Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest yummy!

Ingredienser

150 g blåbær

2 ss sukker

5 digestivekjeks

25 g smeltet smør

250 g mascarpone

4 ss fløte

4 ss melis

1 presset sitron

Slik gjør du:

Kok blåbærene i en kjele i 2-3 minuter sammen med sukkeret, så avkjøle. Bland degistivekjeksen i en mikser sammen med smøret, trykk senere fyllingen nederst i serveringsglasset og la det avkjøles i kjøleskap. Bland mascarpone, fløte, melis og den pressede sitronsaften sammen. Server blåbærsmiksen og fløteblandningen i ulike lag i glassene. Et perfekt og ikke minst dekorativt alternativ til ostekake!

Men hva er mascarpone? Hvor selger de det? Kan jeg bruke noe annet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381958-bl%C3%A5b%C3%A6rostekake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trådstarter

Med bare 5 digestivekjeks, så går jeg ut i fra at du er klar over at dette ikke blir en osteKAKE, men bare nok til å ha i et serveringsglass?

Det må nemlig 16 digestivekjeks til for å lage en osteKAKE. :-)

Ja, det stod at det var et alternativ til ostekake, servert i dessertglass.. så nyyydelig ut.. .mmmmm nesten som tilslørte bondepiker. Men det er nok bare til ett glass altså?

Ja, det stod at det var et alternativ til ostekake, servert i dessertglass.. så nyyydelig ut.. .mmmmm nesten som tilslørte bondepiker. Men det er nok bare til ett glass altså?

Jeg mente ikke at det ble til bare ett glass, det blir sikkert til flere, men altså ingen KAKE. :)

Kanskje det blir til 5 glass?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...