Gå til innhold

Kjøpe på kreditt - fristende

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Shira :o)

Ja, klarer det fint. Jeg bruker mye kredittkort, men det er av praktiske årsaker, betaler alltid ved første forfall, så jeg bruker ikke penger jeg ikke har.

Noen klarer å spare opp til sånne kjøp nå, betal om x antall måneder, mens andre jeg kjenner tenker at de skal spare opp, men det blir ikke gjort og da blir det dyrt til slutt.

Jeg bruker kredittkort til nettkjøp, inkludert reiser - og en sjelden gang til varekjøp på utenlandsferie.

Jeg betaler ikke nødvendigvis alt ved aller første forfall, men jeg har alltid oversikt over hvordan jeg skal få betalt det. F.eks. for to år siden var hele familien i USA i flere uker, og da måtte jeg jo bestille en hel masse i god tid før feriepengene kom. Kjøper man f.eks. flybilletter, kan det være _mye_ å spare på å bestille tidlig, selv om det skulle påløpe etpar hundre kroner i renter før man får betalt alt.

Men jeg lar meg ikke friste til å kjøpe ting vi egentlig ikke har råd til, _fordi_ det finnes kredittløsninger.

Sånne finansieringsordninger som tilbys av selger, har vi aldri brukt, bortsett fra kanskje én gang da det viste seg å være den gunstigste måten å finansiere et bilkjøp på. Men det var lenge før netthandelens tid ;-)

Du kan sikkert kjøpe på kreditt i databutikk.

Kan bruke kredittkort på reise, eller for et spesielt kjøp.

Men betaler alt ved forfall, for det er noe herk å slite med sånt i månedsvis, for ikke å snakke om år! (ja, har jo sett det på luksusfellen)

Jeg lar meg ikke friste til å handle på kreditt om det er noe jeg har lyst på, men ikke råd til. Jeg tenker aldri på det som en mulighet. Har jeg ikke penger, så lar jeg være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...