Gå til innhold

Har Oslo blitt tøffere?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Jeg mener damen som skriver dette har rett. Jeg jobber i Oslo sentrum. Jeg har gjort det i over 11 år og har sett det forverre seg for hvert år. Jeg er ikke enig i at det begynte for 3 siden. Det er ihvertfall 5-6 år siden det begynte.

http://www.aftenposten.no/meninger/Oslo-er-blitt-en-toffere-by-6956359.htmlhar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382180-har-oslo-blitt-t%C3%B8ffere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

21

• Sør

14

• Dorthe

9

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes hun overdriver.

''Da vi var på operataket opplevde vi å bli overrumplet av en rusmisbruker. Ikke engang der fikk vi være i fred, og hadde jeg ikke vært observant kunne vi med letthet blitt offer for dop i drikken vår. ''

Den stakkars rusmisbrukeren er antagelig langt mer opptatt av å få i seg sitt eget dop enn å lure det i to bønder i byen.

Tror

''Når vi tar høyde for befolkningsøkningen, har det samlede omfanget av anmeldt voldskriminalitet holdt seg relativt stabilt siden årtusenskiftet, på mellom 5,3 og 5,6 per 1 000 innbyggere. I likhet med alle tidligere år, har Finnmark og Oslo mest anmeldt voldskriminalitet i forhold til befolkningsmengden, med henholdsvis 9,6 og 8,0 per 1 000 innbyggere.''

Hilsen SSB

Oslo er altså omtrent som Finnmark hva angår vold.

Med vennlig hilsen

Annonse

kjæresten min tør ikke dra på tur med meg til oslo. Det er for mye kriminalitet der.

For mye kriminalitet for hva da? Skal dere være ute i sentrum natt til lørdag eller søndag, anbefaler jeg å være litt obs. I alle andre tilfeller - gjør det dere har tenkt å gjøre, uten å blunke.

Gjest Elextra

kjæresten min tør ikke dra på tur med meg til oslo. Det er for mye kriminalitet der.

''kjæresten min tør ikke dra på tur med meg til oslo. Det er for mye kriminalitet der.''

Haha, har han i det hele tatt vært der!? Jeg er vokst opp like utenfor og har bodd i Oslo det aller meste av mitt liv, og har aldri vært utsatt for noe skummelt - til tross for en noe "utagerende" ungdom og at jeg har vært på steder til tider jeg håper mine barn unngår. Omtrent samme gjelder de aller fleste jeg kjenner i Oslo.

Gjest Elextra

Jeg synes hun overdriver.

''Da vi var på operataket opplevde vi å bli overrumplet av en rusmisbruker. Ikke engang der fikk vi være i fred, og hadde jeg ikke vært observant kunne vi med letthet blitt offer for dop i drikken vår. ''

Den stakkars rusmisbrukeren er antagelig langt mer opptatt av å få i seg sitt eget dop enn å lure det i to bønder i byen.

Tror

''Den stakkars rusmisbrukeren er antagelig langt mer opptatt av å få i seg sitt eget dop enn å lure det i to bønder i byen.''

*knegg* der har du nok helt rett.

Gjest Elextra

Jeg jobber også i sentrum, og har ikke merket det samme. Jeg merker jo at det varierer fra år til år nærmest hvor politiet skyfler de narkomane. Er de på Plata rett ved Oslo S., eller også i Skippergata, er de svært synlige for turister, og kan påvirke deres inntrykk. Disse narkomane er imidlertid et sørgelig syn og virker ikke særlig skremmende. Forøvrig er selvfølgelig de svært synlige tiggende rom'ene en egen historie.

Jeg tror samfunnet har blitt tøffere generelt, og da er det godt mulig Oslo rammes sterkest. Jeg er ganske glad jeg ikke er ungdom nå, med piller og annen dop så lett tilgjengelig. Husker altfor godt vi var 16-17 og jaktet vin til neste fest, tør ikke tenke på hvordan det kunne gått om vi hadde piller tilgjengelig :#. Alt mens det hele foreviges, bokstavelig talt, på nettet, til "glede" for fremtidige arbeidsgivere og bekjentskaper..... men nå beveger jeg meg litt ut på viddene.

Hehe, kødder du??

Jeg bodde i Oslo hele ungdomstida - noen år siden nå, ja -men jeg tror eneste forskjellen idag fra den gangen, er at det er flere tiggere på gata. Tiggerne gjør oss ingenting, men hvis man er redd alle som ser "annerledes" ut, så skjønner jeg at man ikke tør å gå på gata i Oslo. Tror Oslo er en meget trygg by! Jeg kjenner svært mange som bor der idag, og har aldri hørt at de har blitt utsatt for noe "skummelt".

Annonse

Gjest gammel oslo-borger

''Når vi tar høyde for befolkningsøkningen, har det samlede omfanget av anmeldt voldskriminalitet holdt seg relativt stabilt siden årtusenskiftet, på mellom 5,3 og 5,6 per 1 000 innbyggere. I likhet med alle tidligere år, har Finnmark og Oslo mest anmeldt voldskriminalitet i forhold til befolkningsmengden, med henholdsvis 9,6 og 8,0 per 1 000 innbyggere.''

Hilsen SSB

Oslo er altså omtrent som Finnmark hva angår vold.

Med vennlig hilsen

''I likhet med alle tidligere år, har Finnmark og Oslo mest anmeldt voldskriminalitet i forhold til befolkningsmengden''

Så pakistanske og samiske gjenger skal man altså holde seg unna.

''I likhet med alle tidligere år, har Finnmark og Oslo mest anmeldt voldskriminalitet i forhold til befolkningsmengden''

''Så pakistanske og samiske gjenger skal man altså holde seg unna.''

Hehe. Good one.

Det er vel helst slik at man skal holde seg unna visse gjenger generelt ;)

Jeg bodde i Oslo på - 80-90-tallet og de vi holdt oss unna var Veitvetgjengen husker jeg ;) Tøyenklubben var veldig populær og der var vel flertallet pakistanere - null bråk der som jeg kan huske iallefall ;)

trollemor;o)

hahahahaha, jeg har vært/er i Oslo nå. Har med barn og har ikke verken sett eller opplevd noe som er mer skremmende enni småbyen vi kommer fra..... Kjæresten din er ei pingle!!! :-D

Det er vel helst slik at man skal holde seg unna visse gjenger generelt ;)

Jeg bodde i Oslo på - 80-90-tallet og de vi holdt oss unna var Veitvetgjengen husker jeg ;) Tøyenklubben var veldig populær og der var vel flertallet pakistanere - null bråk der som jeg kan huske iallefall ;)

Hehe, jeg bodde da ved siden av Veitvet og opplevde aldri noe tull, men ingen ungdom fikk lov å dra på Tøyenklubben og det fikk ikke de store ungene mine lov til heller ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...