Gå til innhold

Har Oslo blitt tøffere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 141
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

21

• Sør

14

• Dorthe

9

• mariaflyfly

4

Mest aktive i denne tråden

Det er ikke nødvendig og lete etter forandringene.

Statistikken viser at kriminaliteten har vært ganske så stabil (med forskjeller fra år til år, selvsagt). Hvis man tar den enorme befolkningsøkningen i Oslo med, så går kriminaliteten ned for det meste.

Derimot har nyhetsrapporteringen blitt langt bedre og detaljert, slik at folk nå sitter med samme hysteriske inntrykk av Oslo som i artikkelen.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida

Har du noen konkrete eksempler på hva du mener har endret seg?

''Har du noen konkrete eksempler på hva du mener har endret seg?''

Jeg har noen eksempler som jeg mener har endret seg. Enten fordi jeg er eldre eller fordi det virkelig har endret seg. Jeg tror det siste.

Det er umulig og få gå i fred på gata. Da tenker jeg ikke bare på rumenere og tigging, men jeg tenker også på alle selgerne også. Mange av dem har valgt seg ut Torggata. Selv om jeg viser med hele meg og prøver og gå i en sto bue bue utenom dem så følger de skrittene mine og sperrer veien for meg. En dag sto de jammen 4 stk i bredden, slik at det var umulig og passere.Det er umulig og få stå i fred når en venter bussen. Hvis jeg rister på hodet og signaliserer at jeg ikke vil ha noen innpå meg, blir det ikke respektert. De narkomane er egentlig ikke problemet. De lar meg være i fred.

Jeg tror ikke jeg hadde reagert så veldig på dette hvis jeg var i byen en skjelden gang bare. Da hadde det vært til og leve med. Jeg hadde sikkert ikke tenkt over det. Men når jeg er der hver dag og jeg liker og gå meg en tur i lunsjpausen, strekke på bena og få litt trim, så ser jeg så godt hvordan dette har forverret seg. Jeg hater at folk sperrer veien for meg, når jeg bare har en halvtimes lunsjpause. Jeg har det travelt og ja jeg irriterer meg over dette ;-)

Det siste nå er at det heller ikke er mulig og få sitte i fred på en uterestaurant på Karl Johan. Først kommer det en tigger, så prøver vi og ta opp igjen samtalen der den ble avbrudt og så kommer det en til og en til.

Kankje jeg er sær som liker og få være i fred og at jeg ikke kan regne med det i Sentrum, men jeg synes ikke det var like ille tidligere.

Gjest Nickløsheletida

Statistikken viser at kriminaliteten har vært ganske så stabil (med forskjeller fra år til år, selvsagt). Hvis man tar den enorme befolkningsøkningen i Oslo med, så går kriminaliteten ned for det meste.

Derimot har nyhetsrapporteringen blitt langt bedre og detaljert, slik at folk nå sitter med samme hysteriske inntrykk av Oslo som i artikkelen.

Med vennlig hilsen

Jeg sikter ikke bare til kriminalitet

Gjest Nickløsheletida

''Jeg synes igrunnen det er ganske genialt at sør dropper å svare ham jeg''

Genialt å svare N&N via tredjepersoner, poste sitater fra N&N, starte tråder om N&N og messe rundt omkring på andre forum om N&N, samtidig som du gjentar til det kjedsommelige hvor flink du er til å ignorere N&N?

Jaja, vi har alle våre oppfatninger av hva genialitet er tydligvis...

Han klarer ikke og ignorere deg. Når han svarer andre, er det egentlig deg han snakker til :-)

Annonse

Gjest Nord og ned.

Ok, jeg er ikke fra Oslo som du kanskje skjønner.

Stakkars folk, jeg syns synd i de jeg!

''Stakkars folk, jeg syns synd i de jeg!''

De narkomane er det veldig synd på natuligvis. Men det kan ikke sies om hopen av langere og deres rike bakmenn, samt tjukvpakket og andre småkriminelle som frekveneterer området.

Gjest Nord og ned.

