Gå til innhold

om medisiner i håndbagasje på flytur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tante Navn

http://www.vitusapotek.no/Helse-og-livsstil/Reise/Medisiner-pa-reise/

''Medisinene bør oppbevares i originalemballasjen med apotekets etikett, det er dokumentasjon på at medisinen tilhører deg. Legeerklæring eller kopi av resept er også dokumentasjon på at medisinene er dine.''

God reise!

Gjest germinate

http://www.vitusapotek.no/Helse-og-livsstil/Reise/Medisiner-pa-reise/

''Medisinene bør oppbevares i originalemballasjen med apotekets etikett, det er dokumentasjon på at medisinen tilhører deg. Legeerklæring eller kopi av resept er også dokumentasjon på at medisinene er dine.''

God reise!

Utifra dette så forstår jeg at jeg må ha med begge eskene...?

Ta med begge eskene for sikkerhets skyld. Jeg har blitt stoppa i sikkerhetskontrollen de to siste gangen jeg har reist, pga mistenkelige objekter i håndbagasjen (en pakke kaffe, og noen sjokoladeplater;-). Og de har gått igjennom hele håndbagasjen min med blant annet en del medisiner, men ingen satte noe spørsmålstegn ved dem, så det pleier å gå bra.

Gjest germinate

Ta med begge eskene for sikkerhets skyld. Jeg har blitt stoppa i sikkerhetskontrollen de to siste gangen jeg har reist, pga mistenkelige objekter i håndbagasjen (en pakke kaffe, og noen sjokoladeplater;-). Og de har gått igjennom hele håndbagasjen min med blant annet en del medisiner, men ingen satte noe spørsmålstegn ved dem, så det pleier å gå bra.

Såpass ja ;-)

Takk for svar, cath :)

Annonse

Ingen skarpe gjennstander.Ingen væsker utenom vann/mineralvann.Anbefaler deg å kjøpe shampo og balsam i utlandet,så slipper du at de tar dettre fra deg på Gardermoen.

Kjøp "Head and Shoulders" dette merket selges i hele verden og er kanskje den mest kjente shampoen,om du insisterer på å ha med deg noe.L'oreal,Nivea og Wella produkter går sikkert bra de og,men bedre "safe than sorry"

Husk at en neglfil regnes som en skarp gjenstand,og du kan bli fratatt denne på flyet.Regner med at du får dine

"kontraband" tilbake når flyet har landet.

Gjest Nickløsheletida

Ingen skarpe gjennstander.Ingen væsker utenom vann/mineralvann.Anbefaler deg å kjøpe shampo og balsam i utlandet,så slipper du at de tar dettre fra deg på Gardermoen.

Kjøp "Head and Shoulders" dette merket selges i hele verden og er kanskje den mest kjente shampoen,om du insisterer på å ha med deg noe.L'oreal,Nivea og Wella produkter går sikkert bra de og,men bedre "safe than sorry"

Husk at en neglfil regnes som en skarp gjenstand,og du kan bli fratatt denne på flyet.Regner med at du får dine

''Ingen væsker utenom vann/mineralvann''

Vann/mineralvann er heller ikke tillatt gjennom sikkerhetskontrollen, men kan kjøpes etter å ha passert sikkerhetskontrollen.

Onsdag1365380628

Jeg hadde tatt med kun en eske, om noen eske i det hele tatt. Jeg reiser mye og bruker medisiner. Har aldri hatt trøbbel i tollen, men det kommer sikkert. Sløv som jeg er med å ta med emballasje. Jeg bruker såkalt a og c preparater.

Gjest germinate

Jeg hadde tatt med kun en eske, om noen eske i det hele tatt. Jeg reiser mye og bruker medisiner. Har aldri hatt trøbbel i tollen, men det kommer sikkert. Sløv som jeg er med å ta med emballasje. Jeg bruker såkalt a og c preparater.

Hvordan oppbevarer du medisinene dine når du er ute og reiser, i bagasjen altså...? I pose eller noe sånt?

Gjest Hulderen

Det er ikke noe problem å ta med seg sjampo, den må bare puttes i den bagasjen som sjekkes inn. Reglene om å ikke ha med væske gjelder håndbagasjen, ikke den andre.

Onsdag1365380628

Hvordan oppbevarer du medisinene dine når du er ute og reiser, i bagasjen altså...? I pose eller noe sånt?

Jeg legger antall brett jeg planlegger å bruke i toalettmappen. Eventuelt i en liten boks hvis det er løse tabletter. Medisin jeg tar underveis har jeg i lommeboka. Eller i en liten lomme på handveska.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...