Gå til innhold

I serien rød-grønne idiotforslag..

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

Og hvordan sammenligner du det med antall døde fra trafikkforurensning samme steder?

''Og hvordan sammenligner du det med antall døde fra trafikkforurensning samme steder?''

Og hvor mange er det snakk om kontra antall døde i trafikk_ulykker_

Hva med å forby privatbilisme, som i Nord-korea? da er jo problemet ditt løst.

Fortsetter under...

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

29

• Colette

11

• Goliath

4

• Lillemus

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest siwestad

Og hvordan sammenligner du det med antall døde fra trafikkforurensning samme steder?

Det ene utelukker ikke det andre. Forurensing fra flytrafikken er et alvorlig problem som man må ta alvorlig. Folk må rett og slett fly mindre.

''Det er vel helst det at jeg tror dette absolutt ikke vil redusere bruken av bil.... man kan redusere bruken av bil inn til byene, men da ved bompenger, hyppigere kollektivtransport osv. Å ha parkeringsavgifter ved matbutikker utenfor bykjernen hjelper neppe! – togli''

Vel, det er jo også et forslag, og ikke noe som er vedtatt.

De andre tingene du nevner er jo stort sett implementert allerede.

Alternativer er jo f. eks. å gjøre bensin/diesel dyrere (det er relativt billig i Norge sammenlignet med lønn i andre land), osv.

Med vennlig hilsen

De må gjerne gjøre bensin/diesel dyrere, men da må de samtidig gi oss i distriktsnorge muligheten til å velge kollektivtransport. Pr idag har f.eks. ikke jeg annet valg enn å bruke bil hvis jeg vil være ute i jobb...

Gjest Nord og ned.

''Et latterlig tiltak for å reversere utviklingen tilbake til 60-åras handlemønster da husmødrene handlet hver dag, og derfor fikk med seg alt på sykkel eller sparken.''

Mannen er direkte latterlig. Det beste er bare å ignorere alle skrulleriene hans.

Irak hadde Komiske-Ali. Vi har ham :-)

Gjest Nord og ned.

''OK - hvordan vil du redusere foruresningen, da?''

Selv kan du jo bidra ved å foreta færre flyreiser.

http://natgeo.no/natur/miljoe/forurensning-fra-fly-krever-flere-liv-enn-flystyrter

''Selv kan du jo bidra ved å foreta færre flyreiser''

Slutt og still så pinlige spørsmål!

Annonse

De må gjerne gjøre bensin/diesel dyrere, men da må de samtidig gi oss i distriktsnorge muligheten til å velge kollektivtransport. Pr idag har f.eks. ikke jeg annet valg enn å bruke bil hvis jeg vil være ute i jobb...

Jeg vet det, men dine månedlige utgifter ville neppe engang merket at du måtte betale 5-10 kr mens du handlet. ;-)

Derimot er det ment som en påminnelse for folk som kan ta kollektiv transport.

Dyrere bensin/diesel vil nok ramme folk i distriktene mye hardere.

Med vennlig hilsen

''Slutt og still så pinlige spørsmål!''

Ja, han skryter jo vanligvis hvor mye han reiser.

''Ja, han skryter jo vanligvis hvor mye han reiser. – siwestad

''

Hvor "skryter" jeg av det?

Siden du skriver "vanligvis" bør det ikke være vanskelig for deg å komme med noen eksempler?

Gjest Nord og ned.

''

Siden du skriver "vanligvis" bør det ikke være vanskelig for deg å komme med noen eksempler?

Er vel ikke så veldig mange dager/uker siden at du skrøt av hvor mange hundre ganger du hadde tatt fly i ditt liv, og hvor mange reisedøgn du har.

Fort gjort å tulle seg bort når man er en så grunnfestet dobbelmoralist som deg vet du...

Gjest Nord og ned.

''Husk at moral kun behøver følges av andre.''

Ja, det er jo typisk for sosialister.

Nesten et varemerke med copyright for sosialister det ja..

Heldigvis ser det ut til at så mange har insett dette etterhvert, at det er over å ut for røkla etter neste valg.

Annonse

Gjest siwestad

''

Typisk svar fra deg da du vet at søkefunksjonen her ikke fungerer særlig bra. Men du får lese igjennom dine gamle innlegg (til orientering dreier dette seg om en 100-150 tusen innlegg, så da er du nok sysselsatt resten av helgen, og vel så det).

Gjest Nord og ned.

Jeg vet det, men dine månedlige utgifter ville neppe engang merket at du måtte betale 5-10 kr mens du handlet. ;-)

Derimot er det ment som en påminnelse for folk som kan ta kollektiv transport.

Dyrere bensin/diesel vil nok ramme folk i distriktene mye hardere.

Med vennlig hilsen

''men dine månedlige utgifter ville neppe engang merket at du måtte betale 5-10 kr mens du handlet. ;-)''

Javel, det gjør jo i så fall dette avgiftsforslaget ennå mer meningsløst. Kun egnet til å kaste bort folks tid på å kjøpe en hensiktsløs billett.

Typisk svar fra deg da du vet at søkefunksjonen her ikke fungerer særlig bra. Men du får lese igjennom dine gamle innlegg (til orientering dreier dette seg om en 100-150 tusen innlegg, så da er du nok sysselsatt resten av helgen, og vel så det).

Så det du skrev var altså bare din egen fantasi, og ikke noe som er basert på noe jeg har skrevet.

Takk!

megler Smekk

Du må gjerne komme med konkrete forslag for hvordan svevestøv og annen lokalforurensning skal reduseres fra helsefarlige nivåer?

Det er beklageligvis helefarlig å bo i storbyer. Hvordan forventer du at folk flest skal bruke bussen når man storhandler én gang i uken? Ønsker du deg tilbake til tiden hvor mor var hjemmeværende og kunne småhandle hver dag?

Det er beklageligvis helefarlig å bo i storbyer. Hvordan forventer du at folk flest skal bruke bussen når man storhandler én gang i uken? Ønsker du deg tilbake til tiden hvor mor var hjemmeværende og kunne småhandle hver dag?

''Hvordan forventer du at folk flest skal bruke bussen når man storhandler én gang i uken? Ønsker du deg tilbake til tiden hvor mor var hjemmeværende og kunne småhandle hver dag? – megler Smekk''

Hvem er det som har påstått dette?

Ikke noen av de som fremmet forslaget, i hvert fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...