Gå til innhold

I serien rød-grønne idiotforslag..

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

..har vi nå kommet til at man helst skal flås for kunne handle: http://www.tv2.no/nyheter/politisk/vil-tvinge-butikker-til-aa-ta-parkeringsavgift-3843531.html#.UBwrfZN0AEc.facebook

Tidigere i samme serie: Forbud mot kinderegg, forbud mot å røyke utendørs, forbud mot at voksne skal kunne ha frivillig sex(vedtatt), forbud mot tipakninger røyk, forbud mot å puste mer enn nødvendig av miljøhensyn kommer når?

Fortsetter under...

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

29

• Colette

11

• Goliath

4

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Lurer på hvordan regjeringen har tenkt at jeg skulle få med meg lenestolen jeg kjøpte for en tid siden på bussen? For ikke å snakke om den nye hjørnesofaen! Snakker om å mangle gangsyn fullstendig...

For ikke å snakke om oss som bor slik til at vi ikke har kollektivtransport å bruke..... vi må på butikken vi også!

Mitt inntrykk er at de fleste familier handler stort en gang i uka...Selv handler jeg i snitt fem fulle bæreposer fredagene. Ta bussen hjem? For det første går det ikke buss... og for det andre må jeg gå en lang bakke fra hovedveien opp til huset (ca 500 meter) - med fem bæreposer??

Idiotforslag spør du meg!

Annonse

Jeg er også lei av forbud og barnehagementalitet. Men jeg bruker neppe TV2 som en pålitelig nyhetskilde.

Vel, nyheten må sees i sammenheng med at vi på en eller annen måte må få lokal forurensning redusert - dvs. flere må bruke kollektiv transport eller elbiler.

Les her:

http://www.forskning.no/kortnytt/328707

Det er faktisk et stort problem!

Med vennlig hilsen

For ikke å snakke om oss som bor slik til at vi ikke har kollektivtransport å bruke..... vi må på butikken vi også!

Mitt inntrykk er at de fleste familier handler stort en gang i uka...Selv handler jeg i snitt fem fulle bæreposer fredagene. Ta bussen hjem? For det første går det ikke buss... og for det andre må jeg gå en lang bakke fra hovedveien opp til huset (ca 500 meter) - med fem bæreposer??

Idiotforslag spør du meg!

:kremt:

Det er ingen som forbyr noen å kjøre bil.

Man er nødt til å gjøre noe for de fleste norske byer ligger "milevis" over de tillatte forurensningskravene. Dvs. at med mindre svært mange begynner å bruke kollektiv transport, så må man enten gjøre som i Berlin (bannlyse alle biler som forurenser mer enn X), eller lignende tiltak.

Med vennlig hilsen

Vel, nyheten må sees i sammenheng med at vi på en eller annen måte må få lokal forurensning redusert - dvs. flere må bruke kollektiv transport eller elbiler.

Les her:

Med vennlig hilsen

Ja, sikkert...Men det er ikke alt som er gjennomførbart i praksis. Jeg handler også mat en gang i uka, og har med meg 6-7 fulle bæreposer hjem. Det er lenge siden jeg slo fra meg tanken om og få det med på bussen.

Les her:

Med vennlig hilsen

Det er et problem, men parkeringsavgift løser neppe problemet..... Jeg for min del kan uansett ikke bruke kollektivtransport. Alle slike ordninger er til ekstra stor ulempe for folk som bor i grisgrendte strøk.

Det er et problem, men parkeringsavgift løser neppe problemet..... Jeg for min del kan uansett ikke bruke kollektivtransport. Alle slike ordninger er til ekstra stor ulempe for folk som bor i grisgrendte strøk.

Joda, og det er snakk om en parkeringsavgift (for å få de som kan til å bruke kollektiv transport (eller elbil)), fordi lokalforurensningen tar knekken på mange astmatikere, og forhøyre kreftrisikoen.

Mange byer i Norge er over europeiske grenseverdier for lovlig forurensning hver vinter.

Med vennlig hilsen

:kremt:

Det er ingen som forbyr noen å kjøre bil.

Man er nødt til å gjøre noe for de fleste norske byer ligger "milevis" over de tillatte forurensningskravene. Dvs. at med mindre svært mange begynner å bruke kollektiv transport, så må man enten gjøre som i Berlin (bannlyse alle biler som forurenser mer enn X), eller lignende tiltak.

Med vennlig hilsen

Tror du virkelig færre kjører bil når de skal handle mat til helga dersom et slikt forslag går igjennom? Jeg tviler sterkt.... greit nok for familier der husholdningen består av kun en eller to personer, men der det er snakk om en familie med fire-fem, så er det rett og slett ikke mulig å få med seg matvarene hjem med bussen...

Ja, sikkert...Men det er ikke alt som er gjennomførbart i praksis. Jeg handler også mat en gang i uka, og har med meg 6-7 fulle bæreposer hjem. Det er lenge siden jeg slo fra meg tanken om og få det med på bussen.

