Gå til innhold

Hva finns i Oslo ????

Anbefalte innlegg

Ut av ingeniørene som sitter rundt meg på jobb er rundt 50% kvinner.

Dette er jo noe som varierer en del fra land til land - for eksempel er det visstnok flere kvinnelige ingeniører i Egypt enn i Tyskland. Selv om Norge ligger langt fremme i likestilling, har vi fremdeles Europas mest kjønnssegregerte arbeidsmarket, bortsett fra Hellas.

Med vennlig hilsen

Det er faktisk ganske interessant :)

Fortsetter under...

Gjest Nord og ned.

Ut av ingeniørene som sitter rundt meg på jobb er rundt 50% kvinner.

Dette er jo noe som varierer en del fra land til land - for eksempel er det visstnok flere kvinnelige ingeniører i Egypt enn i Tyskland. Selv om Norge ligger langt fremme i likestilling, har vi fremdeles Europas mest kjønnssegregerte arbeidsmarket, bortsett fra Hellas.

Med vennlig hilsen

http://www.tu.no/jobb/utdanning/2009/02/18/norske-jenter-skyr-teknologistudier

Det er faktisk ganske interessant :)

Ja, og det er en sterk økning på NTNU - nå til 35,4%:

''Økningen har vært jevn de siste årene, og andelen har steget fra 30.5 prosent i 2010 til 35.4 prosent ved årets opptak.''

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.8250031

For mange kvinner med bakgrunn i kvinnediskriminerende familier er jo utdanning og jobb nettopp ofte en "billett" ut til frihet og uavhengighet. Akkurat som for den jevne norske kvinnen for noen år siden.

Med vennlig hilsen

Den gang jeg bodde der, syntes jeg klassiske konserter i Konserthuset og turer i Lillomara var det beste med Oslo.

''Den gang jeg bodde der, syntes jeg klassiske konserter''

Du får det til å høres ut som om det er så lenge siden at klassisk musikk var samtidsmusikk den gangen! ;D

Med vennlig hilsen

Annonse

''Den type antikvariske holdninger hører i hvert fall hjemme på et eller annet type museum!''

Neppe mange jenter som frivillig går på teknisk museum.

''Neppe mange jenter som frivillig går på teknisk museum.''

Døh - datteren min vokste opp noen hundre meter unna. Hun elsket dokkehuset, flyene, bilene, bygatene (ikke minst vannpumpa), modelljernbanen og togkupeen på museet, i tillegg til alle montrene der man kan trykke på en knapp for å få liv i innmaten.

Hun er nå i gang med ikke-realfaglig utdannelse, men TM hører likevel til hennes barndomsminner.

Gjest Monicaen

''Den type antikvariske holdninger hører i hvert fall hjemme på et eller annet type museum!''

Neppe mange jenter som frivillig går på teknisk museum.

For noe tøys!

Har du vært på teknisk museum og sett alle de lykkelige jentene som fyker rundt der? Datteren min stortrives der og maser om å dra dit flere ganger om året. Det er også mitt favorittmuseum.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...