Gå til innhold

Når gå over til "stor" seng

Anbefalte innlegg

Gjest fundererg
Skrevet

Er det for tidlig å begynne med større seng når ungen er ca. 2 år?

Klatrer fint inn og ut av senga... tenkte ha sengehest og kanskje en saccosekk utenfor...

Minsten nekter nemlig å ligge i grindsenga, men sovner mye bedre i vår seng,

så da føler vi at kanskje tiden er inne for egen stor seng?

Skrevet

Jeg husker faktisk ikke hvor store mine var da de flyttet over i storseng, men 3-4 år?

Jeg tror ikke dere slipper nattebesøk selv om ungen får storseng. ;o)

Gjest zipper
Skrevet

Når våre klarte å klatre over kanten på sprinkelsenga, ca 2 år pluss, fikk de vanlig str senger. Vi har ikke brukt sengehest, men dyttet ei bok el mellom madrass og sengekant til ungene ble vant til ligge uten. Greiere for oss voksne og legge seg nedpå og lese godnatthistorie sånn.

mariaflyfly
Skrevet

Guttungen fikk stor seng da vi flytta inn i rekkehuset, han var da 2,5 og klatra ut av sprinkelsenga sjøl. Datra fikk stor seng til 3-årsdagen.

Det går nok helt fint med ny seng :)

Bella Dotte
Skrevet

Husk på at det er mye høyere fra toppen av "gjerdet" på en sprinkelseng enn fra kanten av en vanlig seng...! Når ungen klarer å klatre over, er det ihvertfall på tide, tenker jeg.

Skrevet

En gang rundt 2-3 års alder er det fint å bytte seng. Sengehest er greit den første tiden :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...