Gå til innhold

Gjør barnevernet noe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

43

• flisa

13

• Mrs D

13

• Colette

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

Ja - de har i alle fall vært der.

Vært der ja, men hva gjør de? Aksepterer de bare at barna bor under slike forhold i Norge og det er jo undervisningsplikt i Norge. Det er diskriminerende overfor disse barna hvis ikke de blir like godt ivaretatt som Norske barn.

Vært der ja, men hva gjør de? Aksepterer de bare at barna bor under slike forhold i Norge og det er jo undervisningsplikt i Norge. Det er diskriminerende overfor disse barna hvis ikke de blir like godt ivaretatt som Norske barn.

Det er vel ikke noe som kan skje over natta. Mente de sa at det ikke var barn i leiren lenger?

Gjest Nickløsheletida

Det er vel ikke noe som kan skje over natta. Mente de sa at det ikke var barn i leiren lenger?

Nå tenker jeg ikke bare på i natt. Jeg tenker på hele livsstilen, de sanitære forhold og manglende skolegang. Hva gjør barnevernet i forhold til dette? Vil ikke dette bli sett på som omsorgssvikt?

Annonse

Gjest Mrs.Q

Ja for det er jo romfolk barn, fy fader! Burde fått hjelp de og.

Hva, sånn konkret, er det du mener BV skal gjøre?

Man burde selvsagt ha laget et prosjekt for romfolk med barn, hvor man f. eks. hadde hus og jobbtrening, hvis ungene gikk på skole. Dette har de hatt suksess med i Spania.

Alle "slemme"-tiltak har vært forsøkt i de siste 800 årene, og vi VET at de ikke funker.

Med vennlig hilsen

Nå tenker jeg ikke bare på i natt. Jeg tenker på hele livsstilen, de sanitære forhold og manglende skolegang. Hva gjør barnevernet i forhold til dette? Vil ikke dette bli sett på som omsorgssvikt?

Det gjør det sikkert, men det er ikke stort de får gjort før bosituasjonen er avklart. det er jo skoleferie.

Annonse

Dette er resultat av fattigdom, ikke fordi de er slemme.

Man tar ikke barn fra foreldre fordi de er fattige. Man gjør noe med fattigdommen.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida

Hva, sånn konkret, er det du mener BV skal gjøre?

Man burde selvsagt ha laget et prosjekt for romfolk med barn, hvor man f. eks. hadde hus og jobbtrening, hvis ungene gikk på skole. Dette har de hatt suksess med i Spania.

Alle "slemme"-tiltak har vært forsøkt i de siste 800 årene, og vi VET at de ikke funker.

Med vennlig hilsen

Tiltaket kunne være omsorgsovertakelse. Jeg synes rombarn skal ha de samme rettighetene som norske barn. Noe annet er diskriminerende.

Tiltaket kunne være omsorgsovertakelse. Jeg synes rombarn skal ha de samme rettighetene som norske barn. Noe annet er diskriminerende.

Har du vært med på en omsorgsovertagelse`? Det har jeg, det er ikke noe man gjør før man er pokka nødt. Har du sett et barn hyle ut som i smerte etter mamma? neivel.

da prøver man ALT annet først. Mat og bolig er en god start.

Gjest Nickløsheletida

Har du vært med på en omsorgsovertagelse`? Det har jeg, det er ikke noe man gjør før man er pokka nødt. Har du sett et barn hyle ut som i smerte etter mamma? neivel.

da prøver man ALT annet først. Mat og bolig er en god start.

''da prøver man ALT annet først. Mat og bolig er en god start''

Det er jeg helt enig i, men har ikke dette vært forsøkt før uten hell?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...