Gjest trenger innspill Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Hjelp, det har bosatt seg veps i lufteluken på kjøkkenet vårt. Jeg har tettet igjen (på kjøkkensiden) ved å klistre avispapir over, for luken kan ikke lukkes skikkelig igjen. Nå hører vi summingen hele tiden.... Kan jeg spraye med insektsmiddel rett inn på det? Eller...er det slik at brannvesenet er behjelpelig med slike ting (ei venninne nevnte den muligheten) hvis de har tid? 0 Siter
EnolaGay Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 http://www.vg.no/nyheter/bolig/artikkel.php?artid=126521 Brannvesenet bruker ikke ressurser på vepsebol i Norge.. Da må det vel være snakk om killer bees eller afrikanske giftige hissigbier...eller noe. 0 Siter
WaTfM? Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Du må nok til å fjerne hele bolet manuelt! Tror ikke det holder med gift. Da er det bare å luske seg ut i natten med verneutstyr da... kanskje fjerne de siste restene med høytrykksspyler? Deretter kan du jo legge ut litt gift. 0 Siter
Gjest gryntgrynt Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Har du noe inntrykk av hvor mange "innbyggere" det er der? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. juli 2012 Skrevet 25. juli 2012 Hei! Beste tid er om natten, man kan ta en pose rundt bolet. Vet ikke med gift, man kan få dem på seg... Eller man kan holde ut sommeren med bolet og fjerne det til vinteren da er det ingen veps der Det gjorde vi i fjor, det satt for vanskelig til, og vi fjernet det når det var vinter. Jeg har birøkterutstyr, men selv det er ikke helt trygt jeg har fått bier opp gjennom buksen, og buksen sitter fast i skjorten som sitter fast i hatten... da løp jeg veldig fort 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. juli 2012 Skrevet 27. juli 2012 En eks-svoger av meg brukte støvsuger og deretter tok han kjapt ut støvsugerposen og kastet den på bålet. ) 0 Siter
Gjest trådstarter Skrevet 27. juli 2012 Skrevet 27. juli 2012 Takk for innspill! Jeg har gjort kort prosess og kontaktet skadedyrfirma, jeg. De tar rundt en tusenlapp for jobben. Sure penger, men det der tør ikke jeg å gjøre selv, nei, og heller ikke med små barn i huset. 0 Siter
Gjest trådstarter Skrevet 2. august 2012 Skrevet 2. august 2012 1500 kroner fattigere og endelig tomt og stille i kjøkkenets vepsebol. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.