Med vennlig hilsen

''Statistikken viser at kriminaliteten har vært ganske så stabil (med forskjeller fra år til år, selvsagt)''

Igjen"glemte" du det vesentlige, nemlig at kriminaliteten utført av etniske nordmenn har gått kraftig ned, mens den totale summen er opprettholdt av den enorme overhyppigheten forbrytelser utført av folk fra fremmede land, og som i sin tur gjør at de okkuperer mer enn 50% av plassene i flere fengsler.

Gjest Nickløsheletida

''kjæresten min tør ikke dra på tur med meg til oslo. Det er for mye kriminalitet der.''

Haha, har han i det hele tatt vært der!? Jeg er vokst opp like utenfor og har bodd i Oslo det aller meste av mitt liv, og har aldri vært utsatt for noe skummelt - til tross for en noe "utagerende" ungdom og at jeg har vært på steder til tider jeg håper mine barn unngår. Omtrent samme gjelder de aller fleste jeg kjenner i Oslo.

Det kan jo være en som sliter med angst eller noe dette da. Jeg har ei barndomsvenninne som ikke tør og besøke meg i Oslo hvis hun må reise alene. Hun er redd hun skal komme bort. Hun tør ikke selv om jeg har sagt at jeg kan møte henne på sentralbanestasjonen. Hun har angst, så det er egentlig ikke noe å le av.

Jeg har noen eksempler som jeg mener har endret seg. Enten fordi jeg er eldre eller fordi det virkelig har endret seg. Jeg tror det siste.

Det er umulig og få gå i fred på gata. Da tenker jeg ikke bare på rumenere og tigging, men jeg tenker også på alle selgerne også. Mange av dem har valgt seg ut Torggata. Selv om jeg viser med hele meg og prøver og gå i en sto bue bue utenom dem så følger de skrittene mine og sperrer veien for meg. En dag sto de jammen 4 stk i bredden, slik at det var umulig og passere.Det er umulig og få stå i fred når en venter bussen. Hvis jeg rister på hodet og signaliserer at jeg ikke vil ha noen innpå meg, blir det ikke respektert. De narkomane er egentlig ikke problemet. De lar meg være i fred.

Jeg tror ikke jeg hadde reagert så veldig på dette hvis jeg var i byen en skjelden gang bare. Da hadde det vært til og leve med. Jeg hadde sikkert ikke tenkt over det. Men når jeg er der hver dag og jeg liker og gå meg en tur i lunsjpausen, strekke på bena og få litt trim, så ser jeg så godt hvordan dette har forverret seg. Jeg hater at folk sperrer veien for meg, når jeg bare har en halvtimes lunsjpause. Jeg har det travelt og ja jeg irriterer meg over dette ;-)

Det siste nå er at det heller ikke er mulig og få sitte i fred på en uterestaurant på Karl Johan. Først kommer det en tigger, så prøver vi og ta opp igjen samtalen der den ble avbrudt og så kommer det en til og en til.

Kankje jeg er sær som liker og få være i fred og at jeg ikke kan regne med det i Sentrum, men jeg synes ikke det var like ille tidligere.

Stemmer, selgerne kom før tiggerene. Det er mange av dem i torggata. Jeg bruker av og til, når jeg ikke gidder å si nei, takk, å komme dem i forkjøpet og spørre hva klokka er, og innen de rekker å svare har jeg gått forbi. Eller svarer takk i forbifarta.

Merkelig.

Jeg går gjennom både Brugata, Torggata og på Grønland hver uke, og har aldri noen problemer i det hele tatt. Samme med min samboer.

Det eneste er på bussholdeplassen utenfor Günerius, men det er vanligvis fordi det er så mange folk der, på et veldig lite sted.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida

Merkelig.

Jeg går gjennom både Brugata, Torggata og på Grønland hver uke, og har aldri noen problemer i det hele tatt. Samme med min samboer.

Det eneste er på bussholdeplassen utenfor Günerius, men det er vanligvis fordi det er så mange folk der, på et veldig lite sted.

Med vennlig hilsen

Men du har bosatt deg i sentrum og liker vel det maset der. Det gjør ikke jeg hvis jeg ikke må. Jeg bor på "landet"

Annonse

Han klarer ikke og ignorere deg. Når han svarer andre, er det egentlig deg han snakker til :-)

Elementet spammer innboksen min her på DOL med bokstavelig talt tusenvis av innlegg etter innlegg av skriblerier man vanligvis kun finner på dovegger, så det er rimelig åpenbart hvor besettelsen ligger, og det er ikke hos meg.

