Gå til innhold

Facebook-kontrollorgan

Anbefalte innlegg

Gjest paranoide meg

Hei! Lurer på om noen vet om det sitter et "organ" eller en utvalgt gruppe i hvert land som sjekker Facebook-kontoene til folk for å se hva de legger ut av både tekst og bilder?

Er det Politiet? Og kan de gjøre det selv om profilene til folk er lukket?

Tanken kom opp etter at jeg leste om en dame som ble utestengt fra Facebook pga et bilde hun hadde lagt ut av døtrene sine som lekte at de ammet hverandre.

Jeg selv er iallefall forsiktig med hva jeg legger ut av bilder og tekst som vennelista mi kan se, men jeg og et par venninner har en "hemmelig gruppe" på Facebook hvor vi har grov humor og legger ut grove vitser og sånn...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382056-facebook-kontrollorgan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt bør du ikke legge ut noe du ikke kan stå inne for.

Men når det gjelder ei side som bare utvalgte har tilgang til og det ikke er noe verre enn grove vitser og humor så er ikke akkurat det noe å være redd for.

Ingen som sitter og følger med på hva alle har på sine sider, så lenge de ikke får noen varsler om at det er grovt innhold.

Hvorfor skulle noen akkurat følge med på den siden? tenk hvor mange brukere det er.

Det som vanligvis er grunnen til at Facebook ser nærmere på deg, er at folk du har på vennelista har sendt inn klage på ting du har publisert. Har du lagt ut upassende bilder kan du bli utestengt. De jeg kjenner som har blitt det har blitt varslet av facebook først, og fått vite varigheten på utestengelsen. Du får ikke vite hvem som har rapportert deg inn, så det gjelder å velge venner med omhu;)

Annonse

Det som vanligvis er grunnen til at Facebook ser nærmere på deg, er at folk du har på vennelista har sendt inn klage på ting du har publisert. Har du lagt ut upassende bilder kan du bli utestengt. De jeg kjenner som har blitt det har blitt varslet av facebook først, og fått vite varigheten på utestengelsen. Du får ikke vite hvem som har rapportert deg inn, så det gjelder å velge venner med omhu;)

Det er tydelig :)

Det varierer fra land til land også. Broren min bor i USA (hvor folk som kjent er betydelig mer puritanske enn her) og jeg hadde NØYAKTIG samme bilde (av noe litt gøy..som både inneholdt (uskyldig) nakenhet og noe annet tvilsomt). Han fikk advarsel og slett SPORENSTREX, men mitt fikk stå der til evig tid.

Det går på innrapportering fra venner ja. Og amerikanske venner reagerer raskt! ;)

Jeg har i alle fall lurt på hvordan NAV finner ut av ting på lukkede grupper. Bare sånn rent prinsipelt, da jeg ikke mottar stønad fra NAV selv.

Når NAV finner ut ting som står på facebook, er det gjerne en venn eller arbeidsgiver som har tatt utskrift og levert NAV.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...