Gå til innhold

Er trygdemottakere noen late svin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det tror jeg da ikke.

Personlig mener jeg at man bør innføre borgerlønn.

Det er en myte at alt arbeid som utføres er viktig. I sannhet er mye arbeid med på å lage en ond sirkel av overproduksjon - overforforbruk, som igjen fører til ytteligere produksjon osv..

I sammenheng med (en i filosofien ganske calvinistisk-religiøs) reformoppdragende grunnide, som har fulgt etter oss laangt inn i det moderne sekulariserte samfunnet, om at "arbeidet hedrer mannen og kvinnen, uansett" og at å jobbe hardt er et av de mest superlative komplimentene folk i vesten kan tenke seg, kan dettte bli ganske usunt, både individuellt sett, og for verden. Faktisk.

Å være sysselsatt i arbeid, bare fordi, er ikke nødvendigvis av det gode.

Tror faktisk jeg.

Annonse

Gjest poncho

Jeg mottar trygd. Om jeg er lat eller et svin, eller om jeg faktisk er syk kan jo sikkert diskuteres. Min lege mener ihvertfall at jeg ikke på noe sett og vis skal ut i jobb enda. Jeg prøver å gjøre så godt jeg kan ut fra denne situasjonen jeg har havnet i, men jeg synes det er veldig ille at jeg ikke kan jobbe. En gang i livet skal jeg det igjen :-)

Annonse

Gjest Qjsiroleksia

Så mye som det skal til for å få (uføre)trygd i dag, kan man jammen ikke vaære lat! Selvfølgelig er de ikke det. Som mor til en gutt som er 100 % ufør, fgøler jeg meg rett og slett provosert over slike uttalelser.

Skjønner du blir provosert. Er kjempevanskelig å få uføretrygd ja, og de som får det er syke, og har krav på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...