Gjest anna72 Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Jeg skal reise bort på ferie nå snart, og har i den forbindelse søkt litt ang bagasje. Jeg reiser sammen med mitt barn (10 år). Jeg vet at det er lov å ha 20 kg bagasje pr reisende, men hvis jeg skal pakke alt ned i en litt større koffert, altså at jeg og mitt barn kun har 1 kolli bagasje, hvor tung kan denne være? Mener å huske at den kan da være 30 kg, men klarer ikke å finne noe om dette. Jeg skal reise med Apollo, og flyselskapet er SAS Noen som vet og kan hjelpe meg med dette 0 Siter
Gjest Tante Navn Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Det er veldig forskjellige regler hos de forskjellige flyselskap og reiseselskaper, så du bør lese på reisedokumentene dine. Ellers finner du regler for Apollo på denne siden. http://www.apollo.no/no/bestill-din-reise/viktig-a-vite/flyreisen/pages/bagasjeregler.aspx 0 Siter
flisa Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Reglene for apollo finner du her: http://www.apollo.no/no/bestill-din-reise/viktig-a-vite/flyreisen/pages/bagasjeregler.aspx Selv reiser jeg bare med håndbagasje -også når jeg skal 14 dager i syden. Da slipper jeg mye pes 0 Siter
Gjest anna72 Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Reglene for apollo finner du her: http://www.apollo.no/no/bestill-din-reise/viktig-a-vite/flyreisen/pages/bagasjeregler.aspx Selv reiser jeg bare med håndbagasje -også når jeg skal 14 dager i syden. Da slipper jeg mye pes Jeg fant dette jeg også, men står bare bagasje 20 kg. Og da er det vel 20 kg pr person vil jeg tro? Men da lurer jeg på hvor mye to personer sammen kan pakke i en kolli.... Takk for svar 0 Siter
Gjest anna72 Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Det er veldig forskjellige regler hos de forskjellige flyselskap og reiseselskaper, så du bør lese på reisedokumentene dine. Ellers finner du regler for Apollo på denne siden. http://www.apollo.no/no/bestill-din-reise/viktig-a-vite/flyreisen/pages/bagasjeregler.aspx Jeg fant dette jeg også, men står bare bagasje 20 kg. Og da er det vel 20 kg pr person vil jeg tro? Men da lurer jeg på hvor mye to personer sammen kan pakke i en kolli.... Takk for svar 0 Siter
flisa Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Jeg fant dette jeg også, men står bare bagasje 20 kg. Og da er det vel 20 kg pr person vil jeg tro? Men da lurer jeg på hvor mye to personer sammen kan pakke i en kolli.... Takk for svar Det kan dere ikke - dere må ha hver deres kolli, mener jeg. 0 Siter
Axcia Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Jeg fant dette jeg også, men står bare bagasje 20 kg. Og da er det vel 20 kg pr person vil jeg tro? Men da lurer jeg på hvor mye to personer sammen kan pakke i en kolli.... Takk for svar Dere kan ikke pakke f.eks. 40 kg sammen i et kolli. Dette handler også om av crewet på flyplassen skal ha helsa i behold etter endt arbeidsdag. 0 Siter
Gjest Tante Navn Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Jeg fant dette jeg også, men står bare bagasje 20 kg. Og da er det vel 20 kg pr person vil jeg tro? Men da lurer jeg på hvor mye to personer sammen kan pakke i en kolli.... Takk for svar Det er vel max 20 kg pr kolli. 0 Siter
flisa Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Jeg fant dette jeg også, men står bare bagasje 20 kg. Og da er det vel 20 kg pr person vil jeg tro? Men da lurer jeg på hvor mye to personer sammen kan pakke i en kolli.... Takk for svar Ja, så forresten et program fra Stansted i går - da ropte sjauerene til hverandre om det kom koffert som veide mer enn 20 kg på båndet -de viste overarmen som tegn på at det er tungt, og det stod HEAVY på en oransje lapp på bagasjen. Da er det nok sjekket inn og betalt overvekt for. Hos Norwegian kan man ikke ha kolli som veier over 32 kilo,- og da er det som er over betalt som overvekt. De løfter jo koffertene disse folka som lemper de inn i flyet, selv om det er samlebånd helt frem - så stabler de. *vært gift med en stuer på SAS* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Dere kan ikke pakke f.eks. 40 kg sammen i et kolli. Dette handler også om av crewet på flyplassen skal ha helsa i behold etter endt arbeidsdag. Stemmer. Det er maks vekt både pga flyets totalvekt, men også HMS-standarder for de som lemper bagasjen. Mye bedre å ha to kofferter, men ha dem på hjul, slik at dere slipper å løfte dem mer enn nødvendig. 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Jeg reiste med ungene til syden i fjor, de var da på ditt barns alder. Sjekket rundt dette med bagasje, men det er max 20 pr person uansett om man mener det er mer fornuftig å pakke tyngre hos den ene. Nå viste det seg for vårt vedkommende at det var kjempepraktisk at ungene hadde hver sin koffert, for det er også noe med å få med seg "mainnsjiten" rundt omkring. Greit nok at kofferter har hjul, men av og til må den løftes og lempes - og for ei lita tøtte som meg er det nok med 20 kg koffert fant jeg ut. Og som noen andre sier, det er jo noen på flyplassen som skal håndtere den kofferten din, de skal også beholde helsa. :-) God tur! 0 Siter
flisa Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Jeg reiste med ungene til syden i fjor, de var da på ditt barns alder. Sjekket rundt dette med bagasje, men det er max 20 pr person uansett om man mener det er mer fornuftig å pakke tyngre hos den ene. Nå viste det seg for vårt vedkommende at det var kjempepraktisk at ungene hadde hver sin koffert, for det er også noe med å få med seg "mainnsjiten" rundt omkring. Greit nok at kofferter har hjul, men av og til må den løftes og lempes - og for ei lita tøtte som meg er det nok med 20 kg koffert fant jeg ut. Og som noen andre sier, det er jo noen på flyplassen som skal håndtere den kofferten din, de skal også beholde helsa. :-) God tur! Jeg kom på en annen fordel - med en liten trillekoffert til småtten, så har de noe å passe på å styre med de også 0 Siter
Gjest anna72 Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Det er veldig forskjellige regler hos de forskjellige flyselskap og reiseselskaper, så du bør lese på reisedokumentene dine. Ellers finner du regler for Apollo på denne siden. http://www.apollo.no/no/bestill-din-reise/viktig-a-vite/flyreisen/pages/bagasjeregler.aspx Jeg ringte Apollo for å høre ang dette. Og hvis to personer valgte å pakke sammen kunne kofferten veie max 32 kg. Men da måtte de to som pakket sammen kun ha den ene kofferten. Så da er det helt greit for meg å pakke mitt og barnet mitt sammen i samme koffert. 0 Siter
Gjest anna72 Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Reglene for apollo finner du her: http://www.apollo.no/no/bestill-din-reise/viktig-a-vite/flyreisen/pages/bagasjeregler.aspx Selv reiser jeg bare med håndbagasje -også når jeg skal 14 dager i syden. Da slipper jeg mye pes Jeg ringte Apollo for å høre ang dette. Og hvis to personer valgte å pakke sammen kunne kofferten veie max 32 kg. Men da måtte de to som pakket sammen kun ha den ene kofferten. Så da er det helt greit for meg å pakke mitt og barnet mitt sammen i samme koffert. 0 Siter
Gjest anna72 Skrevet 23. juli 2012 Skrevet 23. juli 2012 Jeg reiste med ungene til syden i fjor, de var da på ditt barns alder. Sjekket rundt dette med bagasje, men det er max 20 pr person uansett om man mener det er mer fornuftig å pakke tyngre hos den ene. Nå viste det seg for vårt vedkommende at det var kjempepraktisk at ungene hadde hver sin koffert, for det er også noe med å få med seg "mainnsjiten" rundt omkring. Greit nok at kofferter har hjul, men av og til må den løftes og lempes - og for ei lita tøtte som meg er det nok med 20 kg koffert fant jeg ut. Og som noen andre sier, det er jo noen på flyplassen som skal håndtere den kofferten din, de skal også beholde helsa. :-) God tur! Jeg ringte Apollo for å høre ang dette. Og hvis to personer valgte å pakke sammen kunne kofferten veie max 32 kg. Men da måtte de to som pakket sammen kun ha den ene kofferten. Så da er det helt greit for meg å pakke mitt og barnet mitt sammen i samme koffert. 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 24. juli 2012 Skrevet 24. juli 2012 Jeg ringte Apollo for å høre ang dette. Og hvis to personer valgte å pakke sammen kunne kofferten veie max 32 kg. Men da måtte de to som pakket sammen kun ha den ene kofferten. Så da er det helt greit for meg å pakke mitt og barnet mitt sammen i samme koffert. OK, vi reiste ikke med Apollo og fikk andre svar. :-) Men bare husk på at du a) skal håndtere kofferten underveis og at det kan være kjekt å ha litt plass ledig for hjemturen. God tur! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.