Gå til innhold

Er dette sladring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest si for eksempel

Jeg har ikke tatt opp det med lange pauser, men jeg har sagt fra om ting som skal gjøres når vi er på jobb. Da spør jeg pent og hyggelig "har du lyst til å gjøre det og det, så kan jeg gjøre det og det?". Han gjør ikke noe hvis jeg ikke sier noe eller spør.

Hvordan skal jeg si fra om dette med lange pauser?

I dag tok han to pauser på 30 min, pluss at han var ute og røyka et par ganger i tillegg...

Skjønner godt at det er veldig vanskelig å si fra. Jeg synes nok likevel det er mest realt at du sier fra direkte først, før du sier noe til sjefen.

Ok...hva med å si noe sånt som:

"Det er noe jeg har behov for å snakke med deg om....det er mye å gjøre på jobben for oss alle, mange oppgaver. Jeg føler meg ofte frustrert når jeg ser at du tar veldig lange pauser. Det gjør at det faktisk blir mer arbeid på oss andre. Det føles urettferdig og frustrerende. Jeg har bestemt meg for at jeg er nødt til å ta opp dette med deg, i første omgang."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...