Og ja, med tanke på den konstante strømmen av falsifiserte sitater og løgner, så blir han nevnt noen få ganger i innlegg til andre.

Gjest Nickløsheletida

Elementet spammer innboksen min her på DOL med bokstavelig talt tusenvis av innlegg etter innlegg av skriblerier man vanligvis kun finner på dovegger, så det er rimelig åpenbart hvor besettelsen ligger, og det er ikke hos meg.

Og ja, med tanke på den konstante strømmen av falsifiserte sitater og løgner, så blir han nevnt noen få ganger i innlegg til andre.

Dere er like gode og ekstreme (på hver deres måte) begge to og har bare en eneste interesse.

Noen ganger lurer jeg på om dere har andre interesser ?

Gjest Nickløsheletida

Joda, men det er ikke mye "mas" sammenlignet med de fleste andre hovedstader.

Med vennlig hilsen

Nå har jeg reist en del jeg også og er både uenig og enig.

Det _er_ mer tigging i Oslo nå enn du finner i mange andre storbyer.

I New York brukte de T-banevognene til å tigge på, men det var ikke mye av det i gatene. Det er mer tigging i gatene i Oslo enn det er i New York faktisk og det sier litt. Selv om New York er så masete på andre måter at jeg aldri kunne greid og bo der. Spennede by og besøke for noen dager, men må være en grusom by og bo i.

Nå har jeg reist en del jeg også og er både uenig og enig.

Det _er_ mer tigging i Oslo nå enn du finner i mange andre storbyer.

I New York brukte de T-banevognene til å tigge på, men det var ikke mye av det i gatene. Det er mer tigging i gatene i Oslo enn det er i New York faktisk og det sier litt. Selv om New York er så masete på andre måter at jeg aldri kunne greid og bo der. Spennede by og besøke for noen dager, men må være en grusom by og bo i.

Jeg er ikke sikker på om tigging er lov i New York. Jeg leste at de skulle gjøre det lov igjen i Paris.

Et samfunn kan bedømmes på hvordan det behandler de fattigste.

Jeg liker meg godt i NY, men det er klart at det ville blitt slitsomt hvis man måtte reise i timesvis med metroen hver dag.

Med vennlig hilsen

Dere er like gode og ekstreme (på hver deres måte) begge to og har bare en eneste interesse.

Noen ganger lurer jeg på om dere har andre interesser ?

Hvordan er jeg "ekstrem"?

Jeg ligger litt til venstre for sentrum politisk, godt innenfor Norges største parti. Liker partiet Høyres fokus på individet, og SVs fokus på de "svake" i samfunnet.

Det jeg forfekter oftest om på DOL er Menneskerettigheter, likestilling, at man ikke skal diskriminere etter kjønn, legning, osv, samt at mennesker skal behandles som individer, ytringsfrihet og religionsfrihet. Godt innenfor den norske Grunnloven, og den europeiske Menneskerettighetskonvensjonen, med andre ord.

Ikke så veldig "ekstremt" på noen som helst måte, altså. ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

''Elementet spammer innboksen min her på DOL med bokstavelig talt tusenvis av innlegg etter innlegg av skriblerier man vanligvis kun finner på dovegger,''

Bedre å bare spamme din såkalte "innboks" enn du som systematisk ødelegger hele DOL med din verbale kloakk stort sett i hele sommer, og produserer til tider langt over halvparten av alt som skrives her. Men evige gjentakelser, løgner, sjikane og psykopatisk babbel.

Når det gjelder dovegger er de langt mer oppløftende lesning enn hva du noen gang har produsert. Ikke minst når det gjelder seksualitet hvor det abolutt eneste forhold du later til å ha til det er forbundet med ord, som overgrep, tvang, voldtekt, skyld, straff osv.

Du har et like anstrengt forhold til det meste annet også, ikke minst til dine omgivelser hvor negativ oppmerksomhet er alt du er i stand til å generere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...