Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Han sier egentlig mange av de tingene folk i innlegg etter innlegg har sagt til deg i diskusjonen rundt romfolket, men som du ikke har syntes var stuerent nok.

''Han sier egentlig mange av de tingene folk i innlegg etter innlegg har sagt til deg i diskusjonen rundt romfolket, men som du ikke har syntes var stuerent nok. – Mrs Doolittle''

Jepp, ironien og sarkasmen hans over disse holdningene er utrolig godt skrevet, og jeg noterer meg også at det er enkelte som er så oppslukt i å hate romfolk at de ikke forstår det han skriver.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• Mrs D

12

• flisa

9

• Kalevaala

2

Mest aktive i denne tråden

''Regner uansett med det er ironi siden Knut er RV`er og fordi Sør velger å legge ut denne artikkelen..''

Ja, partifolka holder jo sammen.

''Ja, partifolka holder jo sammen. – meget gammel mann''

Det gjør de sikkert, og jeg noterer meg at du igjen er redusert til vrøvl om at Menneskerettigheter, ytringsfrihet og individets rett er noe som folk i RV forfekter.

Jeg tror han er ærlig, slik flisa skriver.

Du får tolke det som du vil.

''Jeg tror han er ærlig, slik flisa skriver.

Du får tolke det som du vil. – Axcia''

Så du mener dette er på ramme alvor?

''Romfolk er åpenbart i stand til å organisere tiggingen sin. Da burde de også - som EØS-borgere med rett til opphold i Norge - klare å erstatte dagens tigging med en frivillig organisasjon, hvor de kan ansette seg selv, og heller sende ut unge medarbeidere på provisjonsbasis som kan stanse tilfeldig forbipasserende på gaten og få dem til å skrive under på at de skal gi et fast beløp til romfolket hver måned gjennom et automatisk kontotrekk i nettbanken. ''

Har du sett noe av Stutum?

Det skulle være en parodi over en "typisk person full av fordommer", men måtte kuttes fordi folk virkelig trodde på det, og støttet det.

Det Knut Nærum skriver er en parodi over folk som mener slikt.

Annonse

Gjest eldgammel dame

''Jeg tror han er ærlig, slik flisa skriver.''

Ja, det tror jeg også.

Ingen her som tror han er uærlig.

Men de finnes de som ikke ser ironien, og leser "rett frem" , og også kaller han ærlig.

Koser meg at "noen" synes dette er artig :-)

''Romfolk er åpenbart i stand til å organisere tiggingen sin. Da burde de også - som EØS-borgere med rett til opphold i Norge - klare å erstatte dagens tigging med en frivillig organisasjon, hvor de kan ansette seg selv, og heller sende ut unge medarbeidere på provisjonsbasis som kan stanse tilfeldig forbipasserende på gaten og få dem til å skrive under på at de skal gi et fast beløp til romfolket hver måned gjennom et automatisk kontotrekk i nettbanken. ''

Det skulle være en parodi over en "typisk person full av fordommer", men måtte kuttes fordi folk virkelig trodde på det, og støttet det.

Det er så klart satt på spissen, men det kommer helt klart fra hans egne følelser og så broderer han på det.

''Han sier egentlig mange av de tingene folk i innlegg etter innlegg har sagt til deg i diskusjonen rundt romfolket, men som du ikke har syntes var stuerent nok. – Mrs Doolittle''

Jepp, ironien og sarkasmen hans over disse holdningene er utrolig godt skrevet, og jeg noterer meg også at det er enkelte som er så oppslukt i å hate romfolk at de ikke forstår det han skriver.

Med vennlig hilsen

Vet du, jeg tror det er flere måter å tolke innlegget til Knut Nærum. Og det er tydelig at ikke alle tolker det som deg. Innlegget hans er slett ikke en hyllest og hva-var-det-jeg-sa til dine innlegg her på DOL. Heller tvert imot.

Ja, det er satt på spissen, ja, det er en kronikk. Men Knut Nærum har fått med seg folkesjela og grunnen til at folk er skeptiske til romfolket. OG jeg tror han mener hvert ord han skriver.

''Han sier egentlig mange av de tingene folk i innlegg etter innlegg har sagt til deg i diskusjonen rundt romfolket, men som du ikke har syntes var stuerent nok.''

Nettopp. Sør poster link til og hyller en kronikk han har brukt halve sommeren og titusenvis av tastetrykk på å argumentere mot.

Latterlig.

Det er egentlig litt morsomt. Jeg hadde lest innlegget til Knut Nærum flere timer før det ble postet her, og jeg følte meg i grunnen fristet til å poste det på DOL nettopp av de grunnene du nevner. Men jeg lot være. Så poster, av alle mennesker, SØR innlegget her!

En fantastisk bra artikkel, men den kan man tydeligvis også tolkes som fandens oldemor leser bibelen.

Det er så klart satt på spissen, men det kommer helt klart fra hans egne følelser og så broderer han på det.

Men han parodierer jo de følelsene, og viser hvor urimelige og tåpelige de er, for ikke å snakke om ulogiske.

Setninger som denne: "Jeg blir en annen, en jeg ikke liker og det er romfolkets skyld." er åpenbart klassisk Knut Nærum, hvor han gir romfolket skylden for noe som helt åpenbart ikke er deres feil. Han parodierer og ironiserer.

====

''Et tiggerforbud vil selvfølgelig ikke fjerne all nød. Det som derimot kan oppnås, er at vi hindrer de som trenger hjelp i selv å be om det. På denne måten slipper vi nordmenn å uthule våre egne prinsipper og vår egen godhet. Vi slipper å bli dårligere mennesker. ''

Med andre ord, tiggerforbudet er nettopp for at vi "gode nordmenn" skal glemme påminnelsen på at det finnes fattige mennesker i verden. Vi slipper påminnelsen om hvor lite som gjøres for de fattige.

====

Annonse

Vet du, jeg tror det er flere måter å tolke innlegget til Knut Nærum. Og det er tydelig at ikke alle tolker det som deg. Innlegget hans er slett ikke en hyllest og hva-var-det-jeg-sa til dine innlegg her på DOL. Heller tvert imot.

Ja, det er satt på spissen, ja, det er en kronikk. Men Knut Nærum har fått med seg folkesjela og grunnen til at folk er skeptiske til romfolket. OG jeg tror han mener hvert ord han skriver.

Det er en parodi! Han parodierer "følelsene" og tankene.

:rister på hodet:

Det er egentlig litt morsomt. Jeg hadde lest innlegget til Knut Nærum flere timer før det ble postet her, og jeg følte meg i grunnen fristet til å poste det på DOL nettopp av de grunnene du nevner. Men jeg lot være. Så poster, av alle mennesker, SØR innlegget her!

En fantastisk bra artikkel, men den kan man tydeligvis også tolkes som fandens oldemor leser bibelen.

Jeg foreslår du leser deg igjen, slik at du forstår det.

''Det Knut Nærum skriver er en parodi over folk som mener slikt.

''

Det er da mer enn tydelig at flere her inne ikke tolker det som en parodi, men som et problem satt på spissen. At Knut Nærum snakker om egne følelser i forhold til dette. Et problem og en følelse som svært mange kjenner på akkurat når det gjelder romfolket.

Jeg fant han ikke på Facebook - tenkte å spørre han :)

Jeg foreslår du leser deg igjen, slik at du forstår det.

Hvorfor er du så nedsettende til folk som mener noe annet enn deg?

Jeg har lest den flere ganger, og uansett hvor mange ganger jeg leser den så kommer jeg ikke til å se den slik du gjør det. Så jeg foreslår at du leser innleggene andre har skrevet i denne tråden, og så PRØVER du å lese artikkelen med andres "tolkning" i bakhodet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...