Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hehe, hadde jeg hatt16 stykker hadde jeg vært glad for å arve klær, det skal jeg love

Jeg gir stadig bort pent brukt tøy etter jentungen til div. slekt og kjente og det blir alltid tatt meget godt imot. :o) Hun er straks 12 år nå så det er ikke barnehagebarn det er snakk om lenger heller.

Gjest Monicaen

Ikke lett det der, siden kulturforskjellen kan føre til at de tar det ille opp. Men om hun kjenner dem, så kunne hun prøve å spørre litt forsiktig. Legg det frem slik at de ser at de har et valg, ikke bare blir prakket på noe. Foreslå at de kan se om det er noen av gardinene de liker, slik at det er tydelig at de ikke må ta i mot alt, bare plukke ut det de selv vil ha, eventuelt avslå om gardinene ikke faller i smak. Slik at tilbudet er på like fot, om du skjønner hva jeg mener. Si noe om at de kan bruke dem til de får ordnet noe selv, så det ikke virker som dere tror de har dårlig råd. Men at de ikke skal gis tilbake.

Det er jo ikke sikkert de har så mange penger, de kommer fra et uland og der er de vant til å bruke det de har, de er kanskje ikke vant til luksus...

Du kan jo komme og hilse på de, og ønske de velkommen i nabolaget.

Inviter de på middag, bli kjent...

Så kan du tilfeldigvis snakke om at du har nettopp "pusset opp" og har en del gardiner, tepper osv til overs, og om de er interessert så kan de godt få det?

Sånn uten å presse de liksom...

Også får dere bli skikkelig kjent :-)

Det er jo ikke sikkert de har så mange penger, de kommer fra et uland og der er de vant til å bruke det de har, de er kanskje ikke vant til luksus...

Du kan jo komme og hilse på de, og ønske de velkommen i nabolaget.

Inviter de på middag, bli kjent...

Så kan du tilfeldigvis snakke om at du har nettopp "pusset opp" og har en del gardiner, tepper osv til overs, og om de er interessert så kan de godt få det?

Sånn uten å presse de liksom...

Også får dere bli skikkelig kjent :-)

Næ de er dattern sine naboer -vi bor mange mil unna, så det blir litt sært :)

de går forresten ut og inn soveromsvinduene i stedet for å bruke døra inne...hehe

Annonse

Er naboen en mann med 16 barn med ulike koner, eller er det ei enkelt kvinne som har fått 16 barn?

Jeg har en nabo med en kone og 16 unger og så har jeg en annen med to koner og fem unger. Jeg har hatt endel med den ene sønnen til de med 16 unger fordi han og minstemann er like gamle.

Men jeg har jo fått masse kjeft fordi jeg slapp inn muslimske unger inn i huset her også. Jeg trodde at jeg kunne slippe dem inn slik man gjorde med andre unger, men det var heller ikke lurt.

Jeg har bare to barn, men satte stor pris på å arve klær til dem da de var små. Vi ga også bort klær til andre, det ble alltid tatt godt i mot.

Jeg har også arvet mye klær til mine. Man tar ikke bare i mot fordi man har dårlig råd, men også fordi man er for gjenbruk.

Jeg gir stadig bort pent brukt tøy etter jentungen til div. slekt og kjente og det blir alltid tatt meget godt imot. :o) Hun er straks 12 år nå så det er ikke barnehagebarn det er snakk om lenger heller.

Jeg har ei venninne med fire jenter og dattera mi arvet mye etter hennes to første og så fikk hun dem tilbake seinere fordi hun også hadde to yngre. Og klærne til minstemann har jeg gitt til Fretex, han vokste så voldsomt en periode at han hadde ikke sjans til å slite noe ut.

Bella Dotte

Jeg har en nabo med en kone og 16 unger og så har jeg en annen med to koner og fem unger. Jeg har hatt endel med den ene sønnen til de med 16 unger fordi han og minstemann er like gamle.

Men jeg har jo fått masse kjeft fordi jeg slapp inn muslimske unger inn i huset her også. Jeg trodde at jeg kunne slippe dem inn slik man gjorde med andre unger, men det var heller ikke lurt.

''Men jeg har jo fått masse kjeft fordi jeg slapp inn muslimske unger inn i huset her også. Jeg trodde at jeg kunne slippe dem inn slik man gjorde med andre unger, men det var heller ikke lurt.''

Hvorfor var det ikke lurt? Bare fordi du fikk kjeft, eller skjedde det noe?

''Men jeg har jo fått masse kjeft fordi jeg slapp inn muslimske unger inn i huset her også. Jeg trodde at jeg kunne slippe dem inn slik man gjorde med andre unger, men det var heller ikke lurt.''

Hvorfor var det ikke lurt? Bare fordi du fikk kjeft, eller skjedde det noe?

De trodde jo at fordi de kjente meg så kunne de gjøre hva de ville og det endte med innbrudd mens vi var hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...