Gå til innhold

Nettopp fyllt 11 år og fått mensen

Anbefalte innlegg

Gjest Jenter og vekst

Minstejenta fikk mensen i går og hun fyllte 11 år denne måneden.

Jeg synes dette er veldig tidlig. Storesøsteren fikk mensen da hun var 13 år og jeg selv måneden før jeg fyllte 13 år.

Jeg har sett at hun er tidlig utviklet i forhold til de andre jentene i klassen. Hun er tynn, men den høyeste jenta i klassen. Hun har fått litt pupper og kjønnshår, men hadde vel ikke regnet med at hun ville få mensen riktig enda. Jeg tror hun er et sted mellom 1.62 og 1.65 høy. har ikke målt henne på en stund, men hun har vokst i løpet av sommeren.

Kan hun fortsette og vokse nå? Verken jeg eller eldstedatteren vokste særlig etter at fikk menstruasjon. Vi er 1.72 og 1.73.

Fortsetter under...

Noen fortsetter å vokse selv om de får mensen. For mange - men ikke alle - er det stopp. For meg og min datter var det bråstopp, vi er ca. 160 begge to, Det finnes verre ting.

Jeg fikk mensen da jeg var 11 år og nesten 7 mnd, og det er over 40 år siden. Så det er ikke kjempetidlig i våre dager at den starter i 11-årsalderen.

Ferskenblomst

De fleste vokser svært lite etter at de har fått mensen. Selv fikk jeg tre måneder før jeg fylte tolv. Jeg har ikke vokst siden. Jeg er 163. Dattera fikk mensen da hun var 13. Hun hadde en vekstspurt vinteren før hun fikk mensen på sensommeren og strakk seg da 12 cm på ett år. Hun er i dag 156, og har strekt seg 3 cm fra hun fikk mensen. Men hun har nå ikke vokst noe på over ett år og vi regner med at hun har nådd sin endelige høyde.

Siden hun er såpass ung er det vel større sjanse for at hun strekker seg noen cm til, men hun har jo en flott høyde nå da. :o)

Jeg fikk mensen som 13,5-åring og tror ikke jeg vokste særlig mer da, men så stoppet jeg på 152 cm også da. :o)

Annonse

De fleste vokser svært lite etter at de har fått mensen. Selv fikk jeg tre måneder før jeg fylte tolv. Jeg har ikke vokst siden. Jeg er 163. Dattera fikk mensen da hun var 13. Hun hadde en vekstspurt vinteren før hun fikk mensen på sensommeren og strakk seg da 12 cm på ett år. Hun er i dag 156, og har strekt seg 3 cm fra hun fikk mensen. Men hun har nå ikke vokst noe på over ett år og vi regner med at hun har nådd sin endelige høyde.

Sånn som min yngste det da - hun tror hun skal vokse mer - men jeg tror nok hun må satse på høye hæler... :)

Gjest helt normalt det vel

Det er da helt normalt, sånn 11-13-14 er helt normalt å få mens.

JEg fikk ikke før jeg var 12, ca. 13 år, venninne min fikk da hun var ti år...

Men vi ble omtrent like høye, jeg fikk større pupper enn henne... jeg begynte å få pupper allerede i 8 års alderen så....

Vokste vel til jeg var rundt 17 år tror jeg.

De sier at barn får tidligere mens nå, pga fosfalater og mye sukker i kosten,

så blir hormonbalansen forstyrret, je ne sais pas....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...