Gå til innhold

Tips til andre

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

Da jeg helt tilfeldig kom over en artikkel om en overlege på rusklinikken i Trondheim, som er forfatter i tillegg, har 6 barn, er 42 år og baker brød hver morgen samt dyrker mye av egen mat og handler økologisk resten, så tenkte jeg at "jammen burde jeg bake alt brød selv også" så denne sommeren baker jeg alt selv, lager alle måltider skikkelige og "hermer" etter denne overlegen.

På fjellet med gassovn bakte jeg også alt brød selv, jeg står bare opp 30 min tidligere ca.

Vi har like mange barn nesten, og jeg mener at hvis hun som er overlege rekker så mye, så bør jeg rekke det også, som bare er student med mange barn. Min psykiater sa dette er en ener ingen kan strekke seg etter, men for meg ble hun likevel en inspirasjon.

Det geniale hun gjorde for å få tid til hver enkelt barn var at barna hadde kjøkkentjeneste hver sin dag, dette er jo en glimrende ide, slik gjør man noe praktisk sammen samtidig som man får snakket om ting barnet er opptatt av, de snakker jo gjerne de.

Så jeg tenkte innføre det samme systemet selv, muligens overlater jeg kjøkkenet til min mann på søndager, men det skal jeg tenke på.

Med god struktur blir livet enklere, mer næringsrikt og man får gjort adskillig mer, bare man har gode planer:)

Jeg skal nå som jeg er i lavlandet med tilgang på printer begynne på planarbeide denne uken.

Håper andre kan ha nytte av tipset.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381794-tips-til-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Jo, takk for tips, men jeg tror jeg står over ;-) Kos deg med brødbaking du. Jeg har nok med meg selv og kaffekoppen min på morgenen :-)

Hei!

Takk, ja vi er alle forskjellige, jeg bakte i dag speltbabs med ost på.

Jeg har begynt å bruke byggmel, det er et litt glemt korn tror jeg.

Mange glemmer å bruke bygg, det er spesielt næringsrikt.

Siden jeg har små barn så kan ikke jeg kose meg bare med kaffekoppen :) men sikkert når jeg blir pensjonist, da har man sikkert et roligere liv.

Jeg blir i vertfall lykkelig av å få mer inn i dagen, jeg planlegger nå neste års kjøkkenhage for i år vokser ingen ting særlig bra, for kaldt og for vått for roser :( jeg skal ut å klippe dem snart.

Deilig å være hjemme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381794-tips-til-andre/#findComment-3367515
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hei!

Takk, ja vi er alle forskjellige, jeg bakte i dag speltbabs med ost på.

Jeg har begynt å bruke byggmel, det er et litt glemt korn tror jeg.

Mange glemmer å bruke bygg, det er spesielt næringsrikt.

Siden jeg har små barn så kan ikke jeg kose meg bare med kaffekoppen :) men sikkert når jeg blir pensjonist, da har man sikkert et roligere liv.

Jeg blir i vertfall lykkelig av å få mer inn i dagen, jeg planlegger nå neste års kjøkkenhage for i år vokser ingen ting særlig bra, for kaldt og for vått for roser :( jeg skal ut å klippe dem snart.

Deilig å være hjemme.

''Siden jeg har små barn så kan ikke jeg kose meg bare med kaffekoppen :) men sikkert når jeg blir pensjonist, da har man sikkert et roligere liv''

He he, det er heldigvis lenge til jeg er pensjonist da, men jeg står opp halv 7 på hverdager og da må jeg ha en stille stund med kaffekoppen. Det var annerledes da ungene var små, men nå ordner også den yngste seg selv. Det er deilig :-)

Men uansett, så vil jeg nok alltid forbli et B-menneske som har mest energi et stykke ut på dagen og spesielt om kvelden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381794-tips-til-andre/#findComment-3367521
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...