Gå til innhold

Her får sigøynerkongen Karoli romfolk-sjokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for svar!

Etter min mening er det en lei tendens til å forveksle erfaringer med fordommer.

mvh

''

Etter min mening er det en lei tendens til å forveksle erfaringer med fordommer.''

Fordommer er å ta erfaringer fra noen individer og tillegge dem andre individer, for eksempel fordi de har samme legning eller hudfarge, osv.

Gjest eldgammel dame
Skrevet

''

Etter min mening er det en lei tendens til å forveksle erfaringer med fordommer.''

Fordommer er å ta erfaringer fra noen individer og tillegge dem andre individer, for eksempel fordi de har samme legning eller hudfarge, osv.

''Fordommer er å ta erfaringer fra noen individer og tillegge dem andre individer, for eksempel fordi de har samme legning eller hudfarge, osv.''

Men det gjelder heldigvis ikke denne diskusjonen.

Skrevet

''Fordommer er å ta erfaringer fra noen individer og tillegge dem andre individer, for eksempel fordi de har samme legning eller hudfarge, osv.''

Men det gjelder heldigvis ikke denne diskusjonen.

Det er allmengyldig, Det gjelder selvsagt for folkegrupper, kjønn, nasjonalitet, osv. også.

Gjest eldgammel dame
Skrevet

Det er allmengyldig, Det gjelder selvsagt for folkegrupper, kjønn, nasjonalitet, osv. også.

Nå misforstod du!

Skrevet

Nå misforstod du!

Jeg er f.eks. så fordomsfull at jeg ikke tar opp haikere og forteller mine barn at de ikke må haike eller sitte på med fremmede.

Dette har selvsagt ingen ting med risikovurdering å gjøre.

Jeg er bare så stapp full av fremmedfrykt og generaliseringer at jeg tror alle som haiker er ranere eller det som verre er. Og alle som tar på haikere har minst like skumle hensikter.

mvh

Skrevet

Jeg er f.eks. så fordomsfull at jeg ikke tar opp haikere og forteller mine barn at de ikke må haike eller sitte på med fremmede.

Dette har selvsagt ingen ting med risikovurdering å gjøre.

Jeg er bare så stapp full av fremmedfrykt og generaliseringer at jeg tror alle som haiker er ranere eller det som verre er. Og alle som tar på haikere har minst like skumle hensikter.

mvh

Men haikere er ikke et folkeslag, eller en legning, eller et kjønn, eller en hudfarge.

Ved ikke å ta med haikere så dømmer du folk basert på at de er haikere, og en formodning om at haikere kan være farlige.

Det er noe helt annet enn å si at folk med svart hud er farlige, eller homofile er farlige, eller folk født i Spania er farlige.

Skrevet

Hm, leter man etter info, så er det rart hva en kommer over : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=531684

Takk for interessant link. Jeg kjente ikke til disse skrytehistoriene, men det overrasker meg ikke.

De mest korrekte fortellingene om Karolifamilien finner man nok i politiets og rettsvesenets arkiver...

Det vil ikke forundre meg om mange sigøynere helst hadde klart seg uten slike 'talsmenn'.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...