Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er en kur for kjedsomhet?

Mener kjedsomhet der alt er kjedelig. Uansett hva det måtte gjelde.

Jeg blir grepet av denne kjedsomheten endel.

Skrevet

Skulle ønske det var som å kurere hikke.

Skrevet

Høres ut som en depresjon for meg?

Det hjelper vel ikke noe om det er det da...

Skrevet

Om det er depresjon, så hjelper det jo ikke hva vi på DOL foreslår - da er det bare legen som kan hjelpe

Gjest DOLine
Skrevet

Men depresjon kan vel behandles?

Skrevet

Jeg tror du trenger hverdagslige rutiner som du gjennomfører uten å fokusere så mye på hvordan du føler eller opplever det. Gå ut av leiligheten din relativt tidlig på dagen, gjøre noe som enten innebærer fysisk aktivitet eller sosial kontakt med andre (evt. begge deler samtidig) og ikke gå hjem igjen før det har gått noen timer.

Du har for mye tid til å være opptatt av hvordan du har det og gjør for lite av ting som handler om noe annet enn deg selv. Tror jeg :-)

Gjest Tante Navn
Skrevet

Skulle ønske det var som å kurere hikke.

Det som å kurere hikke. Det går over av seg selv, bare en fokuserer på noe annet.

;-)

Gjest steingammel dame
Skrevet

Du skriver en del slike innlegg du.

Alt er liksom kjedelig, samme hva du får av forslag.

Her er mitt forslag : ta deg en tur på et sykehus, og besøk kreftavdelingen. Også den for barn.

Se hva_de_gjør for ikke å kjede seg.

Kjøp deg et fotapparat og kom deg UT !

Skrevet

Om det er depresjon, så hjelper det jo ikke hva vi på DOL foreslår - da er det bare legen som kan hjelpe

Sant nok. Får håpe legen vet råd.

Skrevet

Jeg tror du trenger hverdagslige rutiner som du gjennomfører uten å fokusere så mye på hvordan du føler eller opplever det. Gå ut av leiligheten din relativt tidlig på dagen, gjøre noe som enten innebærer fysisk aktivitet eller sosial kontakt med andre (evt. begge deler samtidig) og ikke gå hjem igjen før det har gått noen timer.

Du har for mye tid til å være opptatt av hvordan du har det og gjør for lite av ting som handler om noe annet enn deg selv. Tror jeg :-)

Tror _du_, ja...

Skrevet

Tror _du_, ja...

Jada. Jeg presiserte at jeg trodde det. Du spør etter en kur for kjedsomhet og jeg har kommet med noen forslag.

Skrevet

Jada. Jeg presiserte at jeg trodde det. Du spør etter en kur for kjedsomhet og jeg har kommet med noen forslag.

Men når det er aktiviteter i uka så gjør jeg det. Og da har jeg det bedre/bra. Men nå er det helg, og jeg har ikke mulighet for å gjøre noe sosialt...

Skrevet

Men når det er aktiviteter i uka så gjør jeg det. Og da har jeg det bedre/bra. Men nå er det helg, og jeg har ikke mulighet for å gjøre noe sosialt...

Men du har vel hatt muligheter for å gå deg en lang tur? Hvis du bor slik at det er mulig, så er vel dette tiden for lokale toppturer.

Skrevet

Men du har vel hatt muligheter for å gå deg en lang tur? Hvis du bor slik at det er mulig, så er vel dette tiden for lokale toppturer.

Ja men det har jeg jo gjort i dag f.eks. Den var ikke sånn superlang, men ble jo sliten og anpusten.

Før og etter det var det sengen og sofaen som gjaldt. Føler meg rett og slett ikke i form til annet.

Skrevet

Ja men det har jeg jo gjort i dag f.eks. Den var ikke sånn superlang, men ble jo sliten og anpusten.

Før og etter det var det sengen og sofaen som gjaldt. Føler meg rett og slett ikke i form til annet.

Det er leit at du ikke har et bedre nettverk, og jeg skjønner at du ikke kan fikse det kjapt. På sikt tror jeg imidlertid at det vil kunne hjelpe deg mye å få mer meningsfylt aktivitet å gå til.

Skrevet

Det er leit at du ikke har et bedre nettverk, og jeg skjønner at du ikke kan fikse det kjapt. På sikt tror jeg imidlertid at det vil kunne hjelpe deg mye å få mer meningsfylt aktivitet å gå til.

Ja tror jeg og. Men det er disse helgene...

Jaja. Ha en god kveld. Tar en tur til ut jeg.

Gjest bare lurer på dette...
Skrevet

Er det sant? At bare lege kan hjelpe ved depresjon?

Jeg mener hvis man vet at man er deprimert - og bestemmer seg for å ta i et tak for å fikse det - låner seg et par bøker på biblioteket. Kan man ikke klare å behandle seg selv?

Skrevet

Jeg mener hvis man vet at man er deprimert - og bestemmer seg for å ta i et tak for å fikse det - låner seg et par bøker på biblioteket. Kan man ikke klare å behandle seg selv?

Jeg mente at det er bedre å spørre en lege enn å spørre på DOL :)

Gjest Tidligere deprimert
Skrevet

''Jeg mener hvis man vet at man er deprimert - og bestemmer seg for å ta i et tak for å fikse det - låner seg et par bøker på biblioteket. Kan man ikke klare å behandle seg selv?''

Det er bare noe friske folk mener. Jeg trodde på dette selv inntil jeg gikk inn i en dyp depresjon, jeg trodde egentlig at jeg var sterk nok psykisk selv til å klare dette, men det gjorde jeg altså ikke og jeg måtte ty til profesjonell hjelp.

Svaret på spørsmålet er: Nei, ikke i alle tilfeller.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...