Gjest Nickløsheletida Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Jeg sitter på jobb og trenger hjelp og har ingen å spørre midt i ferietida. Jeg skal kopiere et vedlegg på flere sider over til et worddokument, slik at det blir korrigerbart. Jeg trodde det var en lett sak, men det som skjer er at jeg får kopiert bare en og en side, noe som tar lang tid og så skjer det i tillegg at sidene ikke kommer inn i riktig rekkefølge og det blir bare rot. Hvordan gjør jeg dette på enklest mulig måte? Hilsen en hjelpeløs 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Jeg mente et scannet vedlegg på mail som skal over til word 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Glem det. Jeg fikk det til og det var da lett :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Hm...det går ikke an å klikke "merk hele dokumentet" og kopiere og lime altså? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Glem det. Jeg fikk det til og det var da lett :-) Hvordan gjorde du det? Greit å vite til jeg kunne trenge det en gang 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Hvordan gjorde du det? Greit å vite til jeg kunne trenge det en gang Jeg må vente litt med og svare på det, for jeg tror det ble feil. Tålmodighet er min beste egenskap 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Jeg må vente litt med og svare på det, for jeg tror det ble feil. Tålmodighet er min beste egenskap Haha, kjenner meg bare så utrolig godt igjen (men håper du får det til!! tvi, tvi!) 0 Siter
Gjest Cinnamongirl Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Hvilket format er det i da? Kan du ikke bare åpne vedlegget og trykke "lagre som" og sjekke at det blir lagret som et word dokument? 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Haha, kjenner meg bare så utrolig godt igjen (men håper du får det til!! tvi, tvi!) Da har jeg fått beskjed om at det rett og slett ikke går og få det korrigerbart (spurte ei på en annen avdeling), så jeg må sitte og skrive inn alt på egen hånd. Nå må jeg være tålmodig, for dette vil ta tid :-) 0 Siter
Gjest lindanilsen Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Da har jeg fått beskjed om at det rett og slett ikke går og få det korrigerbart (spurte ei på en annen avdeling), så jeg må sitte og skrive inn alt på egen hånd. Nå må jeg være tålmodig, for dette vil ta tid :-) Dersom det er en PDF fil finnes det maskiner på nett som gjør om til tekst. Men de tar også bare en og en side. Søk på free Ocr. Du kan prøve denne f.eks. http://www.free-ocr.com/ 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Jeg mente et scannet vedlegg på mail som skal over til word Prøv ABBYY FineReader 9.0 Sprint 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Da har jeg fått beskjed om at det rett og slett ikke går og få det korrigerbart (spurte ei på en annen avdeling), så jeg må sitte og skrive inn alt på egen hånd. Nå må jeg være tålmodig, for dette vil ta tid :-) Auda! Håper du er ferdig nå da.... 0 Siter
frosken Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Da har jeg fått beskjed om at det rett og slett ikke går og få det korrigerbart (spurte ei på en annen avdeling), så jeg må sitte og skrive inn alt på egen hånd. Nå må jeg være tålmodig, for dette vil ta tid :-) Det finnes spesialprogrammer som fikser en slik konvertering, men de er ikke så utbredte så vidt jeg vet. Kan være at en eller annen på arbeidsplassen din har tilgang til slik programvare. 0 Siter
Mrs D Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 Jeg mente et scannet vedlegg på mail som skal over til word Et scannet vedlegg er ofte lagret som bilde, og da er det jo dødfødt. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 1. august 2012 Skrevet 1. august 2012 Prøv ABBYY FineReader 9.0 Sprint Takk for tips, men er godt i gang nå :-) 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 1. august 2012 Skrevet 1. august 2012 Det finnes spesialprogrammer som fikser en slik konvertering, men de er ikke så utbredte så vidt jeg vet. Kan være at en eller annen på arbeidsplassen din har tilgang til slik programvare. Ja, det kan hende, men er godt i gang og får prøve å bli ferdig i løpet av dagen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.