Gå til innhold

Hvir mye Paracet+Ibux for superstiv nakke?


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Hvor lenge har du vært så stiv i nakken? (Jeg har ikke lest hele tråden, så kanskje du allerede har sagt det.)

Ved akutte nakkesmerter, så kan det fungere godt med høye doser ibux i noen dager. Såfremt du ikke har så vondt at du føler at du _må_ ha smertestillende, så har jeg ikke tro på at nakken blir bedre av å ta paracet. (Det er jo forskjell på det å døyve smerter og bedring. Ibux og andre nsaids, kan bidra til bedring i akuttfasen. )

Dersom smertene ikke bedrer seg noe i løpet av en uke eller to, så bør du etterhvert komme i gang med noe av det flyfly anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    9

  • frosken

    7

  • mariaflyfly

    7

  • Mrs D

    3

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly

Det er ikke varmtvannsbasseng i bydelen. De har ikke råd til å varme det opp og de har ikke fysio der nå fordi vannet er for kaldt og man får jo ikke plass i andre bydeler. Jeg har ikke vondt 24/7, men mange ganger om dagen og jeg blir litt sprø over at jeg ikke kan gjøre det jeg vil ;) Men jeg går hos manuell terapaut og jeg trener og bruker Voltaren,

Har du prøvd å få treningsplass på Radium? Før tok de inn folk "utenfra" ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke varmtvannsbasseng i bydelen. De har ikke råd til å varme det opp og de har ikke fysio der nå fordi vannet er for kaldt og man får jo ikke plass i andre bydeler. Jeg har ikke vondt 24/7, men mange ganger om dagen og jeg blir litt sprø over at jeg ikke kan gjøre det jeg vil ;) Men jeg går hos manuell terapaut og jeg trener og bruker Voltaren,

Ta med deg assistenten din og dra på Bølerbadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å få treningsplass på Radium? Før tok de inn folk "utenfra" ihvertfall.

Har prøvd to ganger tidligere og fått avslag. Men ikke denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hvor lenge har du vært så stiv i nakken? (Jeg har ikke lest hele tråden, så kanskje du allerede har sagt det.)

Ved akutte nakkesmerter, så kan det fungere godt med høye doser ibux i noen dager. Såfremt du ikke har så vondt at du føler at du _må_ ha smertestillende, så har jeg ikke tro på at nakken blir bedre av å ta paracet. (Det er jo forskjell på det å døyve smerter og bedring. Ibux og andre nsaids, kan bidra til bedring i akuttfasen. )

Dersom smertene ikke bedrer seg noe i løpet av en uke eller to, så bør du etterhvert komme i gang med noe av det flyfly anbefaler.

Jeg har alltid slitt med stiv nakke (så og si alle døve og tunghørte har dette), men ble verre etter CI-operasjonen da jeg fikk ensidig hørsel. Greier som regel å holde det i sjakk og har veldig god hjelp i spikermatta mi. Denne tok jeg imidlertid ikke med på ferie, så derfor fikk stivheten satt seg godt.. så det er denne jeg må prøve å bli kvitt nå;)

Hadde jeg bare fått rekvisisjon til naprapat som er det eneste som funker! Men får vel heller til kiropraktor eller fysioterapeut, men det er jeg drittlei av siden det bare funker i den perioden jeg får behandlingen. Naprapatibehandlingen varer i månedsvis og man slipper unna med en behandling eller to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid slitt med stiv nakke (så og si alle døve og tunghørte har dette), men ble verre etter CI-operasjonen da jeg fikk ensidig hørsel. Greier som regel å holde det i sjakk og har veldig god hjelp i spikermatta mi. Denne tok jeg imidlertid ikke med på ferie, så derfor fikk stivheten satt seg godt.. så det er denne jeg må prøve å bli kvitt nå;)

Hadde jeg bare fått rekvisisjon til naprapat som er det eneste som funker! Men får vel heller til kiropraktor eller fysioterapeut, men det er jeg drittlei av siden det bare funker i den perioden jeg får behandlingen. Naprapatibehandlingen varer i månedsvis og man slipper unna med en behandling eller to...

Hvis du finner en dyktig fysioterapeut med videreutdanning i manuell terapi, så er jeg overbevist om at du kan få hjelp. Du trenger sannsynligvis både behandling og spesialtrening for nakken. Har du trent noe særlig med RedCord (det som før het terapimaster)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med deg assistenten din og dra på Bølerbadet.

Sist jeg ringte hadde de ikke skikkelig varmt vann og ingen fysioterapeuter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hvis du finner en dyktig fysioterapeut med videreutdanning i manuell terapi, så er jeg overbevist om at du kan få hjelp. Du trenger sannsynligvis både behandling og spesialtrening for nakken. Har du trent noe særlig med RedCord (det som før het terapimaster)?

RedCord har jeg ikke hørt om?

Problemet mitt er å få tid til å dra til slike behandlinger.. Jeg jbber fullt og er alene med tre barn. Yngstedatra skal hentes på SFO før de stenger hver dag, og da rekker jeg ikke annet enn å fyke fra jobb og hente henne ;)

Er så vant til stiv nakke, og har hatt det slik hundre ganger før -men i perioder verre. Da gjelder det å gi meg selv førstehjelp slik at det verste går over :P Trening funker aller best - og da helst jogging i skogsvei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poncho

Du mener 500 mg paracet og 600 mg ibux?

Voltarol har jeg prøvd, men ikke tatt det som en kur... burde kanskje prøve det...

Jeg mente 1 gram paracet og 600 mg ibux

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest poncho

Jeg vet om mange som blir dårlig i magen av voltarol. For meg er ikke det noe alternativ til Paracet og Ibux.

Det er nok viktig å ta voltarol sammen med mat. Noen blir nok elendig i magen av den ja. Man må vel teste det ut selv for å se om man tåler den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg ringte hadde de ikke skikkelig varmt vann og ingen fysioterapeuter.

Du trenger ikke fysioterapeut (Radium hadde heller ikke hatt det mesteparten av tiden) for å trene i varmt vann, du har jo mottatt masse instruksjon tidligere. Det stemmer at Bølerbadet ikke er like varmt som Radium ol, men du burde allikevel prøve det, da du jo deler av tiden i bassenget svømmer.

Dorthe, assistent og badetøy bør på ekspedisjon til Bøler ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RedCord har jeg ikke hørt om?

Problemet mitt er å få tid til å dra til slike behandlinger.. Jeg jbber fullt og er alene med tre barn. Yngstedatra skal hentes på SFO før de stenger hver dag, og da rekker jeg ikke annet enn å fyke fra jobb og hente henne ;)

Er så vant til stiv nakke, og har hatt det slik hundre ganger før -men i perioder verre. Da gjelder det å gi meg selv førstehjelp slik at det verste går over :P Trening funker aller best - og da helst jogging i skogsvei:)

Hvis du klarer å holde det i sjakk med jogging, så er jo det greit. Hvis dette ikke er tilstrekkelig, så bør du finne en manuell fysio med redcord. Du trenger ikke nødvendigvis trene hos fysioterapeuten - du kan i ditt ryddige hus henge opp en selvkjøpt redcord og gjøre øvelsene hjemme etter at du har mottatt noe instruksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krem har jeg ikke prøvd, men burde sikkert prøve ut det også.... Har tatt paracet+ibux noen ganger denne uka, men jeg føler stivheten sitter så godt i denne gangen - så jeg tror jeg må ha i meg noe som virkelig fjerner stivheten.

Har du prøvd å ta badstu etterfulgt av iskald dusj? Det kan noen ganger løse utrolig godt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger ikke fysioterapeut (Radium hadde heller ikke hatt det mesteparten av tiden) for å trene i varmt vann, du har jo mottatt masse instruksjon tidligere. Det stemmer at Bølerbadet ikke er like varmt som Radium ol, men du burde allikevel prøve det, da du jo deler av tiden i bassenget svømmer.

Dorthe, assistent og badetøy bør på ekspedisjon til Bøler ;-)

Hehe, jeg har i hvert fall fin badedrakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Hehe, jeg har i hvert fall fin badedrakt ;)

Jeg støtter frosken! Bølerbadet er ikke supermakt, men det er faktisk helt greit -og som regel også litt varmere enn de sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Jeg støtter frosken! Bølerbadet er ikke supermakt, men det er faktisk helt greit -og som regel også litt varmere enn de sier :)

Supermakt? Supervarmt, skulle det stå. Herregud. Føkkings autostaving igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hvis du klarer å holde det i sjakk med jogging, så er jo det greit. Hvis dette ikke er tilstrekkelig, så bør du finne en manuell fysio med redcord. Du trenger ikke nødvendigvis trene hos fysioterapeuten - du kan i ditt ryddige hus henge opp en selvkjøpt redcord og gjøre øvelsene hjemme etter at du har mottatt noe instruksjon.

Googla redcord og kunne godt tenkt meg en slik, ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Har du prøvd å ta badstu etterfulgt av iskald dusj? Det kan noen ganger løse utrolig godt opp.

Ja, vært på SPA og det er fantastisk! Har boblebad her hjemme, og det funker også ganske bra - men denne gangen kommer smertene fort tilbake, så jeg håper de forsvinner snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermakt? Supervarmt, skulle det stå. Herregud. Føkkings autostaving igjen.

''Supermakt?''

Jeg var litt imponert over metaforbruken din ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...