Gå til innhold

Hvir mye Paracet+Ibux for superstiv nakke?


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Er så inni hampen stiv i nakken for tida...og går konstant rundt og er småsvimmel pga dette. Trenger en "hestekur" av kombinasjonen Paracet og Ibux, men vet ikke hvor mye som er forsvarlig å ta? Jeg er ellers svært forsiktig med å ta smertestillende, men nå trenger jeg noe som kan ta knekken på den stive nakken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    9

  • frosken

    7

  • mariaflyfly

    7

  • Mrs D

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg pleier å ta 2 smertestillende 1-2 ganger dagen om jeg har vondt noe sted.

Har du ikke en krem som iser ned området du har vondt? De kremene er geniale syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

1000 mg paracet kombinert med 600 mg Ibux er ok tre ganger om dagen. Ibux bør ikke tas på tom mage.

Dette er selvfølgelig ikke holdbart i lengden, og du bør gjøre noe med årsaken til stivheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poncho

Min mann som er veldig plaget med nakkesmerter sier at voltarol, som du får kjøpt på apoteket, fungere bedre enn ibux og paracet. Ta en kur av dette over en uke.

Ellers kan du ta 600 mg ibux og 1 g paracet i en kort periode, 3 ganger pr dag. Jeg fikk denne oppskiften selv fra en lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg pleier å ta 2 smertestillende 1-2 ganger dagen om jeg har vondt noe sted.

Har du ikke en krem som iser ned området du har vondt? De kremene er geniale syns jeg.

Krem har jeg ikke prøvd, men burde sikkert prøve ut det også.... Har tatt paracet+ibux noen ganger denne uka, men jeg føler stivheten sitter så godt i denne gangen - så jeg tror jeg må ha i meg noe som virkelig fjerner stivheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Min mann som er veldig plaget med nakkesmerter sier at voltarol, som du får kjøpt på apoteket, fungere bedre enn ibux og paracet. Ta en kur av dette over en uke.

Ellers kan du ta 600 mg ibux og 1 g paracet i en kort periode, 3 ganger pr dag. Jeg fikk denne oppskiften selv fra en lege.

Du mener 500 mg paracet og 600 mg ibux?

Voltarol har jeg prøvd, men ikke tatt det som en kur... burde kanskje prøve det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

Krem har jeg ikke prøvd, men burde sikkert prøve ut det også.... Har tatt paracet+ibux noen ganger denne uka, men jeg føler stivheten sitter så godt i denne gangen - så jeg tror jeg må ha i meg noe som virkelig fjerner stivheten.

Manuellterapeut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

1000 mg paracet kombinert med 600 mg Ibux er ok tre ganger om dagen. Ibux bør ikke tas på tom mage.

Dette er selvfølgelig ikke holdbart i lengden, og du bør gjøre noe med årsaken til stivheten.

Takk for svar!

Ikke så mye å gjøre med stivheten. Den kommer fordi jeg har hørsel bare på et øre, men ekstra ille nå etter ferien der senga var steinhard - så da satte stivheten seg ekstra godt. Jeg har forøvrig trent hver dag de siste dagene, da trening vanligvis hjelper godt. Kom akkurat fra sykkeltur... dundrende hodepine og svimmelhet, så kan ikke akkurat si at sykkelturen frista til gjentagelse :P

Skal ta hestekuren du anbefalte nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener 500 mg paracet og 600 mg ibux?

Voltarol har jeg prøvd, men ikke tatt det som en kur... burde kanskje prøve det...

Hun mener nok 1g Paracetamol for det har jeg og fått beskjed om. Men få en resept på Voltaren hos legen og ta som en kun og er du heldig så hjelper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manuellterapeut?

Hva gjør man når ingen av disse rådene hjelper og man går til manuell terapeut? Jeg har nå holdt på et halvt år og kan fremdeles ikke ta et glass ut av skapet uten å hyle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Hva gjør man når ingen av disse rådene hjelper og man går til manuell terapeut? Jeg har nå holdt på et halvt år og kan fremdeles ikke ta et glass ut av skapet uten å hyle.

Trening + manuelltrrapi + Ibuxgel + varmtvannstrening? Og Evt kuldebehandling når smertene er akutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hun mener nok 1g Paracetamol for det har jeg og fått beskjed om. Men få en resept på Voltaren hos legen og ta som en kun og er du heldig så hjelper det.

Prøver først med mariaflyfly sin dose Ibux og Paracet, og ser om det kan funke. Pleier ikke ta kontakt med legen før jeg tror jeg er døden nær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trening + manuelltrrapi + Ibuxgel + varmtvannstrening? Og Evt kuldebehandling når smertene er akutt?

Det er ikke varmtvannsbasseng i bydelen. De har ikke råd til å varme det opp og de har ikke fysio der nå fordi vannet er for kaldt og man får jo ikke plass i andre bydeler. Jeg har ikke vondt 24/7, men mange ganger om dagen og jeg blir litt sprø over at jeg ikke kan gjøre det jeg vil ;) Men jeg går hos manuell terapaut og jeg trener og bruker Voltaren,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver først med mariaflyfly sin dose Ibux og Paracet, og ser om det kan funke. Pleier ikke ta kontakt med legen før jeg tror jeg er døden nær :P

Knis, du kan egentlig la være for ingen av tingene hjelper egentlig, men Voltaren stikkpillere er bedre for magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann som er veldig plaget med nakkesmerter sier at voltarol, som du får kjøpt på apoteket, fungere bedre enn ibux og paracet. Ta en kur av dette over en uke.

Ellers kan du ta 600 mg ibux og 1 g paracet i en kort periode, 3 ganger pr dag. Jeg fikk denne oppskiften selv fra en lege.

Jeg vet om mange som blir dårlig i magen av voltarol. For meg er ikke det noe alternativ til Paracet og Ibux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om mange som blir dårlig i magen av voltarol. For meg er ikke det noe alternativ til Paracet og Ibux.

Som stikkpiller også? Jeg tåler ikke Ibux gjennom munnen flere ganger om dagen over lang tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener 500 mg paracet og 600 mg ibux?

Voltarol har jeg prøvd, men ikke tatt det som en kur... burde kanskje prøve det...

Voltarol er det samme som Voltaren som er reseptbeleagt fordi den inneholder 4 ganger så stor dose som Voltarol. Om du ikke gidder å gå til lege kan du derfor trygt ta 3-4 stk Voltarol om gangen et par ganger i døgnet, mens disse smertene pågår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som stikkpiller også? Jeg tåler ikke Ibux gjennom munnen flere ganger om dagen over lang tid

Har aldri prøvd stikkpiller. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Voltarol er det samme som Voltaren som er reseptbeleagt fordi den inneholder 4 ganger så stor dose som Voltarol. Om du ikke gidder å gå til lege kan du derfor trygt ta 3-4 stk Voltarol om gangen et par ganger i døgnet, mens disse smertene pågår!

Takk! Har denne i medisinskapet mitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...