Gå til innhold

Sykler du om vinteren?

Anbefalte innlegg

Gjest snart vinter

Jeg vurderer å begynne å sykle om vinteren. Men er det lurt? Er det ikke vanskelig i snø og slaps, eller bitende i 20 minus?

Noen sier at det er veldig godt feste med piggdekk på sykkel, og at det er helt supert å sykle, uansett vær, hele året.

Eller skal jeg kjøpe meg piggsko, og satse på å gå. Arbeidsveien min blir 4 km, og jeg liker ikke å ta buss.

Innspill?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381925-sykler-du-om-vinteren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt avhengig av hva du har av klær/sykkelantrekk.

Skal du sykle om vinteren så må du ha varme og gode hansker og sykkelsko - i tillegg til varme og vindtette bukser og jakke, samt noe hensiktsmessig på hodet i tillegg til hjelmen.

Alternativet er å gå, og med "kun" 4 km hver vei så er det noe du absolutt bør vurdere - med tilnærmet samme krav til antrekk (bortsett fra at det ikke behøver å være sykkelrelatert, og du klarer deg uten hjelm :-) ).

Det avhenger helt av hva du selv vil trives best med, og også hvor egnet veien er for sykling på vinteren (tenker da på brøyting etc).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...