker å ha familiebesøk over lengre tid. Det lengste varte tre måneder. Ellers er det fra en helg til opptil et par uker vanligvis. Dersom vi skal ha kontakt med familien må det bli slik da vi bor langt fra hverandre. Du har derfor ikke min helt store sympati. Men om dere aldri besøker dem hadde det sikkert vært naturlig å dele på matutgifter.

Vi bor ikke veldig angt fra hverandre og har ofte kontakt. Vi er aldri på lignende besøk hos de.

Hahahahaha, jeg syns det er helt greit å høre at andre syns jeg tåler for lite, men det er klart det er godt å få litt støtte!! Det var stort sett bare PieLill som forstod meg...

Just for the record; jeg forstår deg godt jeg, jeg tar ikke imot besøk noen gang jeg, bortsett fra venninner som vil ligge over hos dattera... Orker ikke å ha folk i hus...

Jeg skrev slik fordi du skriver på en måte som gir meg inntykk av at det er din vei eller ingen vei.

Flott at du får det til å fungere og synes evt. vanskeligheter er verdt det. Men jeg har problemer med å svelge måten du dømmer de som ikke gjør som deg.

mvh

''Jeg skrev slik fordi du skriver på en måte som gir meg inntykk av at det er din vei eller ingen vei.''

Hm...*klør meg i hue* virker som det er to synspunkt i denne saken. Og jeg kan ikke se at jeg fronter min vei, mer enn andre fronter sin vei.

''Flott at du får det til å fungere og synes evt. vanskeligheter er verdt det. Men jeg har problemer med å svelge måten du dømmer de som ikke gjør som deg.''

Jeg føler ikke at jeg er mer dømmende enn andre i denne tråden eller i andre tråder. Noen synes hvis det er veldig dømmende å i det hele tatt tenke på å tilbringe mange dager sammen med familien.

Jeg kan kanskje skjønne at det blir veldig fjern problemstilling om du bor nært familien. Da har man aldri behov for å overnatte og svelge noen kameler på det området.

Men det jeg synes er leit er at dette er personer man helst har vært i primærfamilie med. Søsken, foreldre osv.

La oss si om et av dine barn flyttet til et annet land, eller til en helt annen kant av landet og dere hadde ikke uendelig med penger. Hvordan hadde du ønsket det skulle løse seg at du fikk treffe ditt voksne barn med familie(dine barnebarn)?

''Jeg skrev slik fordi du skriver på en måte som gir meg inntykk av at det er din vei eller ingen vei.''

Hm...*klør meg i hue* virker som det er to synspunkt i denne saken. Og jeg kan ikke se at jeg fronter min vei, mer enn andre fronter sin vei.

''Flott at du får det til å fungere og synes evt. vanskeligheter er verdt det. Men jeg har problemer med å svelge måten du dømmer de som ikke gjør som deg.''

Jeg føler ikke at jeg er mer dømmende enn andre i denne tråden eller i andre tråder. Noen synes hvis det er veldig dømmende å i det hele tatt tenke på å tilbringe mange dager sammen med familien.

Jeg kan kanskje skjønne at det blir veldig fjern problemstilling om du bor nært familien. Da har man aldri behov for å overnatte og svelge noen kameler på det området.

Men det jeg synes er leit er at dette er personer man helst har vært i primærfamilie med. Søsken, foreldre osv.

La oss si om et av dine barn flyttet til et annet land, eller til en helt annen kant av landet og dere hadde ikke uendelig med penger. Hvordan hadde du ønsket det skulle løse seg at du fikk treffe ditt voksne barn med familie(dine barnebarn)?

Jeg har alt sagt at det er flott når man får det til å fungere. Fortsett med det.

Det jeg ikke skjønner er at du ikke ser ut til å skjønne at ikke alle personer og familier er skrudd sammen slik at det fungerer _for_dem_.

Utsagn som dette meg det inntrykket:

''Skal alt være så lett da? Blir man ikke utviklet som menneske av å forsøke å møtes som forskjelige individer og sette pris på hverandre til tross for ulikheter, og også uenigheter. Er det ikke det som er litt av sjarmen med familien. Man blir godt kjent selv om man er veldig ulike.

Generøsitet og kjærlighet kommer man langt med.''

mvh

Jeg har alt sagt at det er flott når man får det til å fungere. Fortsett med det.

Det jeg ikke skjønner er at du ikke ser ut til å skjønne at ikke alle personer og familier er skrudd sammen slik at det fungerer _for_dem_.

Utsagn som dette meg det inntrykket:

''Skal alt være så lett da? Blir man ikke utviklet som menneske av å forsøke å møtes som forskjelige individer og sette pris på hverandre til tross for ulikheter, og også uenigheter. Er det ikke det som er litt av sjarmen med familien. Man blir godt kjent selv om man er veldig ulike.

Generøsitet og kjærlighet kommer man langt med.''

mvh

Men hvordan ville du løst det om ditt barn flyttet langt unna? Kanskje hadde du en svigerdatter som ikke følte seg akseptert av deg heller, mest fordi hun var usikker på seg selv, og hun tok alt opp i verste mening.

Hvordan hadde du ønsket å løse det? Ingen kontakt? Jeg bare spør fordi jeg lurer på hvordan folk ville løst det. Og fordi jeg lurer på om man da mener at man skal nærmest kutte kontakten, eller sees på hotell de få gangen man har råd til det.

Just for the record; jeg forstår deg godt jeg, jeg tar ikke imot besøk noen gang jeg, bortsett fra venninner som vil ligge over hos dattera... Orker ikke å ha folk i hus...

Jeg syns det er helt ok å ha besøk, men ikke ei hel uke... jeg kan ikke for det, men jeg føler meg fanget i eget hjem.

Annonse

Men hvordan ville du løst det om ditt barn flyttet langt unna? Kanskje hadde du en svigerdatter som ikke følte seg akseptert av deg heller, mest fordi hun var usikker på seg selv, og hun tok alt opp i verste mening.

Hvordan hadde du ønsket å løse det? Ingen kontakt? Jeg bare spør fordi jeg lurer på hvordan folk ville løst det. Og fordi jeg lurer på om man da mener at man skal nærmest kutte kontakten, eller sees på hotell de få gangen man har råd til det.

Jeg mener at det blir noe helt annet å ha besøk av barna sine enn av søsken... foreldre og svigerforeldre også. Og for all del, jeg syns faktisk det er greit å ha besøk av søsken, men bare ikke så innmari lenge!!!

Det blir veldig total-situasjons-avhengig. For meg er det ingen selvfølge at slekt har mye kontakt, selv om det er et førstevalg om man har det trivelig sammen.

Hadde kanskje gått for en mellomting. Det jeg ville sett lite hensikt i var om kontakten vi hadde ble negativ. Der alle går på nåler for hverandre og teller timer og minutter til man kan ende skuespillet. Da hadde jeg fortrukket mindre tid som var trivelig, kvalitetstid for å bruke et forslitt uttrykk.

Heldigvis er det mye billigere å reise langt nå enn før.

Og så finnes det andre overnattingsmuligheter enn hotell. Har god erfaring med å campingferie sammen med folk man gjerne vil tilbringe litt tid med, men samtidig unngå at man går for tett oppi hverandre. Hver sin campinghytte og ikke plikt til samvær 24/7.

mvh

''Jeg blir mest overrasket over at noe blir overrasket over at det kan bli for mye.

Folk har ulike grenser, ulikt behov for privatliv og alenetid, ulike jobber, livssituasjoner og ikke minst ulike boliger. Man har dessuten ulike relasjoner og forkjellig kjemi med sin familie.

Alt i alt gjør dette at man ikke kan forvente at alle skal synes det er like greit å ha huset fullt av folk. Spesielt ikke om oppholdet kankje er mer motivert av å bo billig enn å besøke vertskapet.

''

For oss er det slik at om vi skal ha kontakt med familien blir det familiebesøk. Og jeg synes det er hyggelig. Men selvfølgelig er det slitsom også. Jeg har aldri opplevd at det er motivert av å bo billig. Det koster såpass mye å reise til hverandre, og den eneste grunnen til at vi reiser er for å besøke hverandre, så ingen slike baktanker.

Jeg tenker også på tråden med Laguna der hun skulle feriere en uke med svigerforeldrene, slik mange gjør, så var det mange som mente at de aldri tilbragte så mange dager sammen med familien. Og da ser jeg bort fra lagunas spesielle svigerforeldreforhold.

Så jeg er overrasket ja...

Jeg hadde syntes det hadde vært kjempetrist om vi som familie kunne skulle møttes ved at noen tok inn på hotell. Det hadde i praksis blitt mye mindre besøk.

Vi kan godt ta en dagstur å besøke hverandre..de kommer ikke for å opprettholde kontakt, det har vi mye av. Vi er bare mye billigere enn hotell og det er mye mer praktisk å overnatte her enn i campingvogn.

Ja, neste år sier vi nok fra at de kan komme, men bare to netter og tre dager.

Enig med deg, men ikke lett å si fra heller og vil ikke lage noe styr...

Forslag: Reis bort neste år, og tilby dem å låne huset. :-)

(Og forøvrig er jeg enig med deg, besøk er hyggelig, men det kan bli i overkant med ei hel uke når de besøkende er GJESTER hele tiden.)

Jeg mener at det blir noe helt annet å ha besøk av barna sine enn av søsken... foreldre og svigerforeldre også. Og for all del, jeg syns faktisk det er greit å ha besøk av søsken, men bare ikke så innmari lenge!!!

Hva er forskjellen på å besøke barna sine og ha besøk av foreldrene sine? :)

Skjønner deg godt jeg :) Syned det er deilig med gjester, men også at det er deilig når de drar..;p

Også liker jeg best litt sånn "usynlige gjester". Som kan ordne seg ei skive eller noe å drikke og sånn selv. samt underholde seg sjøl innimellom..Vertinnetålmodigheten min varer ca 1 dag, om det er folk en skal varte opp i tide og utide.

Men bror kunne gjerne vært her i 14 dager og mere til. Men jeg har et veldig godt forhold til bror da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...