Men hvem er det som sier at du ikke kan handle?

Med vennlig hilsen

Annonse

Joda, og det er snakk om en parkeringsavgift (for å få de som kan til å bruke kollektiv transport (eller elbil)), fordi lokalforurensningen tar knekken på mange astmatikere, og forhøyre kreftrisikoen.

Mange byer i Norge er over europeiske grenseverdier for lovlig forurensning hver vinter.

Med vennlig hilsen

Poenget er at det neppe vil hjelpe....

Tror du virkelig færre kjører bil når de skal handle mat til helga dersom et slikt forslag går igjennom? Jeg tviler sterkt.... greit nok for familier der husholdningen består av kun en eller to personer, men der det er snakk om en familie med fire-fem, så er det rett og slett ikke mulig å få med seg matvarene hjem med bussen...

''Tror du virkelig færre kjører bil når de skal handle mat til helga dersom et slikt forslag går igjennom?''

For det første, ganske mange i Norge har faktisk ikke bil. Tro det eller ei.

Men mer fundamentalt - nei, jeg tror ikke at folk tar "helgehandelen" med på bussen, men det kan jo være at folk tar en liter melk med på bussen?

Med vennlig hilsen

Men hvem er det som sier at du ikke kan handle?

Med vennlig hilsen

Det er snakk om og avgiftsbelegge/forby hvert eneste skritt vi tar snart. Jeg begynner og bli lei en regjering som ikke har fantasi til noe annet. Selv om det egentlig var sensureringen av ABB under rettssaken som var utslaget, for min del. Men det er jo en helt annen sak...

Det er snakk om og avgiftsbelegge/forby hvert eneste skritt vi tar snart. Jeg begynner og bli lei en regjering som ikke har fantasi til noe annet. Selv om det egentlig var sensureringen av ABB under rettssaken som var utslaget, for min del. Men det er jo en helt annen sak...

''Det er snakk om og avgiftsbelegge/forby hvert eneste skritt vi tar snart. Jeg begynner og bli lei en regjering som ikke har fantasi til noe annet.''

Nå skal du selvsagt være glad at vi ikke har høyresiden i regjeringen, for de vil jo at vi skal ta et klespoliti, slik som i Iran.

Dette handler om måter å få redusert foruresning på. Den er langt over grensen, særlig på vinterstid, og det forårsaker dødsfall og plager for mange.

''Selv om det egentlig var sensureringen av ABB under rettssaken som var utslaget, for min del. Men det er jo en helt annen sak...''

Nå var det ikke regjeringen som sensurerte ABB.

Norge har, for øvrig, fått en pris av for Beste Land for Pressefrihet (sammen med Island) av Reporters Without Borders i 2007.

''Tror du virkelig færre kjører bil når de skal handle mat til helga dersom et slikt forslag går igjennom?''

For det første, ganske mange i Norge har faktisk ikke bil. Tro det eller ei.

Men mer fundamentalt - nei, jeg tror ikke at folk tar "helgehandelen" med på bussen, men det kan jo være at folk tar en liter melk med på bussen?

Med vennlig hilsen

En liter melk holder jo bare til en person :P Dette er et forslag som vil ramme småbarnsfamilier og folk som bor i utkantstrøk. Det er en regel som neppe vil endre noe som helst mht folks kjørevaner, og da blir det bare en regel som er til for å ha en regel.

Langt bedre ville det vært om man fikk utvikla mulighetene for bruk av elbil i Norge, med flere ladestasjoner også i utkantene - samt raskere ladetid. Med de lave avgiftene på elbil, så ville svært mange flere da kjøpt dette - men her vil jo staten tape penger.... så jeg tviler på de våger seg på det "stuntet" ;)

''Det er snakk om og avgiftsbelegge/forby hvert eneste skritt vi tar snart. Jeg begynner og bli lei en regjering som ikke har fantasi til noe annet.''

Nå skal du selvsagt være glad at vi ikke har høyresiden i regjeringen, for de vil jo at vi skal ta et klespoliti, slik som i Iran.

Dette handler om måter å få redusert foruresning på. Den er langt over grensen, særlig på vinterstid, og det forårsaker dødsfall og plager for mange.

''Selv om det egentlig var sensureringen av ABB under rettssaken som var utslaget, for min del. Men det er jo en helt annen sak...''

Nå var det ikke regjeringen som sensurerte ABB.

Norge har, for øvrig, fått en pris av for Beste Land for Pressefrihet (sammen med Island) av Reporters Without Borders i 2007.

Ja, sikkert. Jeg vet ikke hvem som innførte sensur under rettssaken. Men det skulle vel forundre meg mye om ikke regjeringen hadde en finger med i spillet. Kall det gjerne konspirasjonsteorier - men jeg har ikke tillit lenger.

Alt kan ikke løses ved hjelp av forbud og avgifter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...