Gå til innhold

Glemte babyen i bilen

Anbefalte innlegg

Gjest prust

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/europa/vart-gloeymd-i-bilen-av-pappa-baby-6-mnd-doeydde-3840097.html

Enda en gang har det skjedd. Nå i Belgia. En far skulle levere sin datter på 6 mnd i barnehagen før han skulle på et viktig møte på jobben klokka åtte onsdag morgen.

Han glemte imidlertid å levere henne, og kjørte rett til jobb. Det var 30 grader i skyggen den dagen.

Da arbeidsdagen var ferdig, kjørte han til barnehagen for å hente henne. De ansatte fortalte da at han ikke hadde levert henne om morgenen, og han fant datteren død i bilen sin.

Grusomt!!!!

En ting er å være glemsom noen minutter, men hvordan kan en glemme totalt sitt eget barn???? tenkte han ikke på henne i det hele tatt i løpet av arbeidsdagen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/381962-glemte-babyen-i-bilen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Aldeles GRUSOMT! Jeg har rett og slett ingen forståelse for at slikt kan skje. Går det an å bli så stressa og totalt "bortreist"?!

Jeg husker at jeg et par ganger kjørte forbi krysset inn til barnehagen, men jeg oppdaget det jo etter bare noen sekunder. Så jeg forstår at en kan være stresset og glemme ungene for noen minutter.

Men når en har som vane (jeg leste i en belgisk avis) at faren ALLTID leverte henne i barnehagen om morgenen - så bør det jo ringe en bjelle når en ikke gjør det plutselig. Og at han klokka 16 kjørte bort til barnehagen for å hente henne, gjør jo distreheten hans enda verre....

Jeg husker at jeg et par ganger kjørte forbi krysset inn til barnehagen, men jeg oppdaget det jo etter bare noen sekunder. Så jeg forstår at en kan være stresset og glemme ungene for noen minutter.

Men når en har som vane (jeg leste i en belgisk avis) at faren ALLTID leverte henne i barnehagen om morgenen - så bør det jo ringe en bjelle når en ikke gjør det plutselig. Og at han klokka 16 kjørte bort til barnehagen for å hente henne, gjør jo distreheten hans enda verre....

Jeg tør ikke tenke på hvordan den faren har det, og sikkert får det hele resten av livet.

Og en baby på 6 måneder i barnehagen i 8 timer, bare dét er jo spesielt nok.

Annonse

De fleste andre land i verden har jo ikke foreldrepermisjoner slik vi har det her i Norge. Så at en 6 mnd baby er i barnehagen i åtte timer, er veldig vanlig i mange land.

''De fleste andre land i verden har jo ikke foreldrepermisjoner slik vi har det her i Norge. Så at en 6 mnd baby er i barnehagen i åtte timer, er veldig vanlig i mange land.''

Jeg tror ikke jeg ville født barn under slike forutsetninger, men klart, grenser flyttes og ting "normaliseres".

Gjest prust

''De fleste andre land i verden har jo ikke foreldrepermisjoner slik vi har det her i Norge. Så at en 6 mnd baby er i barnehagen i åtte timer, er veldig vanlig i mange land.''

Jeg tror ikke jeg ville født barn under slike forutsetninger, men klart, grenser flyttes og ting "normaliseres".

Da jeg ble født i 1971 var det 3 mnd mammapermisjon med lønn. Min mor hadde vel da noen måneder permisjon uten lønn, og så var jeg hos dagmamma.

Du har nok rett i det, at mye normaliseres ja. Når en blir vant til at slik er reglene...

Da jeg ble født i 1971 var det 3 mnd mammapermisjon med lønn. Min mor hadde vel da noen måneder permisjon uten lønn, og så var jeg hos dagmamma.

Du har nok rett i det, at mye normaliseres ja. Når en blir vant til at slik er reglene...

Jeg ble født året etter deg, min mor var hjemmeværende i mange år. Jeg gikk aldri i barnehage eller var hos dagmamma.

Stakkars mann! :(

Jeg tror nok ikke det kunne skjedd meg,- men jeg synes det er opplagt at sånt _kan_ skje. Det meste skjer - en eller annen gang, ett eller annet sted. Jeg tror man kan være rimelig sikker på at han heller ikke hadde trodd det kunne skje ham.

Men les i artikkelen hvor ofte dette faktisk skjer. Det er ganske utrolig.

Gjest prust

Jeg ble født året etter deg, min mor var hjemmeværende i mange år. Jeg gikk aldri i barnehage eller var hos dagmamma.

Min jobbet deltid som lærer da vi var små, så jeg var først hos dagmamma til jeg var 4,5 år, deretter i halvdagsbarnehage (9-13) i tre år til jeg begynte på skolen.

Tror det var en helt grei ordning :-)

Annonse

Gjest Veldig trist sak

Jeg er så distre at jeg er redd selv for at jeg kunne glemt det. Husker min sønn brukte å gå selv til skolen. Det kunne da skje om jeg en sjelden gang han satt på kjørte jeg glatt forbi skolen til veien til jobben, og hørte fra baksetet:

Mamma hvor skal vi?

Jeg hadde jo forhåpentligvis husket på det før jeg forlot bilen. Men jeg tror det er lurt triks å plasser vesken sin bake med babystol etc for å ikke glemme det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...