Gå til innhold

Sint på NSB


Gjest Kjører bil neste gang

Anbefalte innlegg

Gjest Kjører bil neste gang

Skulle ta toget i dag, og møtte opp på ubetjent stasjon. Der var selvfølgelig automaten i ustand, så jeg fikk ikke kjøpt billett. Vel på toget forsøkte jeg å forklare konduktøren at jeg ikke hadde fått kjøpt billett fordi automaten var i ustand, men det godtok han ikke. Jeg måtte betale 20 kr ekstra fordi jeg ikke hadde kjøpt billett (fra en automat i ustand) eller gå av toget på neste stasjon. Neste stajon er jo et sted langt ute i ødemarken med ett hus, så det var jo ikke noe alternativ. Er ikke noe rart at NSB mister kunder med en så stivbent kundebehandling. Hjem igjen tok jeg buss, både billigere og kortere å gå hjem. Men neste gang er ikke NSB et alternativ. Da tar jeg bilen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382195-sint-p%C3%A5-nsb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd at du fikk en slik opplevelse.

Men: NSB's mobil-app er den enkle løsningen. Du bestiller ved hjelp av noen tastetrykk på telefonen din, når du vil, gjerne mens du står på stasjonen - eller når du har satt deg i setet - før konduktøren kommer. Eventuelt flere uker i forveien om du ønsker det.

Jeg bruker den ofte, og synes det er superenkelt og brukervennlig. Ikke mer stress med henting av billett på stasjonen etc.

http://www.nsb.no/app

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382195-sint-p%C3%A5-nsb/#findComment-3372010
Del på andre sider

Onsdag1365380628

Jeg skjønner at du er irritert over en slik kundebehandling. Men nsb sine konduktører opplever mange ganger hver eneste dag at folk ikke har billett, automaten fungerte ikke, hadde ikke tid før toget kom og så videre. Å sile ut noen som skal slippe å betale den ene 20 kronen er ikke lett. Derfor har nok nsb bestemt at billetten på toget koster 20 kroner mer, uansett årsak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382195-sint-p%C3%A5-nsb/#findComment-3372131
Del på andre sider

Gjest Kjører bil neste gang

Jeg skjønner at du er irritert over en slik kundebehandling. Men nsb sine konduktører opplever mange ganger hver eneste dag at folk ikke har billett, automaten fungerte ikke, hadde ikke tid før toget kom og så videre. Å sile ut noen som skal slippe å betale den ene 20 kronen er ikke lett. Derfor har nok nsb bestemt at billetten på toget koster 20 kroner mer, uansett årsak.

Allikevel blir det helt feil. Jeg PRØVDE å kjøpe billett, men automaten virket ikke. Skal NSB betrakte alle sine ærlige kunder som juksere da? Det må jo være lov ¨bruke skjønn? Jeg lyver ikke for å tjene 20 kroner. Det er heller ikke summen som er problemet her, men at jeg faktisk mer eller mindre blir beskyldt for å lyve. Og det irriterer meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382195-sint-p%C3%A5-nsb/#findComment-3372153
Del på andre sider

Gjest Kjører bil neste gang

Synd at du fikk en slik opplevelse.

Men: NSB's mobil-app er den enkle løsningen. Du bestiller ved hjelp av noen tastetrykk på telefonen din, når du vil, gjerne mens du står på stasjonen - eller når du har satt deg i setet - før konduktøren kommer. Eventuelt flere uker i forveien om du ønsker det.

Jeg bruker den ofte, og synes det er superenkelt og brukervennlig. Ikke mer stress med henting av billett på stasjonen etc.

http://www.nsb.no/app

Et godt tips til jeg får ny mobiltelefon. Nå har jeg en meget "brukervennlig" mobiltelefon, dvs at jeg bl.a ikke kan gå på internett med den, og ikke få lastet ned apper heller. I følge m ine barn er den fra "tidlig steinalder", og det har de nok rett i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382195-sint-p%C3%A5-nsb/#findComment-3372162
Del på andre sider

Annonse

Hvis du tar kontakt med NSB umiddelbart etter ankomst og gir beskjed om at automaten på den ubetjente stasjonen var i ustand, kan det hende du får refundert de 20 kr. Men da har du sannsynligvis brukt den opp på tid og tlf.-utgifter....

.......det er allikevel noe med prinsippet ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382195-sint-p%C3%A5-nsb/#findComment-3372178
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...