Gå til innhold

Hvor mange sko har du?

Anbefalte innlegg

Gjest klesline
Skrevet

Jeg er grønn av misunnelse overfor dem som kan kjøpe alle de lekre skoene som finnes. Pga. misdannelser i beina kan jeg ikke bruke hva som helst og må alltid kjøpe dyre og praktiske sko.

Jeg har likevel samlet en del av praktiske sko og løselig anslått har jeg ca. 30 par inkludert vinterstøvler, sommersandaler, fjellsko osv.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har vel så mange som deg. Men så nærmer jeg meg 50 år og har hatt god inntekt i 25 år og svakhet for sko enda lenger :P. Sjelden jeg kaster sko jeg har likt, selv om de er slitt, tåler de alltid å brukes én gang til :P. Dermed samler det seg opp.

Er spesielt svak for høyhælte sko med en viss komfort (i den grad slikt finnes), men det er jo grenser for hvor mye høyhælte sko man trenger, særlig når man har barn og ikke er så ofte på byen eller fest. Har også svært mange sandaler av ulike slag, og disse lever jeg i hele sommeren.

Skrevet

Tja... Om jeg samler sammen alle sko og støvler for alle årstider har jeg sikkert 25 par vil jeg tro og om jeg slenger tøflene i haugen også så nærmere jeg meg fort 30... :o)

Skrevet

Tja... Om jeg samler sammen alle sko og støvler for alle årstider har jeg sikkert 25 par vil jeg tro og om jeg slenger tøflene i haugen også så nærmere jeg meg fort 30... :o)

Hmmm... Har to par høyhælte El Naturalista som jeg bruker hele sommeren, ett par flate av samme merke. To par Doc Martens sandaler, og det er de sommerskoa jeg har.

To par vintersko (ett av dem støvletter), tursko av typen goretex, 3 eller 4 par høyhæla pensko (bruker bare to av dem), bunadssko og gummistøvler.

Og så ligger det og slenger noen gamle tennissko og et par løpesko på loftet ett sted. Tror jeg. Og de 16 år gamle Dr Martenbootsa mine.

Rundt 15 par, altså.

Skrevet

Æsj, det forrige svaret skulle til trådstarter, ikke til deg. Snakk om dol-amatør! ;)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg tør ikke telle. ;o)

Jeg har faktisk ikke kjøpt så mange sko i det siste, men siden jeg ikke klarer og skille meg av med noen av dem jeg har, så blir det mange.

Sambo lurte på om jeg ikke var helt i form sist ferie, kun ett par tøysko og ingen vesker med hjem. He he, jeg var faktisk ikke i form. ;o)

Har akkurat kjøpt meg nye fjellsko og er så strålende fornøyd at jeg har dekket behovet for en stund. Endelig har jeg funnet noen som passer meg, etter flere bomkjøp. Og fjellsko er jo ikke det billigste en kjøper.

Skrevet

Fjellsko, gummistøvler, to par høye støveletter (brune og sorte), hvite støveletter/snøsko, skisko, bunadsko, joggesko.

I tillegg: 3 par sandaler, 4 par finsko med litt høye hæler

Sikkert 1-3 par jeg har glemt.

Dette er de skoene jeg bruker - atlså 16-19 par.

Så ligger det nok noen par bak i kottet et sted - som ikke brukes lenger og som burde vært kastet.

Skrevet

Vet ikke om jeg tør telle. Men i sånne nedfellbare skohyller fra Ikea har jeg bare der 30 par i kjelleren. Så står det jo sko litt overalt ellers også, og med støvler, joggesko, fjellsko etc etc er det helt sikkert minst 60 par (gulp). Håper ikke mannen min ser dette.....

Skrevet

Vet ikke om jeg tør telle. Men i sånne nedfellbare skohyller fra Ikea har jeg bare der 30 par i kjelleren. Så står det jo sko litt overalt ellers også, og med støvler, joggesko, fjellsko etc etc er det helt sikkert minst 60 par (gulp). Håper ikke mannen min ser dette.....

''Håper ikke mannen min ser dette.....

''

tjhi!

Gjest Ballongmorro
Skrevet

Et par sommersko, og et par vintersko. Har et par til, men de var et bomkjøp siden de er for trange.

Onsdag1365380628
Skrevet

Har kanskje ti par. I tillegg har jeg sko som bare brukes hjemme eller inne.

Skrevet

Jeg vil gjette ca 30 par. Jeg er flink til å kaste etterhvert.

Skrevet

To joggesko-lignende par, ett par spasersko, to par finsko, ett par støvler, ett par støvletter og ett par crocs

Gjest Tatjana
Skrevet

To par til treningsbruk, et par til bruk inne og et par til bruk ute. To par støvletter. Et par pene vintersko, et par varme vintersko. To par sandaler. Dvs vanlige sandaler, et par MBT og et par Roots. Et par Converse.

Et par vanlige støvler og et par ridestøvler.

Bunadsko.

To par pene høyhælte sandaler.

Et par vanlige pumps. Et par pumps med rem over vristen. Et par sko med snøring og høye hæler. Et par platåsko fra sist det var moderne. De var så gode at jeg har ikke orket å kaste dem.

Da er vi oppe i 18 par hvis jeg ikke har talt feil. Det er helt sikkert noen jeg har glemt...

Skrevet

Hmmm .... fritt gjengitt etter hukommelsen: 6-8 par joggesko, 2 par sandaler, 1 par vintersko, 2 par støvletter, 3 par fjellstøvler, 4 par skistøvler, 1 par slalomstøvler, 2 par sykkelsko og 1 par bunadssko. Også har jeg sikkert noen par som jeg har arkivert bakerst i skapene som følge av at jeg ikke liker dem.

Har forøvrig nettopp vært på Clas Ohlson og kjøpt gjennomsiktige skoesker i håp om den perfekte orden i skapene...*s*

Skrevet

Hmmm... Har to par høyhælte El Naturalista som jeg bruker hele sommeren, ett par flate av samme merke. To par Doc Martens sandaler, og det er de sommerskoa jeg har.

To par vintersko (ett av dem støvletter), tursko av typen goretex, 3 eller 4 par høyhæla pensko (bruker bare to av dem), bunadssko og gummistøvler.

Og så ligger det og slenger noen gamle tennissko og et par løpesko på loftet ett sted. Tror jeg. Og de 16 år gamle Dr Martenbootsa mine.

Rundt 15 par, altså.

Du glemte både ski- og slalåmstøvlene dine!

Skrevet

Hmmm .... fritt gjengitt etter hukommelsen: 6-8 par joggesko, 2 par sandaler, 1 par vintersko, 2 par støvletter, 3 par fjellstøvler, 4 par skistøvler, 1 par slalomstøvler, 2 par sykkelsko og 1 par bunadssko. Også har jeg sikkert noen par som jeg har arkivert bakerst i skapene som følge av at jeg ikke liker dem.

Har forøvrig nettopp vært på Clas Ohlson og kjøpt gjennomsiktige skoesker i håp om den perfekte orden i skapene...*s*

Har du ingen sommersko eller pensko...?

Skrevet

Har du ingen sommersko eller pensko...?

''Har du ingen sommersko eller pensko...?''

To par sandaler - hvorav det ene _kanskje_ kan sies å kvalifisere for kategorien "pensko". Også er det mulig at det finnes en og annen nødløsning i arkivene bakert i skapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...