Gå til innhold

Jeg klarer ikke å gjøre det slutt

Anbefalte innlegg

Gjest LISE833

Jeg har vært i ett forhold til en mann i fire år. Jeg er så forelsket, jeg har aldri vært så forelsket før og jeg tenker på han konstant. Jeg har kommet til den konklusjonen at jeg må gjøre det slutt. Jeg har egentlig kommet til den for lenge siden, men har ikke klart å gjøre det. Og jeg klarer det ikke.

Men han er ikke bra for meg, han er ikke mot meg slik som en kjæreste skal være, han kan være det, men mesteparten av tiden er han det ikke og jeg blir mer og mer nedbrudt. I tillegg har vi forskjellige fremtidsdrømmer, eller, hans hopper fra det ene til det andre hele tiden. Det går ikke an å forholde seg til det.

Skulle ikke tro at det var så vanskelig å gjøre det slutt, men det er det, jeg blir kvalm av tanken og jeg blir kvalm av tanken på å skulle date andre menn igjen.

Jeg tenker at jeg aldri kommer til å bli så forelsket igjen og at jeg aldri kommer til å finne en mann som er så fantastisk igjen som det halve kjæresten min er. (andre halvdelen er ødeleggende)

Jeg har gjort det slutt en gang, og grein så voldsomt i lang tid og hadde det rett og slett så grusomt at jeg tok han tilbake igjen..Noen råd om hvordan jeg skal klare dette?

Fortsetter under...

''Skulle ikke tro at det var så vanskelig å gjøre det slutt, men det er det, jeg blir kvalm av tanken og jeg blir kvalm av tanken på å skulle date andre menn igjen.''

Ikke tenk på det nå, du skal ha tid for deg selv først, ikke rushe inn i et nytt forhold.

''Jeg tenker at jeg aldri kommer til å bli så forelsket igjen og at jeg aldri kommer til å finne en mann som er så fantastisk igjen som det halve kjæresten min er. (andre halvdelen er ødeleggende)''

Nåja. Ettersom det finnes flere milliarder menn i verden så er vel sjansen der så absolutt. :o)

Er du avhengig fordi du ikke makter å legge fra deg "prosjektet" ditt, å gjøre ham til den personen du mener han BØR være. Helst takket være deg?

Det kan i alle fall være smart å tenke på årsakene til at du føler så sterkt for denne mannen.

Gjest LISE833

Er du avhengig fordi du ikke makter å legge fra deg "prosjektet" ditt, å gjøre ham til den personen du mener han BØR være. Helst takket være deg?

Det kan i alle fall være smart å tenke på årsakene til at du føler så sterkt for denne mannen.

Hæ?

Hæ?

Det jeg sa. Første skritt i frigjøring fra et dårlig forhold som bryter en selv ned. Er å finne ut av egne følelser i saken.

Hvorfor er en person så "fantastisk" at man tillater denne å ødelegge en selv? Svaret på det spørsmålet kan av og til overaske, om man tør å være ærlig med sitt eget speilbilde.

Svært mange later til å tro at følelser er utenfor egen kontroll. Det stemmer ikke.

Les boken "Kvinner som ødsler sin kjærlighet" av Robin Norwood.

(Du får den kanskje på biblioteket).

Hvis ikke det hjelper så kan du oppsøke en psykolog, det kan hjelpe å få tak i hva i det (selvdestruktivitet, avhengighet osv) som holder deg i et destruktivt forhold.

Annonse

Gjest Livemarie

Tro det eller ei. Denne situasjonen er faktisk ganske vanlig.

Kjenner veldig mange som har vært oppi lignende vanskelige forhold og samlivsbrudd..og alle har faktisk klart å finne seg en ny kjæreste/mann i ettertid (inkl meg selv).Selv om det tok tid.

Jeg brukte 4 lange år på å komme meg på banen igjen. Det første året var fælt, mens de neste årene bare nøt jeg som singel.

Og så, da jeg minst ante det sto han der. Min nye fantastiske kjæreste som ikke en gang kan sammenlignes med det ødeleggende forholdet jeg hadde med eksen min.

Kjæresten min i dag, er slik jeg før bare trodde fantes i kjærlighetsromaner!

Du må bare kaste deg uti det! Det kan sammenlignes med å bade i iskaldt vann. Utrulig vondt/ubehagelig i det du dukker første gang. Etterhvert blir det til å holde ut og etterhvert bedre og bedre. Og så, kjenn for deg den gode følelsen av å endelig få kommet deg opp på land igjen. Rulle deg inn i et godt tørt håndkle og la solen gjøre resten av jobben!

Finnes ikke en mer oppfriskende følelse! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...