Gå til innhold

Hvordan oppbevare tallerkener?

Anbefalte innlegg

Jeg har en god del servise som skal oppbevares i en bod. Det er veldig tungt, og jeg lurer på hvordan jeg kan oppbevare det best mulig slik at det ikke tar så mye plass, og kanskje kan stables på en eller annen måte. Tror det er for tungt og plasskrevende å ha i vanlige pappesker.

Smarte ideer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382197-hvordan-oppbevare-tallerkener/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest germinate

Ja, kanskje det. Det er ganske mange, men hvis posene er sterke nok. Så skulle jeg gjerne hatt dem stabla på en eller annen måte, i høyden, slik at alt sammen totalt sett tar mindre plass.

Du kan kanskje bruke flere poser, altså sette feks 4 fat i en pose, og 4 i neste, og bare sette de oppå hverandre.

Du kan kanskje bruke flere poser, altså sette feks 4 fat i en pose, og 4 i neste, og bare sette de oppå hverandre.

Ja, problemet er videre at det er mange fat og fat i forskjellige størrelser, så det blir ustøtt når de står oppå hverandre, ergo må jeg bruke lengden, og da tar det større plass, når jeg ønsker å oppbevare i høyden. Og de skal helst være litt beskytta, siden det er knuselig, og kunne flyttes på.

Skulle hatt noen slags runde metalltønner, eller runde esker. Hm.

Gjest germinate

Ja, problemet er videre at det er mange fat og fat i forskjellige størrelser, så det blir ustøtt når de står oppå hverandre, ergo må jeg bruke lengden, og da tar det større plass, når jeg ønsker å oppbevare i høyden. Og de skal helst være litt beskytta, siden det er knuselig, og kunne flyttes på.

Skulle hatt noen slags runde metalltønner, eller runde esker. Hm.

Hvis du pakker inn hvert fat i feks husholdningspapir, eller aviser, står de i hvertfall stødigere...

Annonse

Onsdag1365380628

Hvis service skal settes bort for en lang stund og ikke brukes i det hele tatt, hadde jeg nok tatt meg jobben å pakke det ordentlig ned i feks plastkasser. Man kan utnytte plassen godt i slike, ved å stable i høyden, samt fylle ut plassen rundt med løse asjetter inntullet med feks avispapir.

Kjøp noen relativt stive plastkasser som er beregnet for stabling i høyden . Finnes gode alterantiver på claes ohlson og europris. Men pass på at de er stive nok til ikke å klappe sammen dersom de får en del vekt på toppen av seg.

Det fins plastkasser å få kjøpt! Så bra, takk, god ide.

Annonse

Hvis service skal settes bort for en lang stund og ikke brukes i det hele tatt, hadde jeg nok tatt meg jobben å pakke det ordentlig ned i feks plastkasser. Man kan utnytte plassen godt i slike, ved å stable i høyden, samt fylle ut plassen rundt med løse asjetter inntullet med feks avispapir.

Plastkasser: De var svært dyre på Claes Ohlsson. De gjennomsiktige kostet 200 pr stk. Fant noen små som kunne klappes sammen for en rimeligere penge, men de tåler lite vekt. Så var det noen blå til litt over 100 pr stk.

Vet du tilfeldigvis hvor de selger plastkasser til en passe pris?

Plastkasser: De var svært dyre på Claes Ohlsson. De gjennomsiktige kostet 200 pr stk. Fant noen små som kunne klappes sammen for en rimeligere penge, men de tåler lite vekt. Så var det noen blå til litt over 100 pr stk.

Europris pleier å ha mye rimelig... ser ut som de har plastkasser til oppbevaring også: http://www.europris.no/kunder/europris/cms.nsf/doc/5B1EB8C9F50D2C6DC12578390023EF56

Europris, Nille eller Staples? Biltema? Pass på at lokket sitter godt fast!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...