Gå til innhold

Kommende 2.klassing og valg av skolesekk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest mamma til skolestarter

Orange??? Finnes det noen egen orange førsteklassesekk da?

Vår skal opp i første nå, og vi har ikke kjøpt noen ny sekk enda. Vi tenkte at kanskje tursekken han har kan brukes inntil videre.

Men er det noe spesielt "på mote" nå?

Uansett kjøper vi ikke noen ny sekk hvis den bare kan brukes et år, det må være snakk om en som kan brukes i flere år framover.

Gjest togli

Vår skal opp i første nå, og vi har ikke kjøpt noen ny sekk enda. Vi tenkte at kanskje tursekken han har kan brukes inntil videre.

Uansett kjøper vi ikke noen ny sekk hvis den bare kan brukes et år, det må være snakk om en som kan brukes i flere år framover.

Jeg synes nesten det er et "must" å få ny sekk til første klasse...... Er selv lærer og vet hvor viktig førsteklassingene føler det er å vise fram sin nye sekk, pennalhuset sitt, matboksen og drikkeflaska... Førsteklassesekken pleier vel vanligvis å brukes de første to-tre årene. Invester i ny sekk til barnet - det er nesten like viktig som selve skolestarten;)

Ja, i vår kommune får alle førstaklassingene en orange sekk, som skal brukes første skoleåret.

De synes lett og skiller seg ut som de minste og mest uerfarne, i trafikken.

Et supert tiltak, synes jeg. Trodde de fleste kommuner gjorde dette..

''Orange??? Finnes det noen egen orange førsteklassesekk da?''

I noen kommuner får førsteklassingene sekk fra Trygg Trafikk (og kommunen?) og denne er knalloransje slik at de små skal synes godt i trafikken. :o)

Men la meg si det sånn - det er nok ikke helt populært å måtte komme med førsteklassesekk når man går i 2. klasse! ;o)

Annonse

Jenta begynner i 2. klasse nå, hun har brukt denne som tursekk siden jul (fikk den i gave). Nå blir den skolesekk. Den er veldig bra.

Guttene våre har hatt Bergans XO 20 liter fra 2.-4. klasse. Det er også bra sekker.

Kjøpte denne i dag ettersom pristilbudet var så godt. Kostet opprinnelig 449.-

Tenker den passer fint i to år framover, dvs. ut 3.klasse.

Takk for tipset :)

''Orange??? Finnes det noen egen orange førsteklassesekk da?''

I noen kommuner får førsteklassingene sekk fra Trygg Trafikk (og kommunen?) og denne er knalloransje slik at de små skal synes godt i trafikken. :o)

Men la meg si det sånn - det er nok ikke helt populært å måtte komme med førsteklassesekk når man går i 2. klasse! ;o)

''Men la meg si det sånn - det er nok ikke helt populært å måtte komme med førsteklassesekk når man går i 2. klasse! ;o)''

I vår kommune har de tre farger de rullerer mellom, slik at den blå førsteklassesekken automatisk ble 2.klasse-sekk da barna begynte i 2. klasse. Da fikk nemlig førsteklassingene grønn sekk. Året etter var det oransje for 1. klasse, og den blå sekken ble 3-klassesekk.

Dermed ble det faktisk ikke behov for å kjøpe ny skolesekk før de begynte i 4. klasse, og det tror jeg faktisk ikke vi gjorde heller :-)

''Men la meg si det sånn - det er nok ikke helt populært å måtte komme med førsteklassesekk når man går i 2. klasse! ;o)''

I vår kommune har de tre farger de rullerer mellom, slik at den blå førsteklassesekken automatisk ble 2.klasse-sekk da barna begynte i 2. klasse. Da fikk nemlig førsteklassingene grønn sekk. Året etter var det oransje for 1. klasse, og den blå sekken ble 3-klassesekk.

Dermed ble det faktisk ikke behov for å kjøpe ny skolesekk før de begynte i 4. klasse, og det tror jeg faktisk ikke vi gjorde heller :-)

For en genial løsning :)

Gjest gammel dame

''I vår kommune har de tre farger de rullerer mellom, slik at den blå førsteklassesekken automatisk ble 2.klasse-sekk da barna begynte i 2. klasse. Da fikk nemlig førsteklassingene grønn sekk. Året etter var det oransje for 1. klasse, og den blå sekken ble 3-klassesekk.''

Fiffig opplegg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...