Gå til innhold

Hvor mye betaler dere i forsikring i året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en liten oppsummering ser jeg at vi betaler 32400 i året for hus, liv, ufør, reise og 2 biler - en normal og en gammel...

Er ikke det veldig mye da?

Skrevet

Jo, det var mye - tror jeg.

Vi har ikke liv/ufør/reise (har det gjennom jobben), da. Men, det kan sikkert lønne seg å be om et tilbud fra et par andre selskaper...

Skrevet

Jo, det var mye - tror jeg.

Vi har ikke liv/ufør/reise (har det gjennom jobben), da. Men, det kan sikkert lønne seg å be om et tilbud fra et par andre selskaper...

ja - jeg tror jeg må ta en runde nå over sommeren. Huff

Skrevet

Jeg betaler 17-18 000 for hus, bil og reise.

Skrevet

Jeg ville tatt gjennomgangen i morgen flisa.

Jeg ringe IF for å pate om kjørelengde på bilen.

Det ble ordnet, og jeg ville legge på.

Da sa han, hoy, hoy, det er lenge siden du har tatt en gjennomgang.

Javel, så begynte vi.

Første spørsmål : Har du virkelig 5 bad i huset ?

Jeg forstod ingenting. Dette er et hus med bad, og et ekstra toalett bare.

Etter at vi var ferdige, så er forsikringen min like god, og 6000,- billigere. Så nå er den på 13000,-

(hus, bil, reise og forsikring på 2 barn (som er voksne)

Og det beste : jeg fikk tilsendt en sjekk på 6000, kr.fra If etter noen dager bare :-)

Skrevet

Jeg ville tatt gjennomgangen i morgen flisa.

Jeg ringe IF for å pate om kjørelengde på bilen.

Det ble ordnet, og jeg ville legge på.

Da sa han, hoy, hoy, det er lenge siden du har tatt en gjennomgang.

Javel, så begynte vi.

Første spørsmål : Har du virkelig 5 bad i huset ?

Jeg forstod ingenting. Dette er et hus med bad, og et ekstra toalett bare.

Etter at vi var ferdige, så er forsikringen min like god, og 6000,- billigere. Så nå er den på 13000,-

(hus, bil, reise og forsikring på 2 barn (som er voksne)

Og det beste : jeg fikk tilsendt en sjekk på 6000, kr.fra If etter noen dager bare :-)

Ja du sier noe. Men jeg har forsikringen i banken min og er i ferd med å selge huset og kjøpe leilighet, så jeg innbiller meg at jeg må holde meg inne med de :) dum jeg....

Skrevet

Ja du sier noe. Men jeg har forsikringen i banken min og er i ferd med å selge huset og kjøpe leilighet, så jeg innbiller meg at jeg må holde meg inne med de :) dum jeg....

Jeg skjønner deg. Selv har jeg latt det "skure og gå", og trodde at forsikringene bare fulgte den vanlige prisstigingen.

Hvordan de klarte å øke antall baderom i huset,mer jeg usikker på.

Men han snakket noe om bruttoarealet på huset osv.osv.osv...

Men jeg fikk meg en vekker ja.

Hm, leilighet ja........det blir......om noen år det :-)

Skrevet

Jeg skjønner deg. Selv har jeg latt det "skure og gå", og trodde at forsikringene bare fulgte den vanlige prisstigingen.

Hvordan de klarte å øke antall baderom i huset,mer jeg usikker på.

Men han snakket noe om bruttoarealet på huset osv.osv.osv...

Men jeg fikk meg en vekker ja.

Hm, leilighet ja........det blir......om noen år det :-)

De åra har kommet til oss - hehe, minstebabyen begynner på virderegående neste år. Hun var 1 år da jeg første gang logga meg på her på DOL!!!!

Skrevet

Det hørtes mye ut og mer enn hva jeg betaler. Jeg har to store hus, det ene går som næring og koster ekstra mye å forsikre, (begge husene har ekstra forsikring med sopp, råte og skadedyr), stor garasje, tre biler,(den ene er en stor SUV, som går som lastebil), motorsykkel, ATV, ekstra påkostet reiserforsikring, barneforsikringer, osv og betaler rett i underkant av 30.000,-

Du bør nok ta deg ei runde med andre forsikringsselskap og få tilbud derfra før du snakker med dem du nå er forsikret hos.

Skrevet

Det hørtes mye ut og mer enn hva jeg betaler. Jeg har to store hus, det ene går som næring og koster ekstra mye å forsikre, (begge husene har ekstra forsikring med sopp, råte og skadedyr), stor garasje, tre biler,(den ene er en stor SUV, som går som lastebil), motorsykkel, ATV, ekstra påkostet reiserforsikring, barneforsikringer, osv og betaler rett i underkant av 30.000,-

Du bør nok ta deg ei runde med andre forsikringsselskap og få tilbud derfra før du snakker med dem du nå er forsikret hos.

Tydelig det - 2600 i mnd er for mye.

Jeg er for feit også - fikk påslag for det - flaut. Men huset eller bilene er ikke så "fete" at det gjør noe. Vi har også super råte og skadedyr og alskens.

Skrevet

Tydelig det - 2600 i mnd er for mye.

Jeg er for feit også - fikk påslag for det - flaut. Men huset eller bilene er ikke så "fete" at det gjør noe. Vi har også super råte og skadedyr og alskens.

Så du måte veie deg før de fant ut hvor mye du skulle betale? Kanskje det ligger der, hehe

Skrevet

Så du måte veie deg før de fant ut hvor mye du skulle betale? Kanskje det ligger der, hehe

kilopris! LOL

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...