Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sitter og ser på veteranbusser som er campinginnredet og andre biler med campingmuligheter. Det ser så koselig ut å bare cruise nedover i Europa og bo i egen bil. Ikke styr med hoteller og mat, men good tid og legge seg når en er trøtt, og bare trenge penger til veien og maten. Kjøre til en strand i Spania for eksempel.....MMMMM -det hadde vært noe det!

Fortsetter under...

Gjest germinate

Bruke halve++ ferien bak rattet på en bil? Aner du hvor lang tid du i praksis må bruke for å komme deg til en strand i Spania med bil?

en uke med kjøring? jeg kjenner noen som kjørte til hellas.

tenk hvilken fin opplevelse det må være få se mye av europa? kunne tenke meg det selv jeg..

Jeg synes å huske at du linket til diverse luksus-bobiler her for mange år siden? Drømmen lever fremdeles?

Jeg tror i hvert fall at det er kjempedyrt å eie noe sånt.

Selv orker jeg ikke tanken på f.eks. å parkere, men på den måten er folk forskjellige.

Har du førerkort til å kjøre buss? Vet du hva det koster pr mil å kjøre en buss?

Vi leier campingvogn, og legger avgårde til Söta Bror. Har prøvd campingbil også, det var ingen suksess, med 3 barn. Gulvplass på 1,5 kvadrat... Et evidelig styr hvis du har rigget deg til på campingplassen, og må på butikken som ikke ligger akkurat 200 m unna. Da må du pakke ned alt, for å kjøre å handle.

Med campingvogn, er det bare å ta den frakoblede bilen til samme ærend.

Vi liker camping med komfort veldig godt! Noe telt eller lavvo kommer ikke på tale :-)

Det har vi gjort - i en mellomstor buss som forsvaret hadde eiet.

Den ble ombygget av oss, med 200 liter ferskvannstank, 200 liter septiktank, 100 VVB oppvarmet fra motoren, og ordentlig dusj og spyletoalett. I tillegg til vanlig elektrisk kjøleskap og fryser, gasskomfyr osv.

Det er vanligvis null problemer å finne steder å parkere, selv i de store byene - så lenge man ikke er midt i sentrum. Vi var aldri på en campingplass så lenge vi hadde den.

F. eks. en tur på 7500 km, fra Norge til Italia, så til Madrid, og tilbake via Paris og Amsterdam tok to uker (med mye kjøring). Vanligvis er det bra å kjøre mindre, selvsagt.

Vann osv. var ikke noe problem noe sted, bortsett fra Italia.

Med vennlig hilsen

Annonse

Så dyre de er i drift (diesel), så kan jeg ikke tro det lønner seg i forhold til å bo på hotell.

Det avhenger jo helt av hvor mye du har tenkt å kjøre hver dag.

Min (som hadde 23 seter før jeg tok de ut) brukte ca 1,1 liter per mil.

Med vennlig hilsen

Så dyre de er i drift (diesel), så kan jeg ikke tro det lønner seg i forhold til å bo på hotell.

Jeg så på en som brukte 2,27 på mila - og til en pris av 12 kr blir det 27 kr mila - en god tur retur Frankrike koster da i overkant av 13.000 - ække mye det :) Da slipper man jo overnatting som koster ca 1000 pr natt - jo lenger man er borte, jo billigere blir det :)

Det har vi gjort - i en mellomstor buss som forsvaret hadde eiet.

Den ble ombygget av oss, med 200 liter ferskvannstank, 200 liter septiktank, 100 VVB oppvarmet fra motoren, og ordentlig dusj og spyletoalett. I tillegg til vanlig elektrisk kjøleskap og fryser, gasskomfyr osv.

Det er vanligvis null problemer å finne steder å parkere, selv i de store byene - så lenge man ikke er midt i sentrum. Vi var aldri på en campingplass så lenge vi hadde den.

F. eks. en tur på 7500 km, fra Norge til Italia, så til Madrid, og tilbake via Paris og Amsterdam tok to uker (med mye kjøring). Vanligvis er det bra å kjøre mindre, selvsagt.

Vann osv. var ikke noe problem noe sted, bortsett fra Italia.

Med vennlig hilsen

JA!!! sånne ferier liker vi. Høres helt herlig ut! :)

Har du førerkort til å kjøre buss? Vet du hva det koster pr mil å kjøre en buss?

Vi leier campingvogn, og legger avgårde til Söta Bror. Har prøvd campingbil også, det var ingen suksess, med 3 barn. Gulvplass på 1,5 kvadrat... Et evidelig styr hvis du har rigget deg til på campingplassen, og må på butikken som ikke ligger akkurat 200 m unna. Da må du pakke ned alt, for å kjøre å handle.

Vi liker camping med komfort veldig godt! Noe telt eller lavvo kommer ikke på tale :-)

Gubben har hele alfabetet - vi har att minibuss før - Caravelle med 10 seter men uten campinginnredning, savner den.Vi lå i den også vi - hehe.

Vi kan ha med sykler vet du -det er koselig :)

vi har ikke småbarn lenger da :)

Bruke halve++ ferien bak rattet på en bil? Aner du hvor lang tid du i praksis må bruke for å komme deg til en strand i Spania med bil?

Den kjøringen bedriver vi jo likevel - i fjor reiste gubben og jeg med hver vår bil i 600 mil med barnebarn, en ekssvigersønn i rullestol, et barn og en gravid venninne - sov i bilen mye av turen og så luksushotell når det passa å dusje :) 2 Skoda stasjonsvogner med sånn radiosamband mellom oss og 4 GPS-er - hihi. Man må like det da! :)

Annonse

en uke med kjøring? jeg kjenner noen som kjørte til hellas.

tenk hvilken fin opplevelse det må være få se mye av europa? kunne tenke meg det selv jeg..

Vi har ikke kjørt lenger enn til Frankrike - men det er så herlig å se overgangen fra Norge - ned til sør-Sverige - over den lange broen til Danmark - se at landskapet endrer seg, husene er i mur, kuene endrer seg til og med. Tulipanenger, kanaler, skoger - elsker det. Heldigvis har vi hatt unger som også elsker det.

Gjest Gruvegull

Jeg så på en som brukte 2,27 på mila - og til en pris av 12 kr blir det 27 kr mila - en god tur retur Frankrike koster da i overkant av 13.000 - ække mye det :) Da slipper man jo overnatting som koster ca 1000 pr natt - jo lenger man er borte, jo billigere blir det :)

Ikke galt det nei, men om den bryter ned på veien, kan det fort bli veldig dyrt.

Jeg synes å huske at du linket til diverse luksus-bobiler her for mange år siden? Drømmen lever fremdeles?

Jeg tror i hvert fall at det er kjempedyrt å eie noe sånt.

Selv orker jeg ikke tanken på f.eks. å parkere, men på den måten er folk forskjellige.

Ja - du husker sikkert riktig - men nå har jeg fått øynene opp for innrede veteranbusser - plass til 8 senger og sånn - hadde vært noe det! Blodharry, men :)

Ser fordelen ved å ha sengen med seg og slippe å sjekke inn og ut hver dag. Samtidig høres det for min del slitsomt ut med all den kjøringen, for ikke å snakke om å dra å handle etter at du først har funnet en fin plass.

Hei,

Ingen koffertbæring, koffertpakking, sikkerhetskontroller, hoteller som ikke lever opp til forventningene, osv.

I storbyer så kan man parkere litt utenfor sentrum, og ta bussen inn. Man har jo stort kjøleskap og fryser, så man trenger ikke handle hver dag.

En 7-meter buss er dog selvsagt enklere å finne parkering til enn en 12-meter buss.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...