Gå til innhold

Marsboere myrdet samboerpar.

Anbefalte innlegg

Gjest old lady

''Mens jeg bare har bodd i årevis i katolske land, vært sammen med en katolikk, har katolske venner og har vært i den katolske kirken omtrent like mange ganger som i den protestantiske.''

Du verden! Men du tar fortsatt feil, likefullt.

Hva ?

Du vet da bedre mandolaika.

Sør har_aldri_feil. Aldri !

Fortsetter under...

• Svar 117
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

36

• Mandolaika

12

• Angustia

11

• EnolaGay

4

Mest aktive i denne tråden

Nei, det blir ikke "feil" fordi du bare mener det.

Reglene for annulering er strenge. Eksempler på godkjente årsaker er at kvinnen er under 14 år (!), at den ene part har lovet å leve i sølibat, og den type ting.

''Nei, det blir ikke "feil" fordi du bare mener det.

Reglene for annulering er strenge. Eksempler på godkjente årsaker er at kvinnen er under 14 år (!), at den ene part har lovet å leve i sølibat, og den type ting.''

Ja, jeg kjenner reglene for annullering, det er en rekke forskjellige. Og som jeg skrev, Sør, dette har jeg førstehåndskjennskap til. Sorry, men sånn er det.

Hva ?

Du vet da bedre mandolaika.

Sør har_aldri_feil. Aldri !

Vel, så langt er det kun Mandolaikas tomme påstander om at jeg tar "feil" som sier det.

At katolikker ikke kan få skillsmisse vet faktisk de fleste. Det finnes noen få (og de er få) som kan få ekteskapet annulert, men det er faktisk ikke det samme som en skillsmisse.

Vel, så langt er det kun Mandolaikas tomme påstander om at jeg tar "feil" som sier det.

At katolikker ikke kan få skillsmisse vet faktisk de fleste. Det finnes noen få (og de er få) som kan få ekteskapet annulert, men det er faktisk ikke det samme som en skillsmisse.

''At katolikker ikke kan få skillsmisse vet faktisk de fleste. Det finnes noen få (og de er få) som kan få ekteskapet annulert, men det er faktisk ikke det samme som en skillsmisse.''

Jeg har ikke ment at det er det samme som en skilsmisse, men at det er en annullering som tillater inngåelse av nytt katolsk ekteskap. For meg blir det det samme, bare en måte å "omgå" sine egne regler på. Det er ikke så få måter som du tror heller.

''Vel, så langt er det kun Mandolaikas tomme påstander om at jeg tar "feil" som sier det.''

Det er ganske drøyt og arrogant av deg å skrive noe slikt, når jeg selv har førstehåndskjennskap til dette i praksis.

Annonse

Gjest eldre mann

''At katolikker ikke kan få skillsmisse vet faktisk de fleste''

Det stemmer ikke. Hvilket land er det katolikker ikke kan skille seg i?

''Vel, så langt er det kun Mandolaikas tomme påstander om at jeg tar "feil" som sier det.''

Det er ganske drøyt og arrogant av deg å skrive noe slikt, når jeg selv har førstehåndskjennskap til dette i praksis.

''Det er ganske drøyt og arrogant av deg å skrive noe slikt, når jeg selv har førstehåndskjennskap til dette i praksis. – Mandolaika''

Ja, det det du selvsagt den eneste som har.

/sarkasme

''Det stemmer ikke. Hvilket land er det katolikker ikke kan skille seg i? – eldre mann''

I Vatikanstaten kan de ikke skille seg.

På Filipinene kan muslimer skille seg, men ikke katolikker ifølge loven.

Diskusjonen her går dog på om det er "lov" i religionene til den enkelte å skille seg.

Gjest Nord og ned.

Gi opp. Med mindre du har to dager ledig til å etterlyse dokumentasjon for de grunnløse påstandene hans, likt det han/hun som ventet på dokumenasjon som aldri kom i den milelange tråden om pedofile.

Gjest Nord og ned.

''Diskusjonen her går dog på om det er "lov" i religionene til den enkelte å skille seg.''

Tull. ingen land unatt Vatikanstaten er styrt av den katolske kirken på det vis islamske shariadomstoler styrer i flere muslimske land.

Du avsporer med usaklighter som vanlig, for å få fokus vekk fra saken.

Du vet forbasket godt at alt og alle driter i hva kirken mener i f.eks Spania og Italia slik folk flest gjør her i landet også.

''Det er ganske drøyt og arrogant av deg å skrive noe slikt, når jeg selv har førstehåndskjennskap til dette i praksis. – Mandolaika''

Ja, det det du selvsagt den eneste som har.

/sarkasme

Jeg kan dessverre ikke skrive noe mer, da jeg ikke vil røpe detaljer, men du tar feil.

Gi opp. Med mindre du har to dager ledig til å etterlyse dokumentasjon for de grunnløse påstandene hans, likt det han/hun som ventet på dokumenasjon som aldri kom i den milelange tråden om pedofile.

Ja, jeg gir opp. Jeg vet jeg har rett her, ellers ville jeg aldri påstått at han tok feil. Det holder for meg.

Annonse

Vel, "beklager" men du tar feil.

At det er mulig å få et katolsk ekteskap annulert vet alle, men det er på ingen måte sammenlignbart med en skillsmisse.

Vel, du har skrevet at de ikke kan skille seg og bli akseptert i kirken og at en annullering er nærmest umulig å få til.

Igjen, du tar feil.

Gjest eldre mann

''Det stemmer ikke. Hvilket land er det katolikker ikke kan skille seg i? – eldre mann''

I Vatikanstaten kan de ikke skille seg.

På Filipinene kan muslimer skille seg, men ikke katolikker ifølge loven.

Diskusjonen her går dog på om det er "lov" i religionene til den enkelte å skille seg.

''Diskusjonen her går dog på om det er "lov" i religionene til den enkelte å skille seg.''

Det er da revnede likegyldig da ingen katolske land styres etter religiøse lover slik som Shria-styrte muslimske land.

Det er da revnede likegyldig da ingen katolske land styres etter religiøse lover slik som Shria-styrte muslimske land.

Filipinene og Vatikanstaten, i tillegg til dusinvis av andre hovedsakelig katolske land hvor den katolske kirken har meget stor innflytelse hva angår abort, skillsmisse og prevensjon.

Gjest eldre mann

Filipinene og Vatikanstaten, i tillegg til dusinvis av andre hovedsakelig katolske land hvor den katolske kirken har meget stor innflytelse hva angår abort, skillsmisse og prevensjon.

''Filipinene''

Ekteskapet kan "annulleres".

'' og Vatikanstaten

Som ikke er noe vanlig "land".

'', i tillegg til dusinvis av andre hovedsakelig katolske land hvor den katolske kirken har meget stor innflytelse hva angår abort, skillsmisse og prevensjon.''

Det finnes ingen andre katolske land hvor skilsmisse er "ulovlig":

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...