Gå til innhold

grunnlag for oppsigelse?

Gjest stakkars jente sier jeg bare

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var da en merkelig sammenstilling av to vidt forskjellige faktorer.

Hvis en blir seksuelt forulempet, er jo det den andre sin feil. En kan umulig bli oppsagt pga det.

Om en ikke gjør jobben sin, kan en bli oppsagt. En er ansatt for å gjøre en jobb. Om en ikke gjør denne, er det oppsigelsesgrunn.

Hvis en blir seksuelt forulempet, er jo det den andre sin feil. En kan umulig bli oppsagt pga det.

Om en ikke gjør jobben sin, kan en bli oppsagt. En er ansatt for å gjøre en jobb. Om en ikke gjør denne, er det oppsigelsesgrunn.

hva i all verden mener du? er det jentas feil at en kollega gjør slike fremstøt uten at hun har innbydd til dette!

og hvis neste steg er at hun blir voldtatt, er det også hennes feil kanskje? denne mannen som har gjort det er fra somalia, og har ingen respekt for kvinner!!

1. mannen har seksuelt trakassert henne. og hun har bevis for det, både kamera på jobben og grove sms.

2. mannen har over lang tid ikke gjort jobben sin og overlatt de aller fleste arbeidsoppgavene til oss. vi er flere som har sett oss lei på det.

3. spørsmålet mitt var: er summen av de to grunnlag for oppsigelse?

Gjest melmøll

Var litt uklart, er det mannen som har voldtatt og ikke gjort jobben sin? Du sier det finnes bevis også. Det bør absolutt være mulig å få personen oppsagt.

Eller var det slik at mannen har trakkasert henne så hun ikke har greid å gjøre jobben hvorpå hun nå er i ferd med å bli sagt opp?

Hun bør anmelde dette iallefall, og så kanskje hun kan kontakte Jurk å få rådgiving der?

Annonse

hva i all verden mener du? er det jentas feil at en kollega gjør slike fremstøt uten at hun har innbydd til dette!

GPn (og vi andre) trengte bare å vite hva som egentlig var spørsmålet da det virka uklart i ditt første innlegg. Du forklarte deg bra etter dette. At han er fra Somalia har selvsagt ingen betydning, men det er klart at dersom han driver seksuell trakassering, så bør han få sparken. Hvorfor snakker dere ikke med ledelsen?

1. mannen har seksuelt trakassert henne. og hun har bevis for det, både kamera på jobben og grove sms.

2. mannen har over lang tid ikke gjort jobben sin og overlatt de aller fleste arbeidsoppgavene til oss. vi er flere som har sett oss lei på det.

Ja, summen av de to er grunnlag for umiddelbar oppsigelse.

Det er til og med grunnlag for avskjedigelse, hvilket også bør gjøres av en ansvarlig arbeidsgiver. Denne jenta må beskyttes.

GPn (og vi andre) trengte bare å vite hva som egentlig var spørsmålet da det virka uklart i ditt første innlegg. Du forklarte deg bra etter dette. At han er fra Somalia har selvsagt ingen betydning, men det er klart at dersom han driver seksuell trakassering, så bør han få sparken. Hvorfor snakker dere ikke med ledelsen?

sjefen sier han er fra somalia og vet ikke bedre. han har bedt om unnskyldning. han har fått mange sjanser til å skjerpe seg når del gjelder arbeidsinnsats. han er dyktig på det når sjefen er til stede, da jobber han.

vi ga han en sjanse fordi han var så hyggelig og grei. så viste han denne siden plutselig.

sjefen sier han er fra somalia og vet ikke bedre. han har bedt om unnskyldning. han har fått mange sjanser til å skjerpe seg når del gjelder arbeidsinnsats. han er dyktig på det når sjefen er til stede, da jobber han.

vi ga han en sjanse fordi han var så hyggelig og grei. så viste han denne siden plutselig.

Hvis han ikke vet bedre så må han iallefall få beskjed i klartekst om at det er straffbart med slik oppførsel i Norge - enkelt og greit!

Jeg kjenner to somaliske menn, og ingen av de oppfører seg slik. De har stor respekt for kvinner og vet meget godt reglene for hva som er akseptert og ikke her i landet.

Hvis han ikke vet bedre så må han iallefall få beskjed i klartekst om at det er straffbart med slik oppførsel i Norge - enkelt og greit!

Jeg kjenner to somaliske menn, og ingen av de oppfører seg slik. De har stor respekt for kvinner og vet meget godt reglene for hva som er akseptert og ikke her i landet.

han har bodd her i 12 år og burde visst bedre. han har jo til og med snakket mye om sin region til meg og hvor strengt det er. dessutenvsove han at hun har kjæreste men unnskyldningen han kom med da var at de ikke var gift.

han har bodd her i 12 år og burde visst bedre. han har jo til og med snakket mye om sin region til meg og hvor strengt det er. dessutenvsove han at hun har kjæreste men unnskyldningen han kom med da var at de ikke var gift.

Annonse

Ok, men poenget er at han ikke kan fortsette slik, så noe må uansett gjøres! Anmeld ham til politiet... bevisene har dere.

Persille1365381127

Det er til og med grunnlag for avskjedigelse, hvilket også bør gjøres av en ansvarlig arbeidsgiver. Denne jenta må beskyttes.

Nja, slik jeg ser det er dette ikke grunn god nok...

Persille1365381127

Sms'ene kan holde som bevis, men ikke kamera. Det er ikke lov å filme på arbeidsplasser i Norge, det vil dermed bli avvist som bevis av retten (trist, men sant).

Det er likevel ikke oppsigelsesgrunn dersom ingen har tatt det opp med ham, han har blitt fortalt at han ikke kan oppføre seg slik - og fått minst to advarsler for adferden sin.

At han "ikke gjør jobben sin" sier oss veldig lite, og er umulig å svare på. Det kan være oppsigelsesgrunn dersom han gjentatte ganger har fått beskjed om å gjøre slik eller sånn og ikke gjør det, eller om han ikke kommer når han skal osv. Men det handler også mye mer om prosessen enn hva han faktisk har eller ikke har gjort.

Nå har vi hatt et møte med sjefen, og saken blir tatt videre. Det er flere som har reagert på denne mannen men som ikke har turt å si noe før nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...