Gå til innhold

Gjør barnevernet noe?

Anbefalte innlegg

Fordommer, per definisjon, er å forhåndsdømme en person basert på hva man mener ANDRE av hans hudfarge/nasjonalitet/folkegruppe/legning, osv osv osv har gjort.

Så man sier at siden mange ANDRE er sånn og sånn, så er han det også. Man forhåndsdømmer UTEN å kjenne mannen.

Siden det er en del uærlige romfolk, så mener man han her sikkert også er kriminell, og så gir man ham verken en sjanse eller en jobb.

Uten en jobb, har han ingen som helst mulighet til å "bryte ut". Så han er redusert til å "leve i et telt i skogen".

Hvilken igjen "bekrefter" fordommene.

(Du kan selvsagt bytte ut romfolk her med svarte/jøder/muslimer/homser/trygdede/alenemødre osv osv osv. Det er prinsippet som er vesentlig.)

Det sier seg selv at den eneste måte vi kan bryte dette på er å få slutt på fordommene. "De" får jo ikke jobb, så de har ingen realistisk mulighet til å bryte ut.

Med vennlig hilsen

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10059310

Fortsetter under...

• Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

43

• flisa

13

• Mrs D

13

• Colette

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletida

Det er kvalmende. Hvis ikke Ap går inn for et tiggeforbud nå, har jeg tenkt og stemme høyre neste gang.

Nå har jeg holdt meg til Ap i over 20 år, men de er så unnvikende at dette blir bare verre og verre. Hvem andre er det som stenger av hele fortau og tar lunsjen sin i flokk midt på fortauet? De sitter jo i grupper over hele Oslo nå.

Jeg skiftet bussholdeplass fordi jeg fikk fred for tigging der, men nå har de spredt seg.

Jeg satt og spiste ute på Egon på Karl Johan med ei venninne forrige helg og vi prøvde ha en samtale med hverandre, men det kom tiggere og avbrøt oss midt i praten i ett sett.

Jeg kjenner at jeg blir mer og mer irritert over dette her nå. Det er så frekt og avbryte folk midt i middagen og ingen skal fortelle meg at de sulter. De ser ganske så velfødte ut mange av dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...