Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Knut Nærum har forstått det:

''Som Michael Tezschner (H) har påpekt: Det er ydmykende for romfolk å tigge, og derfor må vi - med loven i hånd - hjelpe dem til å slippe. Jeg hjelper gjerne romfolk, jeg bidrar gjerne til å avhjelpe enhver form for nød, men da skal jeg slippe å se den. Jeg vil ikke ha nøden så nær innpå meg og mitt. Jeg vil ikke at fattige mennesker skal se hva jeg har. Det er ikke godt for dem. Når de ser hvor mye jeg har, blir de bare enda mer misfornøyde med sin egen situasjon. Da vil de naturligvis ha noe av det jeg har, og veien er kort til at de havner på skråplanet.

Derimot gir jeg gjerne penger til de som ber om det på andres vegne, og som har adgang til et innendørs toalett. Jeg anser meg selv for å være et godt menneske, men når jeg får romfolk så tett innpå meg, merker jeg at hodet fylles av motvilje. Jeg blir en annen, en jeg ikke liker og det er romfolkets skyld.

Et tiggerforbud vil selvfølgelig ikke fjerne all nød. Det som derimot kan oppnås, er at vi hindrer de som trenger hjelp i selv å be om det. På denne måten slipper vi nordmenn å uthule våre egne prinsipper og vår egen godhet. Vi slipper å bli dårligere mennesker.

''

Les hele den utmerkedet artikkelen her, skrevet som (nesten bare) Knut Nærum kan:

http://www.dagbladet.no/2012/07/27/kultur/debatt/kommentar/knut_nerum/romfolket/22708521/

Han tar dem på kornet!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382003-de-fattige-m%C3%A5-skjerpe-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• Mrs D

12

• flisa

9

• Kalevaala

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg elsker stilen til Knut Nærum og Are Kalvø.

Den seriøse minen til KN når han er bitende ironisk, f.eks. i Nytt på nytt, er helt ubetalelig.

Ja, Knut Nærum er fantastisk når han skriver slik som dette.

Og det er faktisk verd å lese to ganger, for man ser mye av grumset i holdningen til romfolk og fattige bli kommentert.

Med vennlig hilsen

Annonse

Jeg må si at jeg ikke skjønte den helt. Skulle han være ironisk? Deler av det er ganske søkt og overdrevet, mens andre ting er jo helt kurant. ???

Jeg tror han er DØNN ærlig og henter frem og forteller om de forskrekkede følelsene han faktisk kjenner på.

Gjest Uroria

Jeg må si at jeg ikke skjønte den helt. Skulle han være ironisk? Deler av det er ganske søkt og overdrevet, mens andre ting er jo helt kurant. ???

Enig med deg. Pleier vanligvis å være flink å tolke ironi, men vi skal kjenne Knut Nærum ganske godt for å ikke bli usikre her.

Regner uansett med det er ironi siden Knut er RV`er og fordi Sør velger å legge ut denne artikkelen..

Ja, Knut Nærum er fantastisk når han skriver slik som dette.

Og det er faktisk verd å lese to ganger, for man ser mye av grumset i holdningen til romfolk og fattige bli kommentert.

Med vennlig hilsen

Han sier egentlig mange av de tingene folk i innlegg etter innlegg har sagt til deg i diskusjonen rundt romfolket, men som du ikke har syntes var stuerent nok.

Annonse

Gjest Nord og ned.

Han sier egentlig mange av de tingene folk i innlegg etter innlegg har sagt til deg i diskusjonen rundt romfolket, men som du ikke har syntes var stuerent nok.

''Han sier egentlig mange av de tingene folk i innlegg etter innlegg har sagt til deg i diskusjonen rundt romfolket, men som du ikke har syntes var stuerent nok.''

Nettopp. Sør poster link til og hyller en kronikk han har brukt halve sommeren og titusenvis av tastetrykk på å argumentere mot.

Latterlig.

Gjest eldgammel dame

''Han sier egentlig mange av de tingene folk i innlegg etter innlegg har sagt til deg i diskusjonen rundt romfolket, men som du ikke har syntes var stuerent nok.''

Nettopp. Sør poster link til og hyller en kronikk han har brukt halve sommeren og titusenvis av tastetrykk på å argumentere mot.

Latterlig.

Ja.

Slik ser jeg det også.

Jeg leste Nærum sitt innlegg - før - det ble postet her.

Og jeg ble derfor overrasket over_hvem_som postet det.

Ironi ? Vel, det kommer ikke klinkende klart frem.

Ja.

Slik ser jeg det også.

Jeg leste Nærum sitt innlegg - før - det ble postet her.

Og jeg ble derfor overrasket over_hvem_som postet det.

Ironi ? Vel, det kommer ikke klinkende klart frem.

''

Ironi ? Vel, det kommer ikke klinkende klart frem. – eldgammel dame''

Nå måtte jeg le!

Gjest meget gammel mann

Enig med deg. Pleier vanligvis å være flink å tolke ironi, men vi skal kjenne Knut Nærum ganske godt for å ikke bli usikre her.

Regner uansett med det er ironi siden Knut er RV`er og fordi Sør velger å legge ut denne artikkelen..

''Regner uansett med det er ironi siden Knut er RV`er og fordi Sør velger å legge ut denne artikkelen..''

Ja, partifolka holder jo sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...