Gå til innhold

Sommerferieblues

Gjest kunden har alltid rett

Anbefalte innlegg

Gjest kunden har alltid rett

Mandag må jeg tilbake på jobb etter tre uker ferie. Tre herlige uker uten folk som skriker til meg i telefonen, banner til meg og kjefter på meg for ting jeg hverken kan gjøre noe med eller har gjort noe med tidligere. Jeg søker nye jobber hele tiden men det er ikke mye å velge mellom her jeg bor, så det ser ut som jeg er stuck med den jobben jeg har. Jeg prøver så godt jeg kan å bare la kjeftinga gå inn det ene øret og ut det andre, men det påvirker meg å få så mye kjeft. Hater det...

Hvorfor er det slik at normal høflighet ikke gjelder når folk ringer inn til firmaer som leverer tjenester til dem? Er det det at man bare er en telefonstemme, at folk dermed kan være så urimelige og uhøflige de bare vil? Gir det folk en rett til å behandle andre som dritt at man betaler 400 kr mnd for en tjeneste man slett ikke trenger men velger å ha for sin egen fornøyelse?

Neste gang du ringer banken din, mobilleverandøren, bakeren, strømleverandøren, internettleverandøren, bilverkstedet, frisøren osv, vær så snill og husk på at den du snakker med er et menneske. Vær så snill, ikke vær en av dem som får folk som meg til å hate tanken på at jeg må på jobb.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382265-sommerferieblues/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cinnamongirl

Forstår veldig godt at det er plagsomt.

Men det er vel slik at når folk ringer til et slikt sted så er de vanligvis rimelig frustrerte i utgangspunktet fordi produktet de har kjøpt ikke virker - det er ikke en telefonsamtale de hadde planlagt å ta - men noe som virker som ekstra bry for dem. Kanskje har de tapt noe som for dem var verdifullt - (vet ikke hvilke produkter - men tipper bredbånd etc).

Ingen unnskyldning for ikke å ha normal folkeskikk altså. Men en forklaring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382265-sommerferieblues/#findComment-3373165
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...