Gå til innhold

Uleiere melker NAV - blir så irritert

Anbefalte innlegg

En ung mann jeg kjenner bor i en mørk kjellerleilighet - svartmalt gulv (!), stue med sovekrok, kjøkken og bad - og tilgang til en liten gressskråning rett på utsiden av leiligheten, enda det er svææær hage der. Innimellom kommer det avføring og papir opp i dusjen og huseieren sier han må betale om sånt skjer. Dette er på et boligfelt langt ute i gæliheta, så det er jo ikke sentralt eller noe, nå har huseieren skrudd opp husleia til 8100!! Fordi NAV betaler... det er uhørt. Rett borti gata er det en halvpart av en tomannsbolig med 3 soverom, 2 bad, vaskerom og nydelig hage for 5000,- der bor en venninne av meg.

Hvor grådige går det an å bli da?

Den unge mannen har nå tenkt å bli samboer og har sagt opp leiligheten, og nå kom utleiern - SÅÅÅ lei seg - og ville sette ned husleia......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381879-uleiere-melker-nav-blir-s%C3%A5-irritert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han burde ha kontaktet NAV og bedt dem om å komme å se på leiligheten, så de ser hva de betaler for.

Jeg leier ut selv og det er utrolig hvilke historier jeg har hørt, nå har jeg jo ikke hørt utleierens historie, men at det er mye rart er det ingen tvil om.

Noen utleiere har nøkkel til leiligheten og kommer og går som de selv vil, antagelig fordi de mener det er deres rett fordi de eier det.

Noen blir litt forbauset når jeg sier at jeg ikke har nøkkel til leiligheten deres, noe jeg slettes ikke ønsker å ha. Jeg vil ikke bli beskyldt for å snoke der når de ikke er hjemme.

Han burde ha kontaktet NAV og bedt dem om å komme å se på leiligheten, så de ser hva de betaler for.

Jeg leier ut selv og det er utrolig hvilke historier jeg har hørt, nå har jeg jo ikke hørt utleierens historie, men at det er mye rart er det ingen tvil om.

Noen utleiere har nøkkel til leiligheten og kommer og går som de selv vil, antagelig fordi de mener det er deres rett fordi de eier det.

Noen blir litt forbauset når jeg sier at jeg ikke har nøkkel til leiligheten deres, noe jeg slettes ikke ønsker å ha. Jeg vil ikke bli beskyldt for å snoke der når de ikke er hjemme.

Helt klart. Og jeg sa også til han at når han måtte ringe rørlegger for å få blåst gjennom systemet, så er det huseier som har ansvaret for det. Han kom hjem fra ferie før huseier, og er redd huseier tror at han har puttet ting i toalettet, at de ikke tror han også har vært på ferie. Stakkar, han sliter med angst, og sånt gjør jo ikke saken bedre.

Nå har han heldigvis sagt opp leiligheten da - så får håpe det blir bra, og de blir 2 så blir det så mye enklere.

Må legge til at det er en prydelig ung mann, med orden overalt,- han vasker og lager mat og er så nøye at :)

Helt klart. Og jeg sa også til han at når han måtte ringe rørlegger for å få blåst gjennom systemet, så er det huseier som har ansvaret for det. Han kom hjem fra ferie før huseier, og er redd huseier tror at han har puttet ting i toalettet, at de ikke tror han også har vært på ferie. Stakkar, han sliter med angst, og sånt gjør jo ikke saken bedre.

Nå har han heldigvis sagt opp leiligheten da - så får håpe det blir bra, og de blir 2 så blir det så mye enklere.

Hvis utleier prøver seg så får han si at han nå vil kontakte NAV og få hjelp av dem.

Gjest Nickløsheletida

Vi leier ut kjellerleiligheten, vi har nøkkel til den og han som bor der, vet det. Vi har hatt vannlekasje der tidligere, så det og ha nøkkel er en trygghet hvis f.eks vannlekasje skulle skje igjen. Det er lite sannsynlighet for det nå, men man vet aldri.

Mannen har nå være borte siden oktober og nettopp kommet hjem. Ting kunne ha skjedd i løpet av den tiden.

Leieboeren har forresten nøkkel til vår etasje også i tilfelle sikringen skulle gå mens vi er bortreist.

Vi har null interesse av å gå inn i leiligheten hans hvis ikke vi har mistanke om noe og regner med at han har null interesse av å gå inn til oss.

Annonse

Gjest Nickløsheletida

''Og jeg sa også til han at når han måtte ringe rørlegger for å få blåst gjennom systemet, så er det huseier som har ansvaret for det''

Ja, det er helt klart huseier som har ansvaret for dette.

Vi leier ut kjellerleiligheten, vi har nøkkel til den og han som bor der, vet det. Vi har hatt vannlekasje der tidligere, så det og ha nøkkel er en trygghet hvis f.eks vannlekasje skulle skje igjen. Det er lite sannsynlighet for det nå, men man vet aldri.

Mannen har nå være borte siden oktober og nettopp kommet hjem. Ting kunne ha skjedd i løpet av den tiden.

Leieboeren har forresten nøkkel til vår etasje også i tilfelle sikringen skulle gå mens vi er bortreist.

Vi har null interesse av å gå inn i leiligheten hans hvis ikke vi har mistanke om noe og regner med at han har null interesse av å gå inn til oss.

Det er litt forskjell på om du selv bor i samme hus, da er det veldig greit med nøkkel i sånne tilfeller og ikke minst så lenge det er avtalt med leietager.

De leilighetene jeg leier ut er ikke i samme hus og derfor blir det annerledes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...