Gå til innhold

Ryddesjau!

Anbefalte innlegg

Vi har hatt storopprydning! I helga har både mannen og jeg og ungene ryddet huset og fått tatt ting som ikke har blitt tatt på laaaaang tid.

Utrolig deilig! En av ungene kommenterte litt tørt: "Det er jo litt rart at det må et besøk til for at vi skal få ryddet skikkelig...." - og det har han/hun jo rett i. Vi får overnattingsbesøk av en hel familie i kveld og de blir noen dager.

Men fantastisk å få ryddet i hus, hage og garasje :-)

Dette har vi gjort:

*Vasket vinduer

*Gjort vanlig rent

*Vasket masse tøy (som vanlig)

*ryddet ut av en stappfull femskuffers kommode i gangen som var fylt med KUN rot, kastet det som skulle kastes, og sortert og LAGT på PLASS det andre! Fjernet kommoden, og kjøpt skoskap som skal monteres og sylles med sko i kveld :-)

*Fått oversikt over hvor hvilke ekstradyner og -puter vi har, vasket sengetøy, lagt på sengene til gjestene

*Beiset verandaen, rekkverket og møblene (det siste ble gjort far halvannen uke siden)

*Ryddet garasje og utebod

*Klippet hekk (for to uker siden), ryddet og beskjært andre ting i hagen

*Feid og spylt uteområdet

*Plantet nye sommerblomster utenfor

*Flyttet på mye ved slik at det ble skikkelig plass både utenfor og i garasjen

*Ungene har ryddet rommene sine slik at de ble både koselige og presentable

*Fått kjørt masse ting på søpla og til bruktbutikken

....

Det som står igjen i kveld er å vaske doene og golvene, og henge opp noen bilder som har stått på uten oppheng et par måneder.

Nå burde jeg jo bare fortsette med ryddingen når jeg først er i siget, for dette var jo faktisk gøy :-) Burde ta vaskerommet og klesskapet vårt også....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382310-ryddesjau/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Det er jo litt rart at det må et besøk til for at vi skal få ryddet skikkelig...."

He he, ja jeg husker en gang jeg hadde ryddet veldig, og datteren min spurte meg: "Skal vi ha gjester?" Men vi skulle ikke det da.

''He he, ja jeg husker en gang jeg hadde ryddet veldig, og datteren min spurte meg: "Skal vi ha gjester?" Men vi skulle ikke det da.''

Hos oss kan en helt vanlig støvsugingsrunde fremkalle det samme spørsmålet :P

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382310-ryddesjau/#findComment-3373474
Del på andre sider

''He he, ja jeg husker en gang jeg hadde ryddet veldig, og datteren min spurte meg: "Skal vi ha gjester?" Men vi skulle ikke det da.''

Hos oss kan en helt vanlig støvsugingsrunde fremkalle det samme spørsmålet :P

Det kan mine også si når vi rydder på en helt vanlig dag.

Uff - jeg vokste opp i et rotete hus, og har egnetlig ikke lyst til at mine barn skal gjøre det samme. Men vi har så vanvittig masse småting og rask som jeg tenker at vi ikke kan hiva - at det kan komme til nytte....

Var og kikket på huset til noen venner av oss som flyttet i sommer - og det var så deilig å komme inn i et hus uten masse rot og rask. litt sterilt var det da - men veldig befriende også....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382310-ryddesjau/#findComment-3373479
Del på andre sider

Hva med kottet?

;)

Dere har jo fått gjort masse! :D

Kottet er ikke blitt ryddet, men det var mer prekært med kommoden og vinduene og det rundt huset! *s*

Men skal du høre hva jeg fant inni klesskapet (vi har sånt stort femdørs skyvegarderobeskap med plass bak) vårt da jeg skulle ta frem alle dynene?

To putetrekk som jeg har lett etter til yndlingssengetøyet vårt (har vært på utkikk i halvannet år etter noe som passer, seinest lørdag ettermiddag) pluss to putetrekk til - og en sekk med sement fra vi pusset pipa for femten år siden..... (jeg har visst at den var der, men jeg har ikke orket å flytte den....) - grøss....

Har faktisk veldig lyst til å fortsette baki der - men det får vente til etter besøket.

Er spent på hvordan det går - de kommer seint i kveld, de franske altså!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382310-ryddesjau/#findComment-3373483
Del på andre sider

Annonse

Kottet er ikke blitt ryddet, men det var mer prekært med kommoden og vinduene og det rundt huset! *s*

Men skal du høre hva jeg fant inni klesskapet (vi har sånt stort femdørs skyvegarderobeskap med plass bak) vårt da jeg skulle ta frem alle dynene?

To putetrekk som jeg har lett etter til yndlingssengetøyet vårt (har vært på utkikk i halvannet år etter noe som passer, seinest lørdag ettermiddag) pluss to putetrekk til - og en sekk med sement fra vi pusset pipa for femten år siden..... (jeg har visst at den var der, men jeg har ikke orket å flytte den....) - grøss....

Har faktisk veldig lyst til å fortsette baki der - men det får vente til etter besøket.

Er spent på hvordan det går - de kommer seint i kveld, de franske altså!

Så hyggelig :)

Nyt champagnen! :D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382310-ryddesjau/#findComment-3373485
Del på andre sider

Onsdag1365380628

En slik sjau har jeg her hjemme nesten hver uke. Jeg rydder ihvertfall overalt, har med en pose slik at jeg kan kaste alt vi ikke har bruk for. Det pleier å bli en full handlepose, og den går rett i søpla. Jeg innbiller meg at dette bidrar til at vi ikke har så mange oppsamlingstasjoner med rusk og rask.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/382310-ryddesjau/#findComment-3373578
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...