Gå til innhold

Lover/regler ift sommervikar jobbing

Anbefalte innlegg

Gjest Sommervikaren

For ca 2 mnd siden ble jeg spurt om å ta noen ekstravakter en helg iinstitusjonen jeg jobber fast. Jeg ble lovt veldig god betaling for disse vaktene ("sommeravtale").

Nå to dager før denne helgen, kan det se ut som det har skjedd en misforståelse. Hun som jeg skal gå ferievikar for, sier hun kommer tilbake fra ferien til denne helgen. Det har altså skjedd en dobbelbooking.

Kan jeg nå risikere at jeg ikke får disse vaktene likevel? Jeg har jo stått nedskrevet i vaktlistene i over 2 mnd og har vært innstilt på dette.

Noen sier jeg har krav på betaling for disse vaktene uansett. Andre sier jeg bare har krav på lønn for 2-timers oppmøte for så å bli sendt hjem uten videre oppgjør. Dette høres ganske drøyt ut. Jeg har jo latt være å ta vakter andre steder denne helgen fordi jeg hadde satt meg opp på disse vaktene..

Noen som kjenner til lovverket her?

Jobber forøvrig i kommunen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381873-loverregler-ift-sommervikar-jobbing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
Persille1365381127

Det kommer an på yrket.

I hotell og restaurant har du krav på to timer for oppmøte, men ikke vakten - og da må du faktisk møte opp på arbeidsstedet. Møter du ikke opp har du ikke krav på noe.

I andre yrker vet jeg ikke, men jeg _tror_ at du innenfor helse har krav på hele vakten så lenge du har vært oppsatt på den siden opprinnelig vaktplan ble laget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...