Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor selv i en romslig 2-roms leilighet. Den har kjøkken, stue, 1 soverom. Men jeg kunne tenke meg å flytte til en 3-roms slik at sønnen min og jeg får hvert vårt soverom.

Men når jeg leter etter 3-roms leiligheter er det ofte det dukker opp leiligheter som min egen. Bare at de har flyttet en kjøkkenbenk ut i stuen, tatt kjøkkenet som soverom, og så vips, er det en 3-roms!! Og så koster den noen hundre tusen mer. Jeg syns det er litt sleipt! Er jo ikke noen flere rom i denne leiligheten enn den jeg har fra før!!

Skrevet

Det er jo en kjempegod ide, kanskje du skulle prøve det samme? Selv om kvadratmeteren blir den samme, er det altså fullt mulig å gjøre en leilighet om til et rom ekstra. I følge en megler jeg snakket med, kan det øke prisen på leiligheten med et par hundre tusen, siden mange ønsker ekstra værelser. Så hvis du får bygget det om slik, så vil du både øke leiligheten din i pris, samt kanskje å spare endel penger på selv å måtte flytte - det vil bli billigere for deg.

Skrevet

Nei, syns ikke denne leilighetsløsningen er smart. En krok i stuen skal være kjøkken!? Jeg syns et hjem trenger et eget rom til matlaging!!

Gjest togli
Skrevet

Nei, syns ikke denne leilighetsløsningen er smart. En krok i stuen skal være kjøkken!? Jeg syns et hjem trenger et eget rom til matlaging!!

Det er vel nesten mest vanlig idag å ha åpen kjøkkenløsning inn mot stua (ingen dør mellom stue og kjøkken)? Selv synes jeg det er supert at kjøkkenet blir en større del av den "sosiale delen" av huset. Jeg liker å kunne prate med ungene når jeg f.eks. lager middag og de gjør lekser eller sitter i stua :)

Skrevet

''Nei, syns ikke denne leilighetsløsningen er smart. En krok i stuen skal være kjøkken!? Jeg syns et hjem trenger et eget rom til matlaging!!''

Helt enig. Hater leiligheter hvor sofaen står 2 meter fra komfyren.

Skrevet

Det er vel nesten mest vanlig idag å ha åpen kjøkkenløsning inn mot stua (ingen dør mellom stue og kjøkken)? Selv synes jeg det er supert at kjøkkenet blir en større del av den "sosiale delen" av huset. Jeg liker å kunne prate med ungene når jeg f.eks. lager middag og de gjør lekser eller sitter i stua :)

Ja, det var dessverre mange som valgte denne løsningen i leilighetene sine for noen år siden. Jeg personlig syns det reduserer mer enn det oppgraderer et hjem. I dag virker det som det er in å ha et eget rom til matlaging igjen. I mitt hjem er vel kanskje kjøkkenet det koseligste rommet. Med et kjøkkenbord plassert midt i er det ikke noe problem å være sosial her, og sønnen min gjør alltid leksene sine der, i stedet for på rommet sitt.

Gjest Tante Navn
Skrevet

Jeg liker også å ha eget kjøkken, som en kan lukke døren til. Det er deilig å ikke trenge å ha det heelt strøkent på kjøkkenet til enhver tid.

Vårt kjøkken er 18 kvm og vi har god plass til lekselesende barn på kjøkkenet.

Gjest togli
Skrevet

Ja, det var dessverre mange som valgte denne løsningen i leilighetene sine for noen år siden. Jeg personlig syns det reduserer mer enn det oppgraderer et hjem. I dag virker det som det er in å ha et eget rom til matlaging igjen. I mitt hjem er vel kanskje kjøkkenet det koseligste rommet. Med et kjøkkenbord plassert midt i er det ikke noe problem å være sosial her, og sønnen min gjør alltid leksene sine der, i stedet for på rommet sitt.

Jeg derimot får klaus av innestengte kjøkkenrom :P

Nå er jeg av den typen som ikke har det rotete i huset... tror nok jeg ville likt å lukke døra til kjøkkenet dersom oppvasken fløt osv ;)

Gjest togli
Skrevet

Jeg liker også å ha eget kjøkken, som en kan lukke døren til. Det er deilig å ikke trenge å ha det heelt strøkent på kjøkkenet til enhver tid.

Vårt kjøkken er 18 kvm og vi har god plass til lekselesende barn på kjøkkenet.

Jeg har det strøkent fordi jeg synes det er deilig, men skjønner godt at det er ok å kunne lukke døra dersom man liker å ikke ha det strøkent også :P

(skulle forøvrig gjerne ha vært litt blind for rot;))

Gjest Tante Navn
Skrevet

Jeg har det strøkent fordi jeg synes det er deilig, men skjønner godt at det er ok å kunne lukke døra dersom man liker å ikke ha det strøkent også :P

(skulle forøvrig gjerne ha vært litt blind for rot;))

Jeg liker også at det er strøkent på kjøkkenet, men det er deilig å kunne vente med å rydde kjøkkenet, hvis en har hatt 8 - 10 til middag og fortsetter med kaffen i sofakroken.

Da er det greit å la det stå litt utover kjøkkenbenken til gjestene har dratt og at en ikke trenger å rydde opp alt sammen mens gjestene er her.

Gjest togli
Skrevet

Jeg liker også at det er strøkent på kjøkkenet, men det er deilig å kunne vente med å rydde kjøkkenet, hvis en har hatt 8 - 10 til middag og fortsetter med kaffen i sofakroken.

Da er det greit å la det stå litt utover kjøkkenbenken til gjestene har dratt og at en ikke trenger å rydde opp alt sammen mens gjestene er her.

Det er jeg enig i :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...