Gå til innhold

Dele på regningen

Anbefalte innlegg

Gjest Mener du?

Vi er en familie på 4 som i sommer kjørte fra Trondheim til Kristiansand for å se sabeltann ;-). Vi bodde på hotell.En singel kompis av min mann ville bli med. Og det var greit.Han er flink med barna og de elsker han og jeg går også godt sammens han. Jeg betalte for sabeltann show og 2 dagers pass i dyrepark for han når jeg kjøpte til oss. Vi betalte all bensin og hotell. Vi betalte ikke noe ekstra på hotell selv om han ble med. Er der frekt å forvente at han må betale en liten sum for hotell da? Selv om vi måtte betale det samme selv om han ikke var med? Det samme med bensin. Vi måtte jo fylle like mye bensin om han ikke var med.Vi spiste middag ute 4 dager og han betalte 2 dager og vi 2 dager. Men han betale jo for hele alle oss de 2 dagene.Han har bedt meg regne ut hva han skal betale men synes det er vanskelig i forhold til hotell og bensin

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381877-dele-p%C3%A5-regningen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

''Vi er en familie på 4 som i sommer kjørte fra Trondheim til Kristiansand for å se sabeltann ;-). Vi bodde på hotell.En singel kompis av min mann ville bli med''

Han kan ikke være vel bevart! :P

Om det var klart det var en spleisetur (og at han ikke ble invitert med) bør han betale sin andel av hotell og bensin.

''Vi er en familie på 4 som i sommer kjørte fra Trondheim til Kristiansand for å se sabeltann ;-). Vi bodde på hotell.En singel kompis av min mann ville bli med''

Om det var klart det var en spleisetur (og at han ikke ble invitert med) bør han betale sin andel av hotell og bensin.

''Han kan ikke være vel bevart! :P''

Hehe, det tenkte jeg også :) Jeg skulle hatt godt betalt for å bli med på Sabeltann-tur - i alle fall etter at mine egne er over stadiet....

Er økonomien deres god, så hadde jeg ikke gjort noenting med dette.

Jeg vet ikke hvor god venn denne vennen er. Tar han med barna deres ut der dere bor, og kansje betaler litt i denne sammenheng osv. osv.

Er økonomien hans av en sånn karakter at han bør være forsiktig med sine utgifter osv.

Når dette er sagt. Hadde jeg vært denne vennen, så hadde jeg insistert på å betale for meg.

Annonse

Gjest Mener du?

Jeg hadde kun bedt ham betale de konkrete ekstrautlegg dere hadde som følge av at han ble med. Synes han har bidratt nok ved å spandere middag på alle to dager - kanskje særlig tatt i betraktning av hva slags tur han har vært med på ;-)

Han hadde lyst å bli med og han elsket sabeltann og co :-)

Å betale 1/5 av alle utleggene mener du ;o)

I og med at han har betalt for 2 middager til 5 personer (som jo er 4 mer enn han normalt ville gjort), så ville jeg ikke ha krevd han for noe særlig mer enn dagspassene.

Han høres jo ut som en drømme"onkel"! Legg gjerne ut navn og adresse på denne supermannen slik at vi andre også kan få en bit av'n! ;-)

Gjest Mener du?

I og med at han har betalt for 2 middager til 5 personer (som jo er 4 mer enn han normalt ville gjort), så ville jeg ikke ha krevd han for noe særlig mer enn dagspassene.

Han høres jo ut som en drømme"onkel"! Legg gjerne ut navn og adresse på denne supermannen slik at vi andre også kan få en bit av'n! ;-)

Hehe

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...