Gå til innhold

Hva heter dette klassisk musikkstykke, mozart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en klassisk melodi på hjernen, men jeg vet ikke hva den heter, eller hvem som har skrevet den, tror det er mozart.

Den høres ut som om noen løper avgårde, sannsynligvis et dyr som hopper, eller løper raskt og muntert gjennom skogen, lett over alle hindringene.

En velkjent melodi.Mulig det er optimistisk at noen vet hva jeg snakker om, hm, den er nokså rask og munter og morsom å plystre.

Ja?

Skrevet

Jeg vet ikke om det er K622 (klarinett) du tenker på?

Den er uansett morsom å lytte til!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg vet ikke om det er K622 (klarinett) du tenker på?

Den er uansett morsom å lytte til!

Med vennlig hilsen

Gud, nå var jeg spent når jeg åpnet linken. Det er ikke den, men jeg er mer sikker på at det er mozart. Sangen jeg tenker på er raskere, og mer kjent, trur eg.

Skrevet

Gud, nå var jeg spent når jeg åpnet linken. Det er ikke den, men jeg er mer sikker på at det er mozart. Sangen jeg tenker på er raskere, og mer kjent, trur eg.

Kan du huske hvilke instrumenter?

Jeg liker K622, for klarinetten får tonene til å trille så fint.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Kan du huske hvilke instrumenter?

Jeg liker K622, for klarinetten får tonene til å trille så fint.

Med vennlig hilsen

Det er ikke klarinett, tror jeg,,... det jeg mener er at det ikke er ett hovedinstrument som lager hovedmelodien.

Skrevet

Det er ikke klarinett, tror jeg,,... det jeg mener er at det ikke er ett hovedinstrument som lager hovedmelodien.

Eine kleine Nachtmusik?

(Navnet passer i hvert fall godt! :D )

Med vennlig hilsen

Skrevet

Eine kleine Nachtmusik?

(Navnet passer i hvert fall godt! :D )

Med vennlig hilsen

Den var fin! Det er ikke den, men det kunne vært. Min er litt mer i moll, noen steder. Og mer myk og løpende.

Skrevet

Den var fin! Det er ikke den, men det kunne vært. Min er litt mer i moll, noen steder. Og mer myk og løpende.

Fant den. Var ikke så rask som jeg trodde.

Skrevet

Da vet jeg ikke, men du skal få en link til Måneskinnssonaten av Beethoven:

Noe av det mest utrolige som er komponert.

Med vennlig hilsen (og god natt for i kveld)

Skrevet

Fant den. Var ikke så rask som jeg trodde.

Hvilken var det?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvilken var det?

Med vennlig hilsen

Takk for innsatsen!

Det var symfoni nr 40

Skrevet

Da vet jeg ikke, men du skal få en link til Måneskinnssonaten av Beethoven:

Noe av det mest utrolige som er komponert.

Med vennlig hilsen (og god natt for i kveld)

Rene høst-sangen.

Skrevet

Takk for innsatsen!

Det var symfoni nr 40

Den er flott, og du er tydeligvis ikke alene om å lete etter den:

Fra kommentarfeltet under:

''HOLY SHIT I FOUND IT!!!!''

:D

Med vennlig hilsen

Skrevet

Rene høst-sangen.

Hvis du liker stemningsfull musikk så kan man jo anbefale Beethovens Egmont, hvor det virkelig bygger opp til storm (i virkeligheten til kamp mellom protestantene og katolikkene i Nederland):

Og siden du nevnte høst, så har du her vårsonaten fra samme mann:

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvis du liker stemningsfull musikk så kan man jo anbefale Beethovens Egmont, hvor det virkelig bygger opp til storm (i virkeligheten til kamp mellom protestantene og katolikkene i Nederland):

Og siden du nevnte høst, så har du her vårsonaten fra samme mann:

Med vennlig hilsen

Huh, det blir litt mye følelser. Men takk.

mariaflyfly
Skrevet

Huh, det blir litt mye følelser. Men takk.

Hørte du på sistesatsen? ;)

Prøv deg på sonate nr 8 istedet. :) førstesatsen er rask etter noen få takters introduksjon. Andesatsen er nydelig, men sakte, og sistesatsen er rask igjen. Den er min favorittsonate.

Skrevet

Prøv deg på sonate nr 8 istedet. :) førstesatsen er rask etter noen få takters introduksjon. Andesatsen er nydelig, men sakte, og sistesatsen er rask igjen. Den er min favorittsonate.

Eller denne:

At han ble døv gjør meg målløs.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Av vårsonaten?

Skrevet

Næi, jeg har litt motstand mot Beethoven. Kanskje det passer bedre om våren eller høst.

mariaflyfly
Skrevet

Av vårsonaten?

Pathetique.

Mer Mozart i samme gata som symfoni nr 40 kan være overturen til Tryllefløyten. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...