Gå til innhold

Er det noen som kan forbarme seg over meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg sitter på jobb og trenger hjelp og har ingen å spørre midt i ferietida.

Jeg skal kopiere et vedlegg på flere sider over til et worddokument, slik at det blir korrigerbart.

Jeg trodde det var en lett sak, men det som skjer er at jeg får kopiert bare en og en side, noe som tar lang tid og så skjer det i tillegg at sidene ikke kommer inn i riktig rekkefølge og det blir bare rot.

Hvordan gjør jeg dette på enklest mulig måte?

Hilsen en hjelpeløs

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg mente et scannet vedlegg på mail som skal over til word

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Glem det. Jeg fikk det til og det var da lett :-)

Gjest togli
Skrevet

Hm...det går ikke an å klikke "merk hele dokumentet" og kopiere og lime altså?

Gjest togli
Skrevet

Glem det. Jeg fikk det til og det var da lett :-)

Hvordan gjorde du det? Greit å vite til jeg kunne trenge det en gang ;)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hvordan gjorde du det? Greit å vite til jeg kunne trenge det en gang ;)

Jeg må vente litt med og svare på det, for jeg tror det ble feil. Tålmodighet er min beste egenskap :(

Gjest togli
Skrevet

Jeg må vente litt med og svare på det, for jeg tror det ble feil. Tålmodighet er min beste egenskap :(

Haha, kjenner meg bare så utrolig godt igjen :P

(men håper du får det til!! tvi, tvi!)

Gjest Cinnamongirl
Skrevet

Hvilket format er det i da?

Kan du ikke bare åpne vedlegget og trykke "lagre som" og sjekke at det blir lagret som et word dokument?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Haha, kjenner meg bare så utrolig godt igjen :P

(men håper du får det til!! tvi, tvi!)

Da har jeg fått beskjed om at det rett og slett ikke går og få det korrigerbart (spurte ei på en annen avdeling), så jeg må sitte og skrive inn alt på egen hånd. Nå må jeg være tålmodig, for dette vil ta tid :-)

Gjest lindanilsen
Skrevet

Da har jeg fått beskjed om at det rett og slett ikke går og få det korrigerbart (spurte ei på en annen avdeling), så jeg må sitte og skrive inn alt på egen hånd. Nå må jeg være tålmodig, for dette vil ta tid :-)

Dersom det er en PDF fil finnes det maskiner på nett som gjør om til tekst. Men de tar også bare en og en side. Søk på free Ocr.

Du kan prøve denne f.eks.

http://www.free-ocr.com/

Bella Dotte
Skrevet

Prøv ABBYY FineReader 9.0 Sprint

Gjest togli
Skrevet

Auda! :( Håper du er ferdig nå da....

Skrevet

Det finnes spesialprogrammer som fikser en slik konvertering, men de er ikke så utbredte så vidt jeg vet. Kan være at en eller annen på arbeidsplassen din har tilgang til slik programvare.

Skrevet

Et scannet vedlegg er ofte lagret som bilde, og da er det jo dødfødt.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Prøv ABBYY FineReader 9.0 Sprint

Takk for tips, men er godt i gang nå :-)

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Det finnes spesialprogrammer som fikser en slik konvertering, men de er ikke så utbredte så vidt jeg vet. Kan være at en eller annen på arbeidsplassen din har tilgang til slik programvare.

Ja, det kan hende, men er godt i gang og får prøve å bli ferdig i løpet av dagen